    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jak poprawić akustykę?
    Date: Wed, 18 Mar 2015 21:30:11 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5509a013$0$5880$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <12n7ymx92e6le.1i00fgfgmfj1h$.dlg@40tude.net>

    Fragi pisze:

    > O pamiętam takie :) Moje dzieciństwo :) Ale nie takie mam na myśli.
    > Te nasze na ten przykład wyglądają jak plastikowe. Aniesom:)

    No to raczej nie kosztowały tyle, co plastikowe. O wiele więcej. Ale jak
    mają wyglądać jak plastikowe, to ja nie wiedze powodu, by przepłacać.

    > Też nie wiem :) Nasz budynek jest z 2006 roku, więc komuny jako takiej
    > nie zaznał ;)

    Może to na zasadzie "okien bezkadmowych"? Deweloper mógł to przyjąć jako
    sposób promocji -- "u nas okna z drewna". Wtedy już niemal każdy zdawał
    sobie sprawę, że droższe (a więc w jego przekonaniu lepsze). A w tamtym
    czasie deweloperzy młócili tak ogromną i szybka kasę, że dla nich taka
    różnica w cenie była niczym. Żeby tylko szybciej obrócić i budować dalej.

    > Pieniądze może i niewielkie, ale (i piszę to tylko z perspektywy
    > kobiety, która od razu by chciała mieć gotowe podłogi i ściany, by
    > móc zajać się wystrojem ;)) trochę roboty jest. No ale coś za coś.

    Jak się jeszcze nie mieszka, to wszystko idzie bardzo szybko.

    > W tym starszym budownictwie to rzeczywiście tak się to może odbywać.
    > Ale przecież większość np. 'apatamentowcó'/bloków budownych obecnie
    > ma drweniane okna. Albo może ja miałam okazję tylko z takimi "mieć
    > do czynienia".

    Dziwne mi się to wydaje, zwłaszcza biorąc pod uwagę proporcje w produkcji
    jednych i drugich okien. I chyba nie mogę tego potwierdzić własnymi
    obserwacjami. Ale może one tylko wyglądają na plastikowe. Aniesom.

    Zależy od podejścia.

    Jarek

    --
    Mordeczka, telewizor, to nasze okno na świat.