    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: zakup działki z pozwoleniem na budowe - co sprawdzić
    Date: Fri, 04 Jan 2013 11:02:06 +0100

    Witam,
    jak wspominałem niedawno, przymierzam się do kupna działki.
    Trafiła się taka jedna. Poprzedni właściciele chcieli się budować, lecz
    wyemigrowali.

    Podobno(jutro będę znał konkrety bo będę oglądał papiery) jest
    pozwolenie na budowę(chyba) i projekt(to na pewno) - te dokumenty są do
    do odkupienia za dodatkową kasę, nie wiem czy je kupię, może mnie
    przekonacie że warto czy nie warto? W każdym bądź razie będę je oglądał
    i moje pytanie - na co zwrócić uwagę?

    Problem z działką jest taki, że droga dojazdowa kończy się jakieś 30m
    przed działką. Droga się konczy, w przedłużeniu jej osi stoi płot, po
    jednej i drugiej stronie są działki sąsiadów. Żekomo ma być zabrane po
    2,5m z każdej z tych działek i droga ma być zrobiona (kiedy..?) W jakim
    dokumencie znalazł bym informacje czy ta droga będzie zrobiona? Czy w
    ogóle jest jakiś obowiązek zrobienia dojazdu do działki? Ile to może
    trwać? Czy jeżeli sa takie plany, ale miasto się będzie ociagać, to ja z
    własnej kasy mogę wykonać prowizoryczny dojazd? Była by kwestia
    rozebrania płotu. Konieczne też będzie przestawienia słupa elektrycznego
    - stoi w miejscu tej przyszłej drogi.
    Na pocieszenie, w przedłużeniu(ale nieco na poboczu) tej obecnej drogi,
    dokładniej tam gdzie bym chciał aby się kończyła, stoi hydrant.

    Czy powyższe problemy są rangi dyskwalifikującej tą działkę?

    Co jeszcze mógłbym sprawdzić w dokumentach posiadanych przez
    właściciela? Jakie dokumenty powinien on posiadać i w które warto
    zajrzeć(sfotografować).

    Pozdrawiam
    Rafał