  • 1. Data: 2020-10-17 11:59:47
    Temat: Koszt ogrzewania domu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Dom, blizniak, budowany około 30-35 lat temu.
    150 metrów piwnica (3 metry wysoka) plus 2 pietra po ok 100m2 kazde.
    Dom ocieplony styro 10cm. Dach najprawdopodobniej nie.

    Kaloryfery bez zaworów.

    Piec na wegiel moc 35kw, ustawiony na 41 stopni sprawia ze ogrzewanie
    pracuje w ten sposób ze u góry jest bardzo ciepło, na parterze
    przyjemnie, w piwnicy chłodno. (czuc roznice w temperaturze grzejników)
    Oczywiście zakładam zalozenie zaworów na grzejnikach.

    Okn wymieniane kilka lat temu na plastikowe ale podejrzewam ze nie sa
    jakies bardzo energoszczedne.

    Koszt ogrzewania to około 1200zł srednio miesiecznie.

    Przy zamianie na nowoczesny piec gazowy jakich oszczednosci mozna sie
    spodziewac?

    Jakiej moc piec powinienem planowac na taki metraz zakładajac ze
    piwnica powinna być traktowana jako pełnoprawne pomieszczenie bo
    planuje ja wyremontować i traktowac jako biuro.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 2. Data: 2020-10-17 13:52:20
    Temat: Re: Koszt ogrzewania domu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 17 października 2020 11:59:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Przy zamianie na nowoczesny piec gazowy jakich oszczednosci mozna sie
    > spodziewac?

    Praw fizyki pan nie oszukasz i nie bądź pan głąb.
    Zmiana na gaz poprawi komfort ale cudów nie zrobi. Jak nie docieplisz
    ścian a przede wszystkim stropu czy tam dachu to słabo to widzę.

    L.

  • 3. Data: 2020-10-17 15:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Praw fizyki pan nie oszukasz i nie bądź pan głąb.
    > Zmiana na gaz poprawi komfort ale cudów nie zrobi. Jak nie
    > docieplisz ścian a przede wszystkim stropu czy tam dachu to słabo
    > to widzę.

    Dach oczywiście planuje ocieplic.
    Z drugiej strony na docieplenie scian od zewnatrz raczej nie ma szans
    bo musiałbym pewnie ze 60 tysiecy w to włozyc (znaczy to sie nie
    kalkluje no chyba ze jakas dotacja ;-)
    Elewacja jest ładna, 10cm styro jest i musi wystarczyc.

    Pytanie jaki duzy piec powinienem włozyc do takiej chaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 4. Data: 2020-10-17 17:01:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    17 Oct 2020 09:59:47 GMT, Budzik

    > Koszt ogrzewania to około 1200zł srednio miesiecznie.

    Co to za wartość? :P Podaj ile i jakiego (kaloryczność) opału idzie (jaki
    to kocioł), jak kocioł wygląda (oraz komin) podczas palenia (mocno
    zarośnięty sadzą/smołą)?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2020-10-17 17:29:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 17 Oct 2020 13:59:46 GMT, Budzik napisał(a):

    > Pytanie jaki duzy piec powinienem włozyc do takiej chaty?

    W przybliżeniu o takiej samej mocy jak twój węglowy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-10-17 22:30:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-17 o 15:59, Budzik pisze:
> [...]
    > kalkluje no chyba ze jakas dotacja ;-)
    > Elewacja jest ładna, 10cm styro jest i musi wystarczyc.
    Oczywiste, ścian nie ruszaj, ociepl dach i ewentualnie piwnicę czy
    fundamenty do strefy przemarzania co najmniej, wystarczy 5-10cm, ważne
    aby się odciąć od zewnętrznego mrozu.

    > Pytanie jaki duzy piec powinienem włozyc do takiej chaty?
    Chyba niewiele mniejszy niż masz, chyba 28kw powinien wystarczyć, cudów
    nie oczekuj, chyba że drogim węglem paliłeś w co wątpię :)
    Na pewno bedziesz miał mniej roboty :)

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-10-17 22:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Co to za wartość? :P Podaj ile i jakiego (kaloryczność) opału
    > idzie (jaki to kocioł), jak kocioł wygląda (oraz komin) podczas
    > palenia (mocno zarośnięty sadzą/smołą)?

    Na razie wiem tylko z opisu:
    - tona wegla miesiecznie
    - drewno za około 1500zł na cały sezon

    Podobno pali się i rozpala sie bez kopcenia, piec rozpalany od góry i
    tyle wiem na ten moment ;-D

    Piec wyglada coś ala taki:
    https://pleszew.lento.pl/35kw-kociol-piec-kotly-ples
    zew-uks-
    drewno,7768815.html
    ale głowy nie dam ze jest identyczny i ze nie ma np 3 drzwi zamiast 4
    jak na zdjeciu.
    Na razie byłem tak stosunkowo krótko i nie zrobiłem zdjęc. Kur...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 8. Data: 2020-10-18 09:57:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    17 Oct 2020 20:59:45 GMT, Budzik

    > Na razie wiem tylko z opisu:
    > - tona wegla miesiecznie
    > - drewno za około 1500zł na cały sezon
    >
    > Podobno pali się i rozpala sie bez kopcenia, piec rozpalany od góry i
    > tyle wiem na ten moment ;-D

    Chociaż tyle dobrze. ;P

    6 ton sezonowo o kaloryczności 28 MJ/kg wychodzi 46MWh, przy sprawności 60%
    (raczej więcej śmieciuch nie ma) wychodzi 28MWh rocznie, czyli średnio
    6,5kW mocy dom przyjmuje. Licząc gaz po 0,24 zł/kWh powinno się to ogrzać
    za 6800 zł.

    > Na razie byłem tak stosunkowo krótko i nie zrobiłem zdjęc. Kur...

    Ano kur zapiał. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-10-18 15:49:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-10-17 o 11:59, Budzik pisze:
    > Dom, blizniak, budowany około 30-35 lat temu.
    > 150 metrów piwnica (3 metry wysoka) plus 2 pietra po ok 100m2 kazde.
    > Dom ocieplony styro 10cm. Dach najprawdopodobniej nie.

    Czyli łącznie 4 kondygnacje (piwnica, parter, pierwsze piętro i drugie
    piętro)?

    Czy piwnica, parter i piętro?

    > Kaloryfery bez zaworów.

    Zawory przy grzejnikach to podstawa. Tutaj są największe oszczędności
    nawet 30-40%

> [...]
    > przyjemnie, w piwnicy chłodno. (czuc roznice w temperaturze grzejników)
    > Oczywiście zakładam zaloze?nie zaworów na grzejnikach.

    Jest pompa czy obieg grawitacyjny?

    Wygląda mi na to, że po prostu brakuje pompy obiegowej

> [...]
    >
    > Koszt ogrzewania to około 1200zł srednio miesiecznie.
    >
    > Przy zamianie na nowoczesny piec gazowy jakich oszczednosci mozna sie

    To zależy. Myślę, że obecny piec nie dość, że jest przewymiarowany to
    jeszcze zasyfiony, a przez to jego sprawność jest  niska.

    Ja zużywałem od ok. 6,5 do 7,5 tony ekogroszku wydając po 5-5,5 tys. zł
    tylko za sezon grzewczy, bo poza sezonem grzewczym ciepłą wodę grzałem
    gazem. Od kiedy grzeję gazem, węgiel podrożał ok. 20% czyli teraz
    miałbym rachunki 6-6,5 tys. zł. Przy czym spalałem węgiel w nowym,
    dobrym kotle o wysokiej sprawności.

    Cztery lata temu, stary kocioł z otwartą komorą spalania o małej
    sprawności zamieniłem na kocioł kondensacyjny i od tej pory grzeję tylko
    i wyłącznie gazem. Mam rachunki na poziomie 4 do 5 tys. zł rocznie
    włącznie z podgrzewaniem ciepłej wody i gotowaniem.

    > Jakiej moc piec powinienem planowac na taki metraz zakładajac ze
    > piwnica powinna być traktowana jako pełnoprawne pomieszczenie bo
    > planuje ja wyremontować i traktowac jako biuro.

    Wejdź sobie na stronę www.cieplowlasciwie.pl i wpisz wszystkie dane.
    Strona wyliczy zapotrzebowanie energetyczne z dokładnością do 15%

  • 10. Data: 2020-10-18 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Czyli łącznie 4 kondygnacje (piwnica, parter, pierwsze piętro i
    > drugie piętro)?
    >
    > Czy piwnica, parter i piętro?

    Piwnica, parter i pietro.

    > Zawory przy grzejnikach to podstawa. Tutaj są największe
    > oszczędności nawet 30-40%

    Ok
    Ciacham cytat i dziekuje równiez za wszystkie pozostałe rady.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,