  • 1. Data: 2009-04-08 18:07:12
    Temat: zły komin z 1982
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    Witam.

    Jest taka sytuacja:
    Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem MI wylot komina powinien być w
    odpowiedniej odległości od ewentualnych przeszków/kalenicy.
    Jest wylot komina wentylacyjnego jakiś metr od 3m ściany i oczywiście w
    zależności od kierunku wiatru jest ciag normalny lub wsteczny, i jest to
    jak najbardziej sytuacja niezgodna z tym rozporządzeniem.
    Żeby było gorzej, to jest to komin współdzielonej wentylacji
    grawitacyjnej, więc często nazywam go wentylacją 'przeciągową' - w
    zależności od tego z której strony ja i któryś sąsiad otworzymy okna, to
    taki będzie ciąg. Blok 7 pięter.

    No i teraz pytanie do grupowiczów: czy była jakaś 'abolicja' czy inne
    cuś pozwalające na legalizację i dalszą eksploatację takiego knota, bo
    google zwracają głównie rozporządzenie z 2002? Czyli jakie było prawo w
    1982? Czy jest jednak jakaś możliwość prawna zmuszenia SM do naprawy
    tego stanu rzeczy czyli podwyższenia komina lub wymuszenia w nim ciągu
    mechanicznie?

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 2. Data: 2009-04-09 01:23:27
    Temat: Re: zły komin z 1982
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1982? Czy jest jednak jakaś możliwość prawna zmuszenia SM do naprawy
    > tego stanu rzeczy czyli podwyższenia komina lub wymuszenia w nim ciągu

    Nie wiem, jak przepisy, ale wystarczy deflektor.

  • 3. Data: 2009-04-09 20:55:35
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    Panslavista wrote:
    > Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, jak przepisy, ale wystarczy deflektor.

    Z tego co pogooglałem, to na oko coś w tym stylu jest na dachu, co
    niestety nie zmienia sytuacji. W mieszkaniu jest jeszcze druga 'kratka',
    której wylot jest już ładne kilka metrów od tej ściany i z nim nie ma
    problemów. Dlatego wydaje mi się, że problemem jest właśnie usytuowanie
    wylotu komina bardzo blisko wysokiej pionowej ściany.