  • 1. Data: 2010-10-25 18:11:16
    Temat: (szalony?) pomysł na 2(3?) zbiorniki CWU
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Co wy myślicie o tym aby w szereg połaczyć 2 zbiorniki:

    1. konwencjonalny wymiennik (120l) podłaczony do kotła węglowego, z grzałką
    ustawioną na 50st powiedzmy
    2. mały bojlerek 20l na prąd, ustawioiny na najwyższą temperaturę.

    Dlaczego taka kombinacja?
    - bo ciepła woda ma być i już
    - jak kocioł pracuje to grzeje cwu, jak nie grzeje to są 2 grzałki
    - jak córunia+żonka wypompują całą ciepłą wodę to mały bojlerek szybko
    przygotuje porcję chociaż na prysznic, bez oczekiwania aż duży bojler
    się zagrzeje
    - mały bojlerek grzeje wodę wstępnie podgrzaną
    - w trybie letnim chodzą
    - nie ma obawy że marnujemy prąd na grzanie wody kotłowej (zimą, gdy
    odłączymy grzałkę dużego wymiennika)
    - wysoka temperatura końcowa morduje bakterie ligonella jakieśtam

    Przyszłościowo, idąc za ciosem można wpiąć w układ zbiornik buforowy
    solarów, jako pierwszy oczywiście :)

    Wydaje się wam że to wszystko ma to sens?

  • 2. Data: 2010-10-25 19:03:41
    Temat: Re: (szalony?) pomysł na 2(3?) zbiorniki CWU
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 25 Paź, 20:11, b...@k...math.uni.lodz.pl wrote:
> [...]
    > solarów, jako pierwszy oczywiście :)
    >
    > Wydaje się wam że to wszystko ma to sens?

    Sens jakis ma.
    U mnie zbiornik CWU z centralnego daje wode do przeplywowego 18kW. Jak
    mam ciepla w centralnym to jednym zaworem robie obejscie. A jak nie ma
    to grzeje wode wstepnie podgrzana (nie prosto z ziemi).

    Ale to jak ci sie taki zestaw bedzie sprawowal zalezy od sposobu
    uzycia..

  • 3. Data: 2010-10-25 19:14:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-10-25 20:11, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
> [...]
    > ustawioną na 50st powiedzmy
    > 2. mały bojlerek 20l na prąd, ustawioiny na najwyższą temperaturę.
    Bardzo sprytnie. Ja bym dał jeszcze na wyjściu zawór
    termostatyczny-mieszający (na potrzeby łazienki, bo na kuchnie to i
    wrzątek się przyda), bo nie ma potrzeby lania wody 70'C do wanny ani
    prysznica, a wręcz można się poparzyć. Oraz zawory zwrotne by woda
    podczas podgrzewania-rozszerzania nie cofała się.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-10-25 19:25:18
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
    > Co wy myślicie o tym aby w szereg połaczyć 2 zbiorniki:
    >
    > 2. mały bojlerek 20l na prąd, ustawioiny na najwyższą temperaturę.

    A znajdziesz elektryczny ogrzewacz pojemnościowy (potocznie boiler) 20l ciśnieniowy ?

  • 5. Data: 2010-10-25 20:07:58
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości

    > A znajdziesz elektryczny ogrzewacz pojemnościowy (potocznie boiler) 20l ciśnieniowy
    ?

    Ciśnieniowy to znaczy jaki? Inny niż taki?
    http://allegro.pl/bojler-elektryczny-20l-kospel-opol
    skie-i1285392125.html

    pozdrówka

  • 6. Data: 2010-10-25 20:20:21
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    a wymiennik 200 l z grzalka im nie starczy?

    u mnie tez bylo takie gadanie, ale sie przyzwyczaily tak naprawde goraca
    woda potrzebna jest do kapieli - w ciagu dnie jest po prostu ciepla..
    pzdr

  • 7. Data: 2010-10-25 20:44:24
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    > Ciśnieniowy to znaczy jaki? Inny niż taki?
    > http://allegro.pl/bojler-elektryczny-20l-kospel-opol
    skie-i1285392125.html

    > pozdrówka

    Ten jest ciśnieniowy.