  • 91. Data: 2015-03-18 20:27:46
    Temat: Re: Jak poprawić akustykę?
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:09:57 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Takie rozkręcane stolbudowskie, jak za komuny robili, co bez młotka nie
    > dawały się zmknąć, a mucha przez szparę mogła przelecieć nie zwalniająć
    > w pędzie, te też są atutem?!

    O pamiętam takie :) Moje dzieciństwo :) Ale nie takie mam na myśli. Te
    nasze na ten przykład wyglądają jak plastikowe. Aniesom:)

    > Pytam, bo nie wiem -- sam bym chciał poznać
    > stan umysłowości u ludu.

    Też nie wiem :) Nasz budynek jest z 2006 roku, więc komuny jako takiej nie
    zaznał ;)

    > Że parkiet jest, to dość oczywiste. Ale mniej
    > oczywiste jest dla mnie zwracanie uwagi na szczegóły, które łatwo zmienić
    > za pieniądze niewielkie w stosunku do ceny zakupu całości.

    Pieniądze może i niewielkie, ale (i piszę to tylko z perspektywy kobiety,
    która od razu by chciała mieć gotowe podłogi i ściany, by móc zajać się
    wystrojem ;)) trochę roboty jest. No ale coś za coś.

    > Kto bogatemu zabroni?
    >
    > Jarek
    >
    > PS
    > Teraz mi jeszcze przyszło do głowy, że drewniane okna z czasów komuny
    > mogą być atutem na zasadzie "panie, to trzeba zaraz wymienić, musimy
    > zjechać z ceną".

    W tym starszym budownictwie to rzeczywiście tak się to może odbywać. Ale
    przecież większość np. 'apatamentowcó'/bloków budownych obecnie ma
    drweniane okna. Albo może ja miałam okazję tylko z takimi "mieć do
    czynienia".

    > Zjechać oczywiście więcej, niż wymiana kosztuje. Jak
    > są plastikowe, to można się spodziewać, że nie tak dawno właściciel
    > poniósł jakieś koszty, i być może to pamięta.

    O poniesionych kosztach zawsze się pamięta. I one się raczej nigdy nie
    zwracają...

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 92. Data: 2015-03-18 21:03:14
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:17:47 +0100, FEniks napisał(a):

    > A prawda jest taka, że najważniejsza jest cena i lokalizacja.

    A to oczywiste. Lokalizację mamy świetną. Cena jednak może się niektórym
    nie podobać ;), ale i tak już sporo zeszliśmy.

    > Przy tym
    > wszystko inne idzie w cień, bo całą resztę można sobie wymienić, albo od
    > razu, albo z czasem. Pytania są dla pośrednika, żeby miał o czym gadać i
    > czym kusić klienta.

    Ano właśnie. Agenci są w naszym kraju strasznie niemrawi.

    > My sprzedaliśmy mieszkanie w cenie naszego obecnego domu (segmentu)

    My też chcemy taki właśnie krok zrobić, i myślę, że dom (np. na obrzeżach
    Warszawy) kosztowałby nas dużo taniej niż to mieszkanie, w którym obecnie
    mieszkamy. Może to nieco odstrasza klientów, gdy słyszą, że w grę
    wchodziłaby transakcja wiązana - nie sprzedamy, dopóki nie znajdziemy domu.

    > -
    > mieszkanie z plastikowymi oknami i panelami, o zgrozo!

    Zazdroszczę :) Sprzedania znaczy się :) Już mam szczerze dosyć.

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 93. Data: 2015-03-18 21:06:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Może zależy jakie? Teść nie kupił żadnego Urzędowskiego ani nic z tych
    > rzeczy. Zwykłe drewniane okna, tyle tylko że już nie rozkręcane, na
    > szczęście.

    Zdawało mi się, że tych "zwykłych" drewnianych już nie da się kupić.
    W ogóle trudno mi sobie wyobrazić, że dzisiaj można zrobić okno z drewna
    w cenie plastikowego.

