  • 1. Data: 2013-11-03 23:25:01
    Temat: Gdzie zsukac tresci normy?
    Od: szary <s...@n...pl>

    np. tej:
    "PN-B-10425:1989" - budowa kominow (musze sam sobie zaprojektowac z cegly
    calej, ehh)

    ggole daje setki stron - ale tam jest tylko wymieniony "z imienia".
    Kiedys w google mozna bylo wpisac: +slowo1 +slowo2 -slowo ,
    ale teraz sie wycfanili i zarzucaja czlowieka wszelkim gownem na
    ktorekolwiek slowo, "&" nie pomaga.

  • 2. Data: 2013-11-03 23:40:13
    Temat: Re: Gdzie zsukac tresci normy?
    Od: szary <s...@n...pl>

    szary wrote:

> [...]
    > Kiedys w google mozna bylo wpisac: +slowo1 +slowo2 -slowo ,
    > ale teraz sie wycfanili i zarzucaja czlowieka wszelkim gownem na

    Noo tak, jest na enormy.pl, za jedyne k... 26 zl za 6 stron. Czy to nie jest
    z moich pieniedzy (podatki) opracowywane? co krok zlodzieje

  • 3. Data: 2013-11-03 23:44:49
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik "szary" <s...@n...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Kiedys w google mozna bylo wpisac: +slowo1 +slowo2 -slowo ,
    > ale teraz sie wycfanili i zarzucaja czlowieka wszelkim gownem na

    Niestety, normy sa platne i dlatego w Googlach raczej nie znajdziesz.
    Jezeli chodzi o projektowanie kominów to do tego sa potrzebne
    uprawnienia budowlane. Jezeli znajdzie sie jakis "zyczliwy" sasiad i Cie
    podpier..... lub nieszczesliwym przypadkiem znajdzie sie PINB to mozesz
    dostac nawet kilkadzietat tys. zl kary, a komin bedziesz musial
    rozebrac. Ale jezeli sie upierasz to poszukaj w necie wskazówek
    praktycznych, chocby takich jak ta:
    http://www.wadex.pl/files/file/poradnik_projektanta.
    pdf

  • 4. Data: 2013-11-03 23:45:44
    Od: szary <s...@n...pl>

    szary wrote:

    > Noo tak, jest na enormy.pl, za jedyne k... 26 zl za 6 stron. Czy to nie
    A rejestracja w serwisie tylko z IE 5.5+ !!!, na linuxie nie dziala! zesz ..
    by ich,
    ma ktos?

  • 5. Data: 2013-11-03 23:52:15
    Od: szary <s...@n...pl>

    uzytkownik wrote:

    > Ale jezeli sie upierasz to poszukaj w necie wskazówek
    > praktycznych, chocby takich jak ta:
    > http://www.wadex.pl/files/file/poradnik_projektanta.
    pdf
    Widzialem, ja juz zaprojektowalem jak mi trzeba, tylko chcialem sprawdzic
    czy prawda jest ze mozna miec 6 cm miedzy wentylacyjnymi (na jednej stronie
    tak napisali ale ..czego tam nie wypisuja na necie te barany) tzn. mam 12cm
    od dymowego,spalinowego do wentylacyjnych ale czy 6 cm miedzy wentylacyjnymi
    mozna? (komin wyszedl mi jakies 52x52 cm -dymowy 27x27, spalinowy 14x27 i 3x
    wentyl 14x14.
    Zmianim z systemowego "projktanckiego szajsu" na murowany i z tym co
    potrzebne, miejsca zasadniczo nie zmieniam.

  • 6. Data: 2013-11-04 00:12:31
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "szary" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zmianim z systemowego "projktanckiego szajsu" na murowany i z tym co
    > potrzebne, miejsca zasadniczo nie zmieniam.

    Ale projektan musiałby to "klepnąć".
    Osobiście sugerowałbym zrobić komin spalinowy o przekroju kwadratowym,
    gdyż standardedem są wkłady o przekroju okrągłym. Oczywiście owalne
    także są na rynku, ale raz, że droższe, a poza tym trochę więcej z nimi
    kłopotu.
    Jakie kotły planujesz montować i o jakich mocach?
    Kanał dymowy sugeruje, że bedzie to jakiś kocioł na węgiel tudzież
    kominek?
    Czy do kanału spalinowego będziesz podłączał kocioł gazowy?

  • 7. Data: 2013-11-04 00:50:43
    Od: szary <s...@n...pl>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    > kominek?
    > Czy do kanału spalinowego będziesz podłączał kocioł gazowy?

    Tfu, tak to jest z pamieci, wyszedl 78x78 cm (nie 52).

    Spalinowy to tak: na wszelki -awaryjnie (moze jakis picyk + butle, gaz
    daleko - koszmarna kasa, lub zrezygnuje z drugiego ciagu wentylacyjnego i
    puszcze kuchnie na tym (niby i tak ma byc WM ale kominiorz bezx lapy moze
    nie puscic), ostatecznie nie wiem co zycie przyniesie - moze jaki gaz? moze
    pompa? moze PV, moze robie za bardzo na wyrost? hmm -ot, moze jeszcze
    przyjdzie mi palic smieci ze smietnika bo podtki znowu podniosa

    Tak, glowne to wegiel (no przecie likwiduja do 2020r hehe) + piec jakies
    ~22-25-30kw + bufor 1200L, takze bede palil na full i dosc krotko - kilka
    godzin, potem 2 dni przestoju (komin zimny hehe) i znowu cykl.
    Komek wycialem z projektu - tak jak balkony, wykusze i inne zbytki.

    kurka, moze calkiem odpuscic ten kociolek, wkurza juz mnie ta biurwa,
    zostawic cos na jaka awaryjna koze i tyle? a reszte z PC? chyab jestem juz
    zmeczony
    pozdr.

