  • 1. Data: 2009-04-04 13:44:14
    Temat: Jakie kable pod plyte indukcyjna i jaki bezpiecznik??
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Dodam ze to bedzie w bloku wiec pod 220V
    w domu na razie mam 3 bezpieczniki 10-16 A a w piwnicy glowny 25 A

    wypadaloby aby w takim przypadku pod indukcje dac mniejszy niz w piwnicy
    czyli 20 A

    Czy to sie sprawdzi? Jakie kable?

    dzieki

  • 2. Data: 2009-04-04 19:41:52
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dodam ze to bedzie w bloku wiec pod 220V
    > w domu na razie mam 3 bezpieczniki 10-16 A a w piwnicy glowny 25 A
    >
    > wypadaloby aby w takim przypadku pod indukcje dac mniejszy niz w piwnicy
    > czyli 20 A

    Masz 1 fazę?

    Musisz stopniować zabezpieczenia. Zatem 20A będzie ok. Ale na jednej fazie i
    tak nie wykorzystasz całej mocy kuchni 4 palnikowej. Może dlatego oszczędź
    kasę i miejsce i tak jak ja kup dwupalnikową? :-)

    Kabel daj 3x4 mm. U siebie daję przyszłościowo kabel 5x4, ale zabezpieczenie
    na razie 3x16A.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-04-04 21:25:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Masz 1 fazę?
    >
    > Musisz stopniować zabezpieczenia. Zatem 20A będzie ok.
    khm...

    a wiesz że takie stopniowanie jest psu na budę :)

    bo jak poleci 20 to i 25 poleci.

  • 4. Data: 2009-04-04 22:53:41
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > khm...
    >
    > a wiesz że takie stopniowanie jest psu na budę :)
    >
    > bo jak poleci 20 to i 25 poleci.

    Ale jest zgodne z zasadami. A dla laika warto tych zasad przestrzegać, nawet
    jak się ich nie rozumie. :-)

  • 5. Data: 2009-04-05 05:48:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Ale jest zgodne z zasadami. A dla laika warto tych zasad
    > przestrzegać, nawet jak się ich nie rozumie. :-)

    sprawdź jakie muszą być róznice miedzy zabezpeiczeniami aby mieć realne
    stopniowanie.

    chyba że ten w piwnicy to albo topik (zwłoczny) albo specjalny automat o
    dużej zwłoce.

  • 6. Data: 2009-04-05 06:04:43
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > sprawdź jakie muszą być róznice miedzy zabezpeiczeniami aby mieć realne
    > stopniowanie.
    >
    > chyba że ten w piwnicy to albo topik (zwłoczny) albo specjalny automat o
    > dużej zwłoce.

    Ja mam 25 na tablicy i 63 na pionie. Wkładki zwykłe lub zwłoczne - jak
    popadło. Przewody fi = 5mm - spokojnie miesciły się w liczniku. Jadę na
    trzech fazach w domu oraz garażu - a tam i spawarka trójfazowa tyrystorowa o
    dużej mocy...

  • 7. Data: 2009-04-05 07:45:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

> [...]
    > popadło. Przewody fi = 5mm - spokojnie miesciły się w liczniku. Jadę
    > na trzech fazach w domu oraz garażu - a tam i spawarka trójfazowa

    dobrze... spokojnie... a teraz co ma piernik do wiatraka?

  • 8. Data: 2009-04-05 08:37:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > dobrze... spokojnie... a teraz co ma piernik do wiatraka?

    `Jest to jakieś rozwiązanie, obwody w domu rozdzielone - skrzynka z
    szyną DIN, natynkowa, zabezpieczenia automatyczne 10 i 16 A - stosownie do
    wielkości obciążenia.
    Przez parę lat wymieniłem tylko jeden bezpiecznik, a topikowych zdarzyło się
    parę razy przy wyładowaniach (linie napowietrzne) oraz gdy samochód meblowy
    (wysoki) zerwał mi kabel do garażu. A co ma do tematu? Ano to, że musi
    wystąpić suma prądów większa od nominalnego prądu bezpiecznika, aby
    zadziałał.

  • 9. Data: 2009-04-05 16:46:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:
> [...]
    > gdy samochód meblowy (wysoki) zerwał mi kabel do garażu. A co ma do
    > tematu? Ano to, że musi wystąpić suma prądów większa od nominalnego

    popatrz sobie na charakterystyki.

    jeśloi będziesz miał ordynarne zwarcie to popłynie prad sporo większy od
    głównego zabezpieczenia i prawdopodobnie polecą obydwa bezpieczniki chyba że
    ten więszy bedzie miał spora zwłokę i niższy zdąży wyłaczyć.

  • 10. Data: 2009-04-05 17:06:26
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    że
    > ten więszy bedzie miał spora zwłokę i niższy zdąży wyłaczyć.

    Obaj wiemy to samo, po co więc rzeźbić w GWnie?