  • 11. Data: 2010-02-05 11:22:57
    Temat: Re: Meble kuchenne - rozterki
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Wed, 3 Feb 2010 22:45:24 +0100, koniu napisał(a):

    > Moje rozterki wynikaja z rodzaju materialu do wykonania zabudowy - mdf,
    > wirowa oklejana,drewno inne ...?

    To zależy jakiego efektu estetycznego oczekujesz.

    > Blaty raczej z granitu.

    Jak kto lubi ;-)

    > Mechanizmy pewnie blum - tandembox i anentos HK.

    A_v_entos. Blum to dobry wybór.

    > Frony chcialbym biale a reszta cos kolo drzewo egoztyczne - prosze o rade z
    > czego zrobic zabudowe - zalezy mi aby to bylo trwale i na lata, nie bylo
    > widac odbitych palców i było dosc latwe w utrzymaniu w czystosci.
    > A moze wlasne doswiadczenia po latach uzytkowania...na co zwrocic uwage przy
    > wyborze komponentow/materialow.

    Trochę mało informacji podałeś - trudno cośkolwiek poradzić nie wiedząc w
    jakiej stylistyce i pułapie cenowym się poruszamy. Materiały mają różną
    specyfikę, ograniczenia i cenę.
    Generalnie ważniejsze niż materiał jest wykonanie - czy będzie to malowany
    MDF, czy płyta wiórowa laminowana, fornir, postforming - dobrze wykonane
    niewątpliwie przeżyją dłużej niż do chwili, kiedy zechcesz zmienić wystrój
    :-)

    --
    ŁC
    Według Biblii kobieta to ostatnie, co stworzył Bóg. Zrobił to wieczorem w

  • 12. Data: 2010-02-05 11:37:42
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Wlasnie spinam temat kuchenny i powiem, ze u mnie cennik jest glownie z
    > tzw. metra. Co prawda nikt tego nie potwierdza, ale oferty cenowe sa
    > bardzo zblizone. Roznica taka, ze w jednej firmie na ktora sie
    > zdecydowalem to przede wszystkim najlepszy projekt i wszystkie domykacze,
    > uchwyty jakie chce sa w cenie. Wszedzie cena wyjsciowa zblizona plus
    > uchwyty i ew. domykacze. Wszedzie ceny ok. 13 - 14tys. za moja kuchnie.

    Ja właśnie sobie projektuje kuchnię w programie IKEA Home Planner.
    Tu są wyniki, to i kilka nastepnych zdjęć (kolory nieistotne):
    http://picasaweb.google.com/quent75/2#54347142169992
    79714

    Koszt wychodzi ok 6000 zł z cokołami i płytami wykończeniowymi bocznymi ale
    bez blatów i oczywiście bez urządzeń typu piekarnik, zlew, zmywarka,
    mikrofala, wyciąg, lodówka (w wysokiej szafce).

    Cena wydaje mi się całkiem dobra. Byłem ostatnio w IKEA oglądać te meble i
    wydają się bardzo w porządku.
    Program do projektowania jest bardzo wygodny, do wyboru jest cała masa
    szafek o przeróżnym przeznaczeniu i funkcji.
    Czy "przerabiał" ktoś z Was kiedyś takie meble z IKEA?

    Pozdr.

  • 13. Data: 2010-02-05 12:28:17
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    > Za samodzielnym projektowaniem jestem jak najbardziej. To wielka
    > satysfakcja
    > patrzeć na "swoje dziecko" albo powód do rozwodu jak się żona obija o
    > nieprzemyślany element ;-) Moja żona np. przeklina obrotową szafkę narożną
    > pod blatem ale chwali pionowy schowek na deskę do prasowania.

