  • 1. Data: 2020-10-12 14:45:31
    Temat: Odpływy z rynien - z siatką czy bez?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czyszczaki/kratki u góry w lejach spustowych są uciążliwe do
    czyszczenia. Zamieniłem je na rewizje z kratką na dole przy wejściu
    rury do instalacji odprowadzającej wodę do zbiornika.
    Ponieważ nie mam jeszcze docelowych rur spustowych ani
    utwardzonego-docelowego podłoża potrzebowałem jakieś tymczasowe
    rozwiązanie i wybrałem takie gówniane, za przeproszeniem:

    https://allegro.pl/oferta/czyszczak-rewizja-rynny-ru
    ry-spustowej-110-sitko-9424897193

    Po pierwszej ulewie wszystkie kratki wpadły do środka. Błąd
    konstrukcyjny - brak solidnego podparcia kratki od strony przeciwnej
    rewizji, przez co napór wody wygiął kratkę, która wyskoczyła z
    bocznych podparć.
    Wypłynęła do zbiornika tylko jedna. 4 gdzieś utknęły. Zajebiście.
    Są dostępne tego typu rewizje z kratką wtopioną w konstrukcję
    rewizji, ale teraz się zastanawiam czy w ogóle kratka potrzebna? Co
    jakiś czas napór wody z ulewy powinnien wypłukać wszystkie liście
    jakie wpadły do instalacji i zanieczyszczenia zatrzymają się na koszu
    w zbiorniku. Może kratki zbędne?
    Jak nie mailem żadnych kratek i nie było instalacji odprowadzającej
    do zbiornika (tylko rury spustowe na glebę) to rynny dachowe były
    czyste wszystko się ładnie spłukiwało. Jak podłączyłem rynny do
    instalacji to zapobiegawczo założyłem kratki w lejach co oczywiście
    spowodowało zapchanie je w krótkim czasie. Może dać to na żywioł bez
    żadnych i niech się płucze?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-10-12 18:00:00
    Temat: Re: Odpływy z rynien - z siatką czy bez?
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 12.10.2020 o 14:45, Marek napisał:

    > Może kratki zbędne?

    Z mojego doświadczenia: tak. Ale u mnie do rynien sięgają tylko
    drzewa iglaste, a sąsiedzi wszystko duże - i liściaste, i iglaste -
    wyrżnęli w pisdu, korzystając z dobrozmianowego Lex Szyszko.

    --
    Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba (ks. Chmielowski).

  • 3. Data: 2020-10-12 19:05:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 12 października 2020 o 18:00:04 UTC+2 collie napisał(a):

> [...]
    >

    > --
    > Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba (ks. Chmielowski).
    Szczekaj jeszcze głośniej. Jak nie będziesz szczekał to ci gospodarz łeb urżnie.
    Kundel co nie szczeka na wsi jest zbędny. Mało czasu ci zostalo bo ustawa o ochronie
    zwierząt może niedługo wejść w zycie. Wykaz się szczekaj i warcz.

  • 4. Data: 2020-10-12 20:05:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 12.10.2020 o 19:05, Zenek Kapelinder napisał:

> [...]
    zwierząt może niedługo wejść w zycie. Wykaz się szczekaj i warcz.

    Jako oksymoron "Zenek Sensowny" daj głos w temacie - też z własnego
    doświadczenia - czy Tobie w pożydowskiej ruderze na Bałutach jest
    potrzebna kratka w rynnie? "Nie, bo nie ma rynny - leje po ścianie" -
    brzmi faktycznie sensownie. Prawda, Kris?

    Motto: "bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza".

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 5. Data: 2020-10-12 21:34:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 12 października 2020 o 20:05:21 UTC+2 collie napisał(a):

> [...]
    > brzmi faktycznie sensownie. Prawda, Kris?
    >
    > Motto: "bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza".

    Powtarzasz się a raczej cały czas tak samo ujadasz kundelku.

  • 6. Data: 2020-10-13 07:04:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Kundel co nie szczeka na wsi jest zbędny. Mało czasu ci zostalo bo ustawa o ochronie
    zwierząt może niedługo wejść w zycie. Wykaz się szczekaj i warcz.

    > Powtarzasz się a raczej cały czas tak samo ujadasz kundelku.

    Dość to żenujące, co obaj wyprawiacie.

    --
    MN

  • 7. Data: 2020-10-13 09:03:56
    Temat: Re: zenus szczeka
    Od: Runt <r...@a...inn>

    W dniu 2020-10-12 o 19:05, KANALIA I BĘKART PRL-u Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    zwierząt może niedługo wejść w zycie. Wykaz się szczekaj i warcz.

    no zenusiu! może w końcu wyniesiesz się z pl.soc.polityka i tu będziesz
    się wyżywać ze swoich kompleksów.

    --
    Runt

  • 8. Data: 2020-10-13 09:04:55
    Temat: Re: brawo zenuś!
    Od: Runt <r...@a...inn>

    W dniu 2020-10-12 o 21:34, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:

    Kundel co nie szczeka na wsi jest zbędny. Mało czasu ci zostalo bo ustawa o ochronie
    zwierząt może niedługo wejść w zycie. Wykaz się szczekaj i warcz.

    > Powtarzasz się a raczej cały czas tak samo ujadasz kundelku.

    zenusiu, dowal mu! dowal! ;-)_)))

    --
    Runt

  • 9. Data: 2020-10-13 09:06:34
    Od: Runt <r...@a...inn>

    W dniu 2020-10-13 o 07:04, Marcin N pisze:

    > Dość to żenujące, co obaj wyprawiacie.

    zenus swoimi kompleksami zalewał pl.soc.polityka.
    najwyrazniej teraz uciekl p.m.p bo jak zwykle gospodarz go do budy na
    spręzynie przywiązał! ;-))))

    --
    Runt

  • 10. Data: 2020-10-13 10:37:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-10-13 o 09:06, Runt pisze:

    > zenus swoimi kompleksami zalewał pl.soc.polityka.
    > najwyrazniej teraz uciekl p.m.p bo jak zwykle gospodarz go do budy na
    > spręzynie przywiązał! ;-))))

    I myślisz, że Twój komentarz jest mniej żenujący niż ich?

    --
    MN