  • 1. Data: 2012-04-15 13:06:13
    Temat: Czarny osad w kiblu
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Nowe 2 muszle klozetowe.Nowa instalacja miedziana.Nie zmieniona dieta.Po
    tygodniu, dwóch pojawia się od poziomu wody w dół czarnoszary osad na
    emalii.Na szczęście łatwo schodzi po przetarciu szczotką.w starym kiblu
    tak nie było. Nie bardzo chcę stosować chemię,żeby nie zniszczyć
    emalii.Czy to moze wina rur miedzianych? Wody?

  • 2. Data: 2012-04-15 20:13:23
    Temat: Re: Czarny osad w kiblu
    Od: "GB" <a...@t...pl>

    >Po tygodniu, dwóch pojawia się od poziomu wody w dół czarnoszary osad na
    >emalii.Na szczęście łatwo schodzi po przetarciu szczotką.

    To przez dwa tygodnie nie czyscisz?

  • 3. Data: 2012-04-15 21:26:46
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > To przez dwa tygodnie nie czyscisz?
    To wynik testu.Daawno temu, przy instalacji stalowej pojawial się tylko
    rdzawy osad, chodzi mi bardziej o rodzaj i przyczyny syfu niż o czyszczenie

  • 4. Data: 2012-04-15 21:45:27
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-15 21:26, Rentier pisze:

    > To wynik testu.Daawno temu, przy instalacji stalowej pojawial się tylko
    > rdzawy osad, chodzi mi bardziej o rodzaj i przyczyny syfu niż o czyszczenie

    cholera, ile taki emaliowany kibel kosztuje ?

  • 5. Data: 2012-04-16 08:34:16
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2012-04-15 13:06, Rentier pisze:

> [...]
    > tak nie było. Nie bardzo chcę stosować chemię,żeby nie zniszczyć
    > emalii.Czy to moze wina rur miedzianych? Wody?

    Rury. U moich rodziców taką barwę ma wnętrze elektrycznego czajnika,
    napełnianego wodą lecącą przez miedziane rurki.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
    /Oskar Kokoschka/

  • 6. Data: 2012-04-17 18:41:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-16 08:34, Aicha pisze:

    > Rury. U moich rodziców taką barwę ma wnętrze elektrycznego czajnika,
    > napełnianego wodą lecącą przez miedziane rurki.

    Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.
    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2012-04-18 00:07:05
    Od: mal <m...@g...com>

    On 17 Kwi, 18:41, wolim :

    > Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.

    Nie chcę na zapas straszyć, ale podejrzewam, że może to być
    spowodowane podwyższoną zawartością manganu w wodzie.
    Mangan jest metalem niezwykle toksycznym. Norma dla wód przeznaczonych
    do konsumpcji dopuszcza jego zawartość nie większą jak 0,1 mg/dm3 Mn.

    Radzę pilną kontrolę jakości chemicznej wody.

    mal

  • 8. Data: 2012-04-18 04:11:23
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2012-04-17 18:41, wolim pisze:

    > Ja mam instalację plastikową i jest to samo, więc raczej nie rury.

    Przedtem (rury stalowe) osad był rudobrązowy. Ale oczywiście mogła się
    zmienić cała struktura hydrologiczna w okolicy :)

  • 9. Data: 2012-04-18 04:13:44
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2012-04-18 00:07, mal pisze:

    > Mangan jest metalem niezwykle toksycznym. Norma dla wód przeznaczonych
    > do konsumpcji dopuszcza jego zawartość nie większą jak 0,1 mg/dm3 Mn.

    0,05.

  • 10. Data: 2012-04-18 14:40:11
    Od: mal <m...@g...com>

    On 18 Kwi, 04:13, Aicha:

    > 0,05.

    0,1 jest dopuszczalne przy indywidualnym ujęciu, jako max poziom
    oznaczenia.
    0,05 mg/l - przy zbiorowym zaopatrzeniu w wodę.

    Pzdr.

    m.