    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Date: Thu, 21 Oct 2010 09:03:49 -0700 (PDT)

    Jou meny :)

    No i jak tam ? Ostatnie dni dosc chlodnawe. U mnie na poludniu bywalo
    nawet -3 w nocy. W dzien srednio 8-12st. W nocy spada kolo 5.

    Ostatni raz grzalem w kominku przez pol dnia w niedziele. Czyli juz
    czwarty dzien bez grzania i dopiero dzisiaj zaczynam odczuwac
    dyskomfort, szczegolnie tam gdzie sa plytki (kuchnia / lazienka), w
    pokojach gdzie sa panele jeszcze nie jest tak zle (choc w krotkim
    rekawku juz mogloby byc za chlodno :) Temperatura w dzien sie podnosi
    (i to czasem o caly jeden stopien C!) a w nocy spada. Czyli zyski
    prawdopodobnie sloneczne sa i to spore. Albo akumulacja robi swoje - w
    dzien maleje roznica temperatur i oddawane cieplo ze scian
    wewnetrznych jest wieksze niz z straty na zewnatrz :)

    Z pol roku temu byla tu dyskusja o akumulacji posadzek i scian
    wewnetrznych. I niektorzy twierdzili ze "to se neda". To macie tu
    dowod ze "se da" i ze 20cm styro na scianach + wentylacja z
    rekuperatorem + dobre ocieplenie poddasza MA SENS :-) Przy jesiennych
    temperaturach czwarty dzien z wylaczonym ogrzewaniem i temeratura
    spadla o 2st C w stosunku do pierwotnej. Temp. licze na parapecie
    (gdzie jest troche chlodniej niz w srodku pokoju), metr nad posadzka i
    z pierwotnych 19stC mam teraz 17stC. To mniejwiecej odpowiednik 21/19
    stC przy kalafiorach a nawet wiecej. W domu u mojej ciotki
    (kaloryfery) bywalo 16stC i to byl prawdziwy hardcore lub raj dla
    morsow ;-)

    Tak czy siak - nawet ja jestem zaskoczony taka sytuacja, a nadmienic
    trzeba, ze kominek wessal mi sporo zimnego powietrza z zewnatrz, bo
    jeszcze nie mam podlaczonej rury z powietrzem z zewnatrz, a pod
    progiem drzwi wejsciowych brakuje pianki i wialo tam niemilosiernie
    (plomien swiecy zdmuchuje bez problemu).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.