  • 8. Data: 2013-11-04 07:16:51
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Spalinowy to tak: na wszelki -awaryjnie (moze jakis picyk + butle, gaz

    Gaz z butli to jest jeden z najdroższych sposobów ogrzewania.
    Skoro przewidujesz duży bufor to już lepiej się opłaci prąd II taryfowy
    + kocioł elektryczny.

> [...]
    > pompa? moze PV, moze robie za bardzo na wyrost? hmm -ot, moze jeszcze
    > przyjdzie mi palic smieci ze smietnika bo podtki znowu podniosa

    Jak obecnie zrobisz na wyrost to później będzie łątwiej dobrać sobie
    odpowiedni system ogrzewania.
    Zatem lepiej zrobić teraz, bo później to będą dużo wyższe koszty.
    Musisz jeszcze pamiętać o jednym. Jeżeli w przyszłości przewidujesz
    kocioł gazowy to trzeba tak rozplanować całość, aby można było wydzielić
    dla tego kotła inne pomieszczenie. Moze to być nawet kuchnia czy
    łazienka, ale kocioł gazowy powinien się znajdować w innym
    pomieszczeniu.
    Jeżeli kiedyś myślisz o pompie ciepła to koniecznie w całym domu
    ogrzewanie podłogowe.

> [...]
    >
    > kurka, moze calkiem odpuscic ten kociolek, wkurza juz mnie ta biurwa,
    > zostawic cos na jaka awaryjna koze i tyle? a reszte z PC? chyab jestem

    Ja bym jednak sugerował kocioł z żeliwnym podajnikiem retortowym i
    żeliwnym palnikiem.
    Obecnie jest to najwygodniejszy, a zarazem najtańszy sposób ogrzewania
    węglem, gdyż w takich kotłach można palić najtańszymi paliwami (miał,
    goszek i ekogroszek czeski), a także i biomasą (pelet, zboże, trociny,
    zrębki drewna), czyli ekologicznymi paliwami odnawialnymi.
    Przy czym jest także ekologicznie, czyli nie ma problemów z biurokracją
    i straszeniem rokiem 2020 :)
    Po prostu prawo nie działa wstecz. Jeżeli zrobisz teraz ogrzewanie
    węglowe to nikt nie może Ci później zabronić użytkowania kotła
    węglowego. Ustawa będzie dotyczyła tylko i wyłącznie budujących się po
    tym roku, w którym wejdzie w życie ustawa. Ci którzy będą już mieli
    kotły węglowe będą ich mogli używać. Dlatego chyba lepiej jest teraz się
    zdecydować niż czekać do 2020r., a później się łapać za głowę co zrobić
    :)

  • 9. Data: 2013-11-04 09:28:27
    Od: szary <s...@n...pl>

    uzytkownik wrote:

> [...]
    >
    > Gaz z butli to jest jeden z najdroższych sposobów ogrzewania.
    > Skoro przewidujesz duży bufor to już lepiej się opłaci prąd II taryfowy

    Tak, wiem - dlatego tylko awaryjnie. Oczywiscie grzalki do bufora montuje,
    kwestia, ze w radiu juz straszyli ze II taryfa ma sie zmienic, w nocy jak
    dotychczas a w dzien duuzo drozej, zreszta prad jest b.niepewny (cenowo i
    awarie sieci). Chyba przesadzam, jak nie wegiel to pradem, a jeszcze gaz z
    butli chyba bedzie przesada.

> [...]
    > dla tego kotła inne pomieszczenie. Moze to być nawet kuchnia czy
    > łazienka, ale kocioł gazowy powinien się znajdować w innym
    O dzieki, nie wiedzialem, OK da sie zrobic bez problemu za sciana.

    > Jeżeli kiedyś myślisz o pompie ciepła to koniecznie w całym domu
    > ogrzewanie podłogowe.

    Tak jest planowane, gora i dol w rurkach.

> [...]
    > kotły węglowe będą ich mogli używać. Dlatego chyba lepiej jest teraz się
    > zdecydować niż czekać do 2020r., a później się łapać za głowę co zrobić

    Za ile mozna taki sensowny kupic?

    Chyba jednak przeprojektuje ten moj komin :), tylko zamiast na kwadracie,
    zrobie na prostokacie - mniej mi pasuje ulozeniem, ale jak widze chyba
    bardziej poprawnie to bedzie,

    czy mozna doklejac do ceglanego dymowy+spalinowy, pustaki systemowe
    wentylacyjne? musze miec 3 wentylacji a to w murowanym zabiera koszmarna
    ilosc miejsca - kombinuje jak urwac ..tylko czy sobie problemow nie narobie.
    dzieki

  • 10. Data: 2013-11-04 16:13:53
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisal w wiadomosci
    > Niestety, normy sa platne i dlatego w Googlach raczej nie znajdziesz.

    to jest w ogóle jakis absurd - platne obowiazujace przepisy. Moze i kodeks
    karny tez powinien byc platny...

    b.