  • 21. Data: 2024-03-17 12:01:16
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna? (A jaką pralkę polecacie teraz?)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A jaką pralkę byście polecali dzisiaj? Nie pytam o model czy nawet
    > markę, tylko aktualną mam 6kg (żona już się cieszyła że będzie większa,
    > a tu stara działa dalej).
    >
    > Bardziej technicznie, te większe 8,9,10kg mają jakieś minusy w
    > porównaniu do mniejszych? Bo z plusów to zakładam że można w końcu
    > wyprać w domu duże koce lub kołdrę?
    >
    > Pozostać przy napędzie paskowym czy bezpośrednim?
    >
    > Funkcja wagi w pralce odgrywa jakąś istotną rolę?
    >
    > Pytam, bo jak przyjdzie co do czego, to nie mam zielonego pojęcia co
    > teraz brać.

    A jak temat zszedł już na ogólny temat, to może ktoś mi powie jak/czym
    suszy pralko-suszarka?
    Wszędzie tak samo? Domyślam się, że gorące powietrze z bębna robi
    żelazko. A może inaczej, hula wiatr w bębnie?
    I czy w pralko-suszarce "standardowej" i z pompą ciepła sam proces
    usuwania wody z odzieży na tej samej zasadzie się odbywa?

    Robert

  • 22. Data: 2024-03-17 12:38:06
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Wyczyszczona i złożona, nie działa (znaczy, nadal się zacina - ma
    > problem ze startem i buczy).

    Ta konstrukcja powinna mieć luz ileś stopni obrotu.
    Znaczy jak weźmiesz w łapy magnes/rotor, powinieneś bez trudu przekręcić
    łopatki o ileś stopni tak 20-40 stopni. Bez tego luzu ma prawo buczeć,
    nie wejść na obroty. Ten typ tak ma.

  • 23. Data: 2024-03-17 13:06:09
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > A jak określasz łatwość naprawy? Zapytam przewrotnie ;-)
    Że np. nie muszę rozkręcać połowy pralki. Poprzednią pralkę miałem
    Polar-a i wytrzymała 13 lat. Jedyną jej usterką była potrzeba
    kilkukrotnej wymiany kondensatora do silnika potrzebnego do wirowania.
    Wymiana kondensatora była łatwa ponieważ obracałem pralkę i był przy
    zewnętrznej krawędzi więc nic nie musiałem rozkręcać. Ale na koniec jej
    życia jak nie pomogła wymiana kondensatora to kupiłem nową bo
    stwierdziłem że po 13 latach nie warto się doktoryzować.

    > Bo ja póki co z większością usterek, które mi się zdarzyły spotykam się
    > pierwszy raz - PC, WM, w posiadanych wcześniej i aktualnym samochodzie
    > także (poza kapciem) żadna usterka nie powtórzyła mi się jeszcze dwa
    > razy, teraz pralka...Zawsze najpierw trzeba coś rozebrać (a nie zawsze
    > jest to oczywiste jak), a potem poszukać trochę po omacku żeby w takim
    > wypadku stwierdzić czy jest sens brnąć dalej.
    Samochodu nie naprawiam, ponieważ nie mam gdzie i nie mam na to ochoty.
    Naprawiam samochód u uczciwego mechanika.

    > Też tak zakładam. Jakby miała naście lat, a nie 6 to pewnie już by nowa
    > stała. Ale jak popatrzyłem na bęben, zajrzałem do środka, pasek jak
    > nowy, silnik czysty, szczotki grube, prowadnice chodzą leciutko...to tak
    > żal mi się zrobiło. Gadamy tyle o ekologi, każdy jest za, to dlaczego w
    > gruncie sprawny sprzęt tylko z jakąś drobną usterką ma trafić na
    > śmietnik? Chociaż spróbuję - myślę.
    Też tak mam, po co wyrzucać skoro jeszcze sprzęt nie zniszczony. I wtedy
    rozkminiam, że może dałoby się to łatwo naprawić...
    Teraz też mam pralkę Polara, już 10 lat, jak kupowałem to była to
    najtańsza pralka w EuroRtvAgd. I na razie działa bez usterek. Jedynie co
    robię to za każdym razem nastawiam wirowanie na 800 aby zbyt szybko nie
    zajeździć łożysk (max i domyślne jej obroty wirowania to 1200).

    > Ja nie pytałem, ale zdążyła powiedzieć "nareszcie będę mogła wyprać te
    > koce w pralce" zanim zaczęła działa ponownie.
    Kobiety mają atechniczne podejście do rzeczywistości.

  • 24. Data: 2024-03-17 13:21:34
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

> [...]
    >
    > Funkcja wagi w pralce odgrywa jakąś istotną rolę?
    >
    > Pytam, bo jak przyjdzie co do czego, to nie mam zielonego pojęcia co

    Przy typowaniu modelu agd i rtv, odpalam stronę EuroRtvAgd, zawężam do
    wyszukiwanie do producenta i parametrów, które dla mnie są istotne i
    zazwyczaj jest to model z bardzo dużą ilością opinii. Duża ilość opinii
    świadczy o tym że ten konkretny model jest bardzo popularny i taki zakupuję.

