  • 11. Data: 2024-03-16 16:07:58
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 16 Mar 2024 09:44:01 +0100, w <ut3m4h$47g$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Obecnie to raczej dobrze.
    > Poprzednia wytrzymała mi mniej więcej tyle, ale po wymianie łożysk i
    > roku dogorywania (wywalania różnicówki na końcu).

    6 lat to bardzo słabo.
    Beko mam już więcej, a absolutnie nic nie było robione, a lekko nie ma.

  • 12. Data: 2024-03-16 16:18:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2024 o 16:07, r...@k...pl pisze:

    > 6 lat to bardzo słabo.
    > Beko mam już więcej,

    Pewnie dlatego.
    Kupisz nowszą to pogadamy.

    Kiedyś trochę inaczej trwałość wyglądała.

  • 13. Data: 2024-03-16 20:53:46
    Temat: Re: Re:Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Swoją pralko-suszarkę Boscha chciałem naprawić bo cena nowej to
    > jednak spory koszt.
    > U mnie producent zintegrował czasowa bombę logiczna w sterowniku
    > zasilania. Odkryta przez przypadek. Zamiast 4 koła zł wydałem 50
    > zł na przetwornice i 2 kondziolki + przerwanie obwodu anteny
    > Wi-Fi.
    wot? czemu przerwanie obwodu anteny?
    wez to opisz:) zaciekawiłeś mnie:)

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe Avast.

  • 14. Data: 2024-03-16 21:15:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 16 Mar 2024 16:18:55 +0100, w <ut4d90$n4g$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Pewnie dlatego.
    > Kupisz nowszą to pogadamy.
    >
    > Kiedyś trochę inaczej trwałość wyglądała.

    Różnie bywa.
    Zmywarka Whirlpoola przetrwała prawie 20 lat, ale naprawy kosztowały drugie
    tyle. A tania nie była.
    Tutaj naprawiacza od Amiki (po 6 latach pomimo reanimacji była zdechnięta,
    zresztą drzwi miały już inny kolor niż obudowa) polecił Beko.

  • 15. Data: 2024-03-17 03:12:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Nie, to w zmywarce tak jest, w pralce woda krąży tylko kręcona bębnem,
    > pompa tylko odpompywuje, widać to zresztą po zdjęciach wirnika i
    > korpusu.

    Znalazłem gdzie to widziałem:

    https://home.howstuffworks.com/washer4.htm

    The rest of the plumbing system, the part that recirculates the water and
    the part that drains it, involves the pump.

    In the picture above, you can see how the pump is hooked up. This pump is
    actually two separate pumps in one: The bottom half of the pump is hooked
    up to the drain line, while the top half recirculates the wash water. So
    how does the pump decide whether to pump the water out the drain line or
    back into the wash tub?

    This is where one of the neat tricks of the washing machine comes in: The
    motor that drives the pump can reverse direction. It spins one way when
    the washer is running a wash cycle and recirculating the water; and it
    spins the other way when the washer is doing a spin cycle and draining the
    water.

    Let's take a closer look at the pump: Pump

    If you look carefully, you can see the vanes of the bottom layer of the
    pump. When water enters the pump's inlet, these vanes, or fins, push the
    water around and force it back out of the pump by way of the outlet. This
    type of pump can operate in both directions -- which port is the inlet and
    which is the outlet depends on which direction the pump is spinning in.

    Take another look at the pump. If the pump spins clockwise, the bottom
    pump sucks water from the bottom of the wash tub and forces it out the
    drain hose, and the top pump tries to suck air from the top of the wash
    tub and force it back up through the bottom, so that no water
    recirculation takes place.

    If the pump spins counter-clockwise, the top pump sucks water from the
    bottom of the tub and pumps it back up to the top, and the bottom pump
    tries to pump water from the drain hose back into the bottom of the tub.
    There is actually a little bit of water in the drain hose, but the pump
    doesn't have the power to force much of it back into the tub.

    --
    Wchodzi zajączek do baru, podciąga rękawy i krzyczy:
    - Kto zbił mojego brata?

  • 16. Data: 2024-03-17 09:34:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.03.2024 15:43, J.F wrote:
    > wirnik pompy?

    Tak, po wykręceniu filtra i poruszenie wirnikiem w prawo lub w lewo
    powodowało że ta stara pompa ruszyła - przynajmniej kilka następnym razy.

    > A nowa rusza, ze starym sterownikiem?

    Tak, po wymianie od dwóch tygodni codziennego prania chodzi wszystko
    prawidłowo.

    > Sterownik nie jest jakis cwany, że zaczyna od małej częstotliwości,
    > a potem rośnie?

    Ta pompka jest na 220-240V 50Hz (na naklejce znamionowej). To chyba nie
    ma tam żadnego sterowania poza jest napięcie/nie ma.

    > No ale jak rozumiem - sterownik nową pompą kręci.

    Kręci.

    > Jak mam strzelać:
    > -zwarcie w cewkach,

    Chyba na to wychodzi, bo reszta wygląda ok.

    > -osłabione magnesy w wirniku,
    > -jakies zacięcie w wirniku ... ale jeśli dobrze rozumiem - kręciłeś
    > wirnikiem ?
    >
    > Złożyc, zobaczyć czy działa ?

    Wyczyszczona i złożona, nie działa (znaczy, nadal się zacina - ma
    problem ze startem i buczy).

    > Dziwne tylko ze przepełniała wodę - powinna miec stosowny czujnik.
    > błąd programisty?