    > A gdzie tam! Zwykły blok z początku lat siedemdziesiątych, żadna tam
    > zabytkowa kamienica. Choć może niedługo, niedługo...

    Ta jest zaledwie z końca XIX wieku, więc można i warto zachować jej
    pierwotny charakter. Przynajmniej część bloków z lat siedemdziesiątych
    też by warto było utrzymać w takim stanie -- w tym przekonaniu utwierdzam
    się zwłaszcza wtedy, kiedy czytam o tym, jaki to cud miód był za Gierka.
    Powinny zostac dowody materialne, bo inaczej młodsze pokolenie gotowe
    jest w te bajki uwierzyć.

    Dość regularnie bywam w różnych domach postawionych w okolicach XVI wieku.
    Takie, co mają jakąś ścianę z IV wieku, też nie są mi obce. Tam nie ma
    czegoś jednego, co by należało zachować. Zresztą nikt by nie chciał tam
    mieszkać, gdyby było jak w średniowieczu, czy nawet w renesansie. Nikt
    nie ma najmniejszych wątpliwości, że takie rzeczy dzisiaj rewitalizować
    należy na miarę XXI wieku. Konserwatorzy zabytków też nie. Stropu z drewna,
    to by już nawet nie pozwolili odtworzyć (kolejny raz w historii, bo drewno
    tylu wieków nie wytrzymuje) -- więc przeważnie jest żelbet. Karton-gips,
    stal nierdzewna, szkło, czasem -- o zgrozo -- coś z plastiku, to wszystko
    też ma zastosowanie. Nowobogactwo, panie, pełnom gembom!

    > Ciekawe, pierwsze słyszę o takiej kategorii.

    Staram się jak mogę pisać tu o ciekawych rzeczach. To chyba właściwe
    miejsce do tego, prawda?

    > Ja mam jakieś zwykłe plastiki. Deweloper wstawiał, to na pewno nie
    > zaszalał. Jestem zadowolona - nic nie żółknie, nie wypaczają się.
    > Użytkuję je już ósmy rok.

    Polska jest największym producentem okien w Europie. Produkty stąd można
    spotkać w bardzo dalekich krajach. Podejrzewam, że aby kupić "niezwykłe
    plastiki", takie co zaraz zżółkną i się wypaczą, to trzeba nieźle się
    nachodzić. A wcale wiele tańsze nie będą.

    --
    Jarek

  • 94. Data: 2015-03-18 21:07:47
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2015 20:27:46 +0100, Fragi napisał(a):

> [...]
    > przecież większość np. 'apatamentowcó'/bloków budownych obecnie ma
    > drweniane okna. Albo może ja miałam okazję tylko z takimi "mieć do

    Jeju, ile literówek! Przepraszam :)

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 95. Data: 2015-03-18 21:24:18
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

> [...]
    > My sprzedaliśmy mieszkanie w cenie naszego obecnego domu (segmentu) -
    > mieszkanie z plastikowymi oknami i panelami, o zgrozo!

    A nie było to przypadkiem w czasach, o których teraz to pieśni zawodzą
    frankowicze?

  • 96. Data: 2015-03-18 21:30:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Fragi pisze:

    > O pamiętam takie :) Moje dzieciństwo :) Ale nie takie mam na myśli.
    > Te nasze na ten przykład wyglądają jak plastikowe. Aniesom:)

    No to raczej nie kosztowały tyle, co plastikowe. O wiele więcej. Ale jak
    mają wyglądać jak plastikowe, to ja nie wiedze powodu, by przepłacać.

    > Też nie wiem :) Nasz budynek jest z 2006 roku, więc komuny jako takiej
    > nie zaznał ;)

    Może to na zasadzie "okien bezkadmowych"? Deweloper mógł to przyjąć jako
    sposób promocji -- "u nas okna z drewna". Wtedy już niemal każdy zdawał
    sobie sprawę, że droższe (a więc w jego przekonaniu lepsze). A w tamtym
    czasie deweloperzy młócili tak ogromną i szybka kasę, że dla nich taka
    różnica w cenie była niczym. Żeby tylko szybciej obrócić i budować dalej.

    > Pieniądze może i niewielkie, ale (i piszę to tylko z perspektywy
    > kobiety, która od razu by chciała mieć gotowe podłogi i ściany, by
    > móc zajać się wystrojem ;)) trochę roboty jest. No ale coś za coś.

    Jak się jeszcze nie mieszka, to wszystko idzie bardzo szybko.

> [...]
    > Ale przecież większość np. 'apatamentowcó'/bloków budownych obecnie
    > ma drweniane okna. Albo może ja miałam okazję tylko z takimi "mieć

    Dziwne mi się to wydaje, zwłaszcza biorąc pod uwagę proporcje w produkcji
    jednych i drugich okien. I chyba nie mogę tego potwierdzić własnymi
    obserwacjami. Ale może one tylko wyglądają na plastikowe. Aniesom.

    Zależy od podejścia.

    Jarek

    --
    Mordeczka, telewizor, to nasze okno na świat.

  • 97. Data: 2015-03-18 21:33:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Qrczak pisze:

    > A nie było to przypadkiem w czasach, o których teraz to pieśni zawodzą
    > frankowicze?

    Te osiem lat temu (co je okna z plastiku mają), to był Właściwy Moment.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2015-03-18 21:45:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Fragi pisze:

> [...]
    > w którym obecnie mieszkamy. Może to nieco odstrasza klientów, gdy
    > słyszą, że w grę wchodziłaby transakcja wiązana - nie sprzedamy,

    Przecież kupić dom na obrzeżach Warszawy, to dzisiaj żaden problem.
    Można wybierać, przebierać, a jak się coś znajdzie, obgada sprawę,
    to małe jest prawdopodobieństwo, że ktoś podkupi. Sprzedawca i tak
    będzie szczęśliwy, że ma pewnego kupca, który da kasę zaraz jak sam
    coś sprzeda. A wtedy mieszkanie można dać do sprzedaży bezwarunkowej.
    Tak może pójść łatwiej. Chyba że nie chodzi o kupno domu, lecz budowę.

    Jarek

    --
    Miał stryjek pod Gródkiem
    Chałupę z ogródkiem.

  • 99. Data: 2015-03-18 22:11:59
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-03-18 o 21:24, Qrczak pisze:
    > Dnia 2015-03-18 20:17, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

    > A nie było to przypadkiem w czasach, o których teraz to pieśni zawodzą
    > frankowicze?

    Znaczy jedno kupione było wtedy, jeszcze na dołku, a drugie sprzedane
    kilka lat później.

    Ewa

  • 100. Data: 2015-03-18 22:22:03
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Zdawało mi się, że tych "zwykłych" drewnianych już nie da się kupić.
    > W ogóle trudno mi sobie wyobrazić, że dzisiaj można zrobić okno z drewna
    > w cenie plastikowego.

    "10 lat temu z okładem" to nie dzisiaj, chociaż chciałoby się, oj chciało...
    Nie wiem dokładnie, jaka była cena tych okien, ale znam realia
    emeryckiego portfela i poszłabym w ślepo o zakład, że kosztowały nawet
    mniej od naszych plastików, które wstawialiśmy w poprzednim mieszkaniu.
    Zachodzi też taka ewentualność, że spółdzielnia cośkolwiek do tych okien
    dopłaciła.

    > Staram się jak mogę pisać tu o ciekawych rzeczach. To chyba właściwe
    > miejsce do tego, prawda?

    Oczywiście. Ja zawsze chętnie poczytam.

> [...]
    > plastiki", takie co zaraz zżółkną i się wypaczą, to trzeba nieźle się
    > nachodzić. A wcale wiele tańsze nie będą.

    Cóż zrobić, pechowcy chodzą po świecie. A to wełnę im sprzedadzą brudną,
    a to garnki trujące, więc i żółte okno się trafić może.

    Ewa