  • 1. Data: 2017-09-10 03:27:41
    Temat: Drzwi wejściowe - wybór materiału
    Od: c...@g...com

    Witam, od jakiegoś czasu zastanawiam się jakie drzwi wejściowe wybrać, typy jakie mam
    to:
    - Wiśniowski Creo /stalowe
    - CAL z sosna z nakładkami aluminiowymi /drewniane
    - KMT /stalowe

    Skłaniam się bardziej ku dwoma pierwszymi typami, ponieważ w KMT nie oferują
    elektronicznego zamka,

    Niestety za Creo czy CAL trzeba wyłożyć kupę kasy, dlatego chciałem podpytać które są
    bardziej solidne i będą służyły długie lata.

    Osobiście bardziej skłaniam się do drzwi z CAL, ponieważ drewno jest dobrym
    izolatorem, a będą miał jeszcze doświetla z dwóch stron i chciałbym aby rama nie była
    słabym punktem. Dodatkowo CAL ma nakładki alu i drewno nie powinno się wypaczyć.

    Czy ktoś z was ma złe doświadczenia z firmą Cal/Wiśniowski ?

  • 2. Data: 2017-09-10 13:05:10
    Temat: Re: Drzwi wejściowe - wybór materiału
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    ja ma porównanie mniej więcej w drzwiach drewnianyvh i w porównaniu Cal
    wypada nieźle
    są ciężkie co znaczy że tam jest prawdziwy zwarty materiał a nie styropian
    czy sosna w okleinie
    są proste , i nie wypaczaja sie po czasie w porównaiu do innych

  • 3. Data: 2017-09-10 15:48:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-10 o 03:27, c...@g...com pisze:
> [...]
    są bardziej solidne i będą służyły długie lata.

    > Osobiście bardziej skłaniam się do drzwi z CAL, ponieważ drewno jest dobrym
    Ale pracuje i to źle wpływa na szczelność i zamykanie drzwi, szukaj
    kompozytowych, tak samo dobrze izolują a jednocześnie atmosfera nie ma
    na nie wpływu.
    Mam takie i sobie chwalę, w bloku na klatkę miałem dębowe i zawsze był z
    nimi problem z domykaniem bo się paczyły.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-09-11 08:55:11
    Od: c...@g...com

    W dniu niedziela, 10 września 2017 15:48:49 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > Mam takie i sobie chwalę, w bloku na klatkę miałem dębowe i zawsze był z
    > nimi problem z domykaniem bo się paczyły.

    Te drzwi na klatce to masz z CALa? Czy wypaczanie się drzwi nie jest spowodowane
    słabą jakością drewna?

  • 5. Data: 2017-09-11 21:13:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-11 o 08:55, c...@g...com pisze:

    które są bardziej solidne i będą służyły długie lata.

    > Te drzwi na klatce to masz z CALa? Czy wypaczanie się drzwi nie jest spowodowane
    słabą jakością drewna?

    Nie, to były zwykłe drzwi kupione przez poprzedniego właściciela, teraz
    juz tam nie mieszkam to nie wiem. Mam drzwi kompozytowe, framugi
    drewniane, próg alu i jest ok.
    Ale obojętne czy drzwi będą z CAl-a czy innego, drewno zawsze pracuje,
    nawet jak jest go mało.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-09-12 09:36:26
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Mam CAL od kilkku lat i sprawują się idealnie.

    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2017-09-12 22:03:13
    Od: c...@g...com

> [...]
    > drewniane, próg alu i jest ok.
    > Ale obojętne czy drzwi będą z CAl-a czy innego, drewno zawsze pracuje,

    Też dobre rozwiązanie, framugi drewniane, a drzwi kompozyt. Z jakiej firmy masz
    drzwi?

    Skłaniałem się ku drewnianym, bo chciałem drewnianą (ciepłą) framugę. Właściwie to
    ciepła framuga, próg, spowalniacz, elektroniczny zamek i kontaktron - tyle mi
    potrzeba ...no i cena sensowna.

    jakieś minusy kompozytu są ?

    Kolega ma właśnie drzwi stalowe i mówił, że jak były mrozy -25 to przemarzło mu do
    domu. Generalnie stal też ma minusy - rozszerzalność cieplna.

  • 8. Data: 2017-09-13 21:12:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-12 o 22:03, c...@g...com pisze:

    > Też dobre rozwiązanie, framugi drewniane, a drzwi kompozyt. Z jakiej firmy masz
    drzwi?
    Tu masz moje drzwi
    http://www.euronord.com.pl/naszaoferta_prestige.php
    kompozyt szklany, faktura lepsza niż w drewnianych :) taka trochę
    przerysowana.
    Bardzo dobry zamek hakowy, porządne zawiasy.

    > Skłaniałem się ku drewnianym, bo chciałem drewnianą (ciepłą) framugę. Właściwie to
    ciepła framuga, próg, spowalniacz, elektroniczny zamek i kontaktron - tyle mi
    potrzeba ...no i cena sensowna.
    Też tak szukałem, ogólnie drzwi wejściowe mają dość chore ceny, te były
    najtańsze ale w podstawowej wersji bo dostawka (półskrzydło) już swoje
    kosztuje.

    > jakieś minusy kompozytu są ?
    Rysy, jak ryśniesz to wychodzi białe, ale można odpowiednim flamastrem
    zamalować, poza tym wad brak, odporny na warunki, ciepły.

    > Kolega ma właśnie drzwi stalowe i mówił, że jak były mrozy -25 to przemarzło mu do
    domu. Generalnie stal też ma minusy - rozszerzalność cieplna.

    Tutaj tylko klamka i szyld szroni reszta ok i są nawet dość szczelne.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2017-09-13 21:26:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > ponieważ drewno jest dobrym izolatorem

    Hahaha :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2017-09-16 08:35:17
    Od: c...@g...com

    W dniu środa, 13 września 2017 21:26:15 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Hahaha :-D
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz

    Mateuszu słabym punktem jest ościeżnica, znasz lepszy materiał na ościeżnice która
    będzie się składała z dwóch doświetleń ?