    Polar-a już nie ma, ale następną pralką jaką zanabędę to raczej coś z
    Electrolux-a.

    Żadnych firm nie reklamuję :) .

  • 25. Data: 2024-03-17 14:53:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Znalazłem gdzie to widziałem:
    >
    > https://home.howstuffworks.com/washer4.htm
    Wszystko fajnie ale to zupełnie inna pompa, ta co dał na zdjęciach Autor
    jest zwykłą odśrodkową i to jeszcze tak zrobioną że obojętnie w którą
    się stronę kręci przepływ jest zawsze w jednym kierunku.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2024-03-17 14:59:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Hmm, ta pompa jest opisana Input: 220-240V 50Hz, max. 75C - czy to
    > oznacza że sterownikiem przekazuje jej po prostu napięcie z sieci czy
    > jakoś nim steruje?
    > Tam nie ma żadnego sterownika, to zwykły silnik asynchroniczny z przesunięciem fazy
    za pomocą zwartego zwoju, tyle że tutaj jest to zalane i nic nie widać, tylko
    bieguny, mam podobnie zrobiona pompę do CWU.

    > Wiesz, dociekam czy te cewki uszkodziły się z zużycia, czy też sterownik
    > może być tutaj winowajcą i wykończy tęż nową ?
    Ja myślę że panewki już są zatarte od brudu lub zużycia, pompa musi być
    zalana żeby się kręciła, podobnie jak np pompy obiegowe CO które mają
    też podobne ceramiczne panewki, puszczanie ich na 'sucho' uszkadza te
    panewki.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2024-03-17 18:19:57
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.elektronika Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Wszystko fajnie ale to zupełnie inna pompa, ta co dał na zdjęciach Autor
    > jest zwykłą odśrodkową i to jeszcze tak zrobioną że obojętnie w którą
    > się stronę kręci przepływ jest zawsze w jednym kierunku.

    Możliwe. W pralkach, które miałem, też nigdy nie słyszałem pracy pompy
    podczas prania (tylko podczas odpompowywania wody), więc może po prostu
    w U, S i A mają inne pralki.

    --
    Na egzaminie na uczelnie o profilu informatycznym pytaja się nowego
    kandydata jakie zna komedy jakiegos jezyka programowania.

  • 28. Data: 2024-03-17 18:45:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    > Możliwe. W pralkach, które miałem, też nigdy nie słyszałem pracy pompy
    > podczas prania (tylko podczas odpompowywania wody), więc może po prostu
    > w U, S i A mają inne pralki.

    Podczas prania nie, ale podczas napełniania wodą tak. Aby wypłukać
    proszek, który wpadł do pompy na początku pobierania wody.

    Paweł

  • 29. Data: 2024-03-17 19:16:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.03.2024 13:21, pytajacy wrote:
> [...]
    > zazwyczaj jest to model z bardzo dużą ilością opinii. Duża ilość opinii
    > świadczy o tym że ten konkretny model jest bardzo popularny i taki

    Identycznie kupiłem tę pralkę samsunga eco bubble 6kg w 2017 roku x-D

    Ale razem z nią zmywarkę sharp (jako jedyna z dostępnych miała
    automatyczne otwieranie na koniec) i zamrażarkę zelmera. Dwa ostatnie
    sprzęty póki co, nie miały awarii.

    Ja wnioskuje z tego, że to jednak loteria. Co mi po 200 pozytywnych
    komentarzach jeżeli sprzęt produkowany od 2 lat?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2024-03-17 19:31:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.03.2024 13:06, pytajacy wrote:
> [...]
    > życia jak nie pomogła wymiana kondensatora to kupiłem nową bo
    > stwierdziłem że po 13 latach nie warto się doktoryzować.

    Haha! Gdyby u mnie chodziło o kondensator, to z pewnością miałbym już
    nową pralkę. Chociażby dlatego że nie miałbym pojęcia, że przyczyną jest
    kondensator ;-)

    > Samochodu nie naprawiam, ponieważ nie mam gdzie i nie mam na to ochoty. Naprawiam
    samochód u uczciwego mechanika.

    U mnie w rodzinie od strony żony, jak nie umiesz naprawić samochodu,
    zbić altany w ogrodzie czy uwędzić szynek, to krzywo patrzą. Żeby wkupić
    się w łaski, trzeba się szybko uczyć.

    > Jedynie co robię to za każdym razem nastawiam wirowanie na 800 aby zbyt szybko nie
    zajeździć łożysk (max i domyślne jej obroty wirowania to 1200).

    Temperatury 60C też nie przekraczamy.

    > Kobiety mają atechniczne podejście do rzeczywistości.

    Eee, tam gdzie to one muszą naprawić np. kupić nowe garnki, to już
    uważają żeby nie rysować metalowym po dnie czy patelni ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz