  • 1. Data: 2013-11-03 16:39:58
    Temat: co na ogrzewanie podlogowe?
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    witam
    co mozna polozyc na podlogowke oprocz ceramiki?
    czy panele lub deska przeznaczona do podlogowki spelni swoja role jak
    terakota?
    doszlismy z zona do wniosku ze nie chcemy na calosci terakoty tylko np. w
    salonie cos? innego.
    na targach budowlanych widzialem specjalne deski/panele w frezami od spodu
    ale nie wiem czy to zdaje egzamin w praktyce. pytam praktyków co mozna
    polozyc zeby bylo ladne/cieple ale oddawalo rownie skutecznie cieplo?

  • 2. Data: 2013-11-03 16:52:51
    Temat: Re: co na ogrzewanie podlogowe?
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    > co mozna polozyc na podlogowke oprocz ceramiki?
    > czy panele lub deska przeznaczona do podlogowki spelni swoja role jak
    > terakota?

    Zostawić goły beton, tylko jeszcze nie wpadłem jak go fajnie wykończyć nie
    wydając na to zbyt dużo $

    Przemek
    www.kluchojady.waw.pl

  • 3. Data: 2013-11-03 17:22:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 listopada 2013 16:39:58 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:
    > co mozna polozyc na podlogowke oprocz ceramiki?

    Panele / wykladzina. Panele - kazde 8-10mm, wykladzina - jak nie najgrubsza
    i wlochata - nada sie idealnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-11-03 18:54:05
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 03.11.2013 16:39, Marcin Ł pisze:
> [...]
    > mozna polozyc zeby bylo ladne/cieple ale oddawalo rownie skutecznie cieplo?

    mam normalne panele na elektrycznym ogrzewaniu podłogowym i wszystko
    działa. Czy równomiernie - to zależy. kładłem kabelki co 8 albo co 12cm
    i spokojnie ręką wyczujesz gdzie jest kabel, a gdzie go niema. ale co z
    tego? i tak wszyscy w "laciach" chodzą, podłoga w całej swojej masie
    jest ciepła co się przekłada na taki lepszy klimacik w pokoju. Rób jak
    chcesz, będzie dobrze.
    ToMasz

  • 5. Data: 2013-11-03 20:09:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Ł wrote:
    > witam
    > co mozna polozyc na podlogowke oprocz ceramiki?
    > czy panele lub deska przeznaczona do podlogowki spelni swoja role jak
    > terakota?

    spełnia ale trzeba to przewidzieć na etapie projektowania i wykonania
    podłogówki...

  • 6. Data: 2013-11-03 21:07:19
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2013-11-03 16:39, Marcin Ł pisze:
> [...]
    > mozna polozyc zeby bylo ladne/cieple ale oddawalo rownie skutecznie cieplo?

    Przylepiłem deski bambusowe i działa ok.
    W paputkach łażąc bywa czasem za cieplo

  • 7. Data: 2013-11-03 22:57:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-03 16:39, Marcin Ł pisze:
    > witam
    > co mozna polozyc na podlogowke oprocz ceramiki?

    Nie przesadzajac, ale mniej wiecej kladziesz co chcesz. Panele, deska
    niezbyt gruba i tak jak Marek pisze - trzeba to przewidziec na etapie
    projektu ogrzewania.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2013-11-04 13:57:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup

    > pytam praktyków co mozna polozyc zeby bylo ladne/cieple ale oddawalo
    > rownie skutecznie cieplo?

    "Równie skutecznie" to tylko kamień :-)

    Jeśli chodzi o oddawanie ciepła to w praktyce ludzie kładą cokolwiek tylko
    nie grube dechy. Nawet jak dasz dywan to po prostu podłoga pod nim będzie
    cieplejsza by przezwyciężyć ten opór cieplny. "Od drugiej strony (od ziemi)
    i tak pewnie masz 10-20 cm styropianu więc tam ucieknie jakiś promil
    ciepła - reszta zostanie w domu. Dla purystów dodam, że kocioł będzie
    pracował z wyższa temperaturą powrotu więc jego sprawność też spadnie o
    jakiś promil. Ale to wszystko to są grosze - nie ma sensu z powodu
    groszowych oszczędności mieć podłogę której się nie lubi.

    Druga (tym razem istotna) sprawa to to czy ciepło nie zepsuje podłogi -
    wykładzinie dywanowej czy PCV obojętne na czym leży. Wszelkie formy ceramiki
    i kamienia też są odporne na ciepło. Panelom w praktyce znacznie bardziej
    doskwierają zmiany wilgotności niż zmiany temperatury więc ludzie też je
    kładą na podłogówkę i nie mają większych problemów niż ci którzy je kładą
    przy grzejnikach. Problemy zaczynają się przy tzw. deskach barlineckich - w
    zależności od producenta i gatunku drewna potrafią się znacznie kurczyć i
    rozszerzać co jest jeszcze potęgowane przez zmiany wilgotności i powoduje że
    w zimie pomiędzy klepkami są szpary a w lecie jest ok.

    Ps. Wielu ludzi kładzie woodentic - płytki ale zadziwiająco dobrze
    wyglądają, a przez wzór drewna powodują że salon nie wygląda jak hotel
    dworzec albo basen.

    Pozdrawiam
    Ergie