    Nie wiem co masz na myśli. Nalała pierwszy raz po włączeniu prania,
    potem drugi do płukania i wody było do 1/3 wysokości bębna. I w tej
    wodzie stała - zatrzymała się przed wirowaniem i tak stała, nie
    wyświetlając żadnego błędu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2024-03-17 09:41:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.03.2024 16:13, LordBluzg(R)?? wrote:

    > Te pompy BLDC mają chyba elektronikę zalaną razem z cewkami do
    > sterowania polem magnetycznym. Sądzę że coś się tam spaliło.

    Magnes w kształcie podkowy wyjmuje się z tego plastiku, ale on sam
    wygląda na nierozbieralny (ten z którego wystają piny do podania napięcia).

    Hmm, ta pompa jest opisana Input: 220-240V 50Hz, max. 75C - czy to
    oznacza że sterownikiem przekazuje jej po prostu napięcie z sieci czy
    jakoś nim steruje?

    Wiesz, dociekam czy te cewki uszkodziły się z zużycia, czy też sterownik
    może być tutaj winowajcą i wykończy tęż nową ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2024-03-17 09:50:44
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna? (A jaką pralkę polecacie teraz?)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    A jaką pralkę byście polecali dzisiaj? Nie pytam o model czy nawet
    markę, tylko aktualną mam 6kg (żona już się cieszyła że będzie większa,
    a tu stara działa dalej).

    Bardziej technicznie, te większe 8,9,10kg mają jakieś minusy w
    porównaniu do mniejszych? Bo z plusów to zakładam że można w końcu
    wyprać w domu duże koce lub kołdrę?

    Pozostać przy napędzie paskowym czy bezpośrednim?

    Funkcja wagi w pralce odgrywa jakąś istotną rolę?

    Pytam, bo jak przyjdzie co do czego, to nie mam zielonego pojęcia co
    teraz brać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2024-03-17 10:30:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.03.2024 20:52, pytajacy wrote:
    > Osobiście mam taką politykę: jak w domu się coś elektrycznego zepsuje i
    > naprawa jest w miarę łatwa i nie wymaga mojego zbytniego zaangażowania
    > czasowego i finansowego to naprawiam.

    A jak określasz łatwość naprawy? Zapytam przewrotnie ;-)

    Bo ja póki co z większością usterek, które mi się zdarzyły spotykam się
    pierwszy raz - PC, WM, w posiadanych wcześniej i aktualnym samochodzie
    także (poza kapciem) żadna usterka nie powtórzyła mi się jeszcze dwa
    razy, teraz pralka...Zawsze najpierw trzeba coś rozebrać (a nie zawsze
    jest to oczywiste jak), a potem poszukać trochę po omacku żeby w takim
    wypadku stwierdzić czy jest sens brnąć dalej.

    > Ale moje zdanie jest takie że jak jakiś sprzęt domowy wytrzyma powyżej
    > 10 lat to jest udany egzemplarz.

    Też tak zakładam. Jakby miała naście lat, a nie 6 to pewnie już by nowa
    stała. Ale jak popatrzyłem na bęben, zajrzałem do środka, pasek jak
    nowy, silnik czysty, szczotki grube, prowadnice chodzą leciutko...to tak
    żal mi się zrobiło. Gadamy tyle o ekologi, każdy jest za, to dlaczego w
    gruncie sprawny sprzęt tylko z jakąś drobną usterką ma trafić na
    śmietnik? Chociaż spróbuję - myślę.

    > Ale mając takie podejście moja druga połówka nie jest zbyt zadowolona
    > ponieważ uważa że mamy stare sprzęty.

    Ja nie pytałem, ale zdążyła powiedzieć "nareszcie będę mogła wyprać te
    koce w pralce" zanim zaczęła działa ponownie.

    > Wracając do Twojej pralki.
    > 6 lat to słabo.

    Też mi się tak wydaje, a przynajmniej tak być nie powinno.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2024-03-17 10:54:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ut6at4$3dtga$3@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > A jaką pralkę byście polecali dzisiaj? Nie pytam o model czy nawet
    > markę, tylko aktualną mam 6kg (żona już się cieszyła że będzie
    > większa, a tu stara działa dalej).

    Kupiłbym tańszy model "solidnej" firmy.
    Mam Siemens 2009r (ale nie katuję jej bo nie mieszkam teraz w Polsce
    więc nie mogę liczyć lat niezawodności)

    > Bardziej technicznie, te większe 8,9,10kg mają jakieś minusy w
    > porównaniu do mniejszych?

    Może taki że każdorazowo więcej wody nabiera bo trzeba zapełnić wiekszy
    bęben.

    > Bo z plusów to zakładam że można w końcu wyprać w domu duże koce lub
    > kołdrę?

    plus to być może, że łożyska są mocniejsze w wersji na wiecej
    kilogramów.

    > Pozostać przy napędzie paskowym czy bezpośrednim?

    zostałbym przy paskowym bo jest od dawna stosowany i sprawdzony
    i pewnie jest tańszy w naprawie.

    > Funkcja wagi w pralce odgrywa jakąś istotną rolę?

    Pewnie odgrywa bo pralka wie czy ma ciężko

    > Pytam, bo jak przyjdzie co do czego, to nie mam zielonego pojęcia
    > co teraz brać.

    też nie wiem czy wszystko stało się ochudzonym obtanionym szajsem.

    w Anglii mam LG 10kg katowany przez babę o niskiej
    kulturze użytkownika i nadal działa.

    https://www.euro.com.pl/pralki/bosch-wan2400epl-seri
    e-4.bhtml
    https://www.euro.com.pl/pralki/bosch-wan2410epl-seri
    e-4.bhtml

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne