  • Data: 2010-10-21 21:50:02
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:i9qbcs$u62$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Jak te skosy w końcu ociepliłeś? Dawałeś wiatroizolację między krokwie ?
    > Macasz ściany w newralgicznych punktach ?

    Wlasnie wzialem sie za koncowke ocieplenia pierwsza warstwa. Cale lato
    zeszlo mi na przystosowywaniu dolu do zamieszkania a do welny latem w ogole
    nie podchodzilem z przyczyn oczywistych dla tych ktorzy choc raz tego
    probowali. :-)
    Wiatroizolacja miedzy skosami jest obowiazkowo i teraz kiedy czasem wieje
    mam idealna okazje przekonac sie czy ocieplenie zrobilem prawidlowo od
    strony przewiewania. Jak dotad rozebralem trzy pola miedzy krokwiami przy
    murlacie robione jako pierwsze, bo tamtedy czulem lekkie strumyki zimnego
    powietrza, ale to juz w zeszlym roku. Poprawka polegala na wyjeciu
    ocieplenia murlaty, wycieciu calych kawalkow welny i na maksymalnie
    szczelnym ich ulozeniu. Pomoglo i jak na razie bez struzki powietrza nawet
    przy silnych wiatrach ktorych dzis nie brak. Powiem szczerze, ze zrobienie
    dobrze to rezygnacja z pospiechu. Tu nie ma miejsca na zadne jakos tam. Po
    prostu ma byc maksymalnie dokladnie i tyle. Nie jest to moze jakos
    szczegolnie trudne, ale wymaga dokladnosci co zabiera jak by nie bylo wiecej
    czsu. Prawde mowiac z jednej strony nie dziwie sie, ze ocieplacze za murlate
    wrzucaja skrawki pozostalej welny, bo na dokladnym ociepleniu jeden dom
    robili by tyle czasu co trzy. :-) Nie dziwie sie tez, ze te ocieplenia sa
    czesto malowarte, co oczywiscie nic nie usprawiedliwia. Nie ma to jak robic
    samemu chociaz pierwsza warstwe.

    Pozdro.. TK