    Witam !
    To fakt, dom projektowałem sam, kuchnie i inne rzeczt tez...zreszta plik w
    AutoCAD z rysunkami tylko wlasnych wizji, pomiarow i projektów ma juz 6,5MB
    ;).
    Zastanowilem sie i chyba zrobie calosc z pl. wiorowej laminowanej, frony
    biale, boki jakies ciemne - imitacja egzotyka jakiegos moze.
    Na okucia nie zalowalem idzie Hettich i Blum.
    Tak jak napisaliscie za kilka lat jak mi sie opatrzy to zmienie fronty i
    bedzie "nowa" kuchnia.
    Moi stolarze wycenili kuchnia na okolo 2500 + osprzet 2500 + 2 blaty
    granitowe 2100.
    Kuchnia wyspowa 145x120, szuflady niskie 3, szuflady wysokie 9, wysuwany
    kosz 1, cargo 400x1800 1,szafka wnekowa 1500x400 1, szafka wiszaca 1250x400
    2. Jak ktos chce to projekt mam moge podeslac.

    Pozdr.
    konrad

  • 14. Data: 2010-02-05 12:39:12
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 3 Lut, 22:45, "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl> wrote:
> [...]
    > widac odbitych palców i było dosc latwe w utrzymaniu w czystosci.
    > A moze wlasne doswiadczenia po latach uzytkowania...na co zwrocic uwage przy

    plyta laminowana - zwroc uwage na glebokosc faktury - im glebiej tym
    lepsza
    twardosc plyty laminowaj jest porownywalna z drewnem egzotycznym -
    teak

    blaty granitowe sa zbyt drogie a po jakims czasie i tak kuchnia
    zamienia sie w najorsze pomieszczenie w domu.
    Blaty lepiej przeznaczone do tego celu plyty laminowane.

    Jesli chcesz na lata to spojrz jak sa zrobione kuchnie profesjonalne w
    restaturacjach. To mozna powiedziec ze jest na lata. Jesli zrobisz
    inaczej to wpakujesz wiecej kasy niz trzeba.

  • 15. Data: 2010-02-05 13:02:38
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Fri, 5 Feb 2010 04:39:12 -0800 (PST), Kudlaty napisał(a):

    > plyta laminowana - zwroc uwage na glebokosc faktury - im glebiej tym
    > lepsza

    Niby w jakim sensie lepsza?

    > twardosc plyty laminowaj jest porownywalna z drewnem egzotycznym -
    > teak

    Co rozumiesz pod pojęciem "twardość płyty laminowanej"? Twardość warstwy
    zewnętrznej, wewnętrznej, warstwy melaminowanego papieru? Nie rozumiem
    dlaczego do porównania bierzesz teak (nie wyróżnia się niczym szczególnym w
    tej materii). Takie porównanie zupełnie niczego nie wnosi.

    > blaty granitowe sa zbyt drogie a po jakims czasie i tak kuchnia
    > zamienia sie w najorsze pomieszczenie w domu.

    Co znaczy "zbyt drogie"? Dlaczego?
    I jakie to "najorsze" pomieszczenie?

    > Blaty lepiej przeznaczone do tego celu plyty laminowane.

    Dlaczego lepiej? Taniej na pewno. Ale efekt i właściwości nie ten sam. Żeby
    nie było, nie mam nic przeciwko blatom laminowanym HPL.

    > Jesli chcesz na lata to spojrz jak sa zrobione kuchnie profesjonalne w
    > restaturacjach. To mozna powiedziec ze jest na lata. Jesli zrobisz
    > inaczej to wpakujesz wiecej kasy niz trzeba.

    Bzdura. W restauracjach takie a nie inne rozwiązania wynikają z różnych
    priorytetów, potrzeb i wymogów niż w zwyczajnej kuchni.

    --
    ŁC
    Zauważono, że ludzie spóźniający się na umówione spotkania zawsze są

  • 16. Data: 2010-02-05 13:04:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Wlasnie spinam temat kuchenny i powiem, ze u mnie cennik jest glownie z
    > tzw. metra. Co prawda nikt tego nie potwierdza, ale oferty cenowe sa
    > bardzo zblizone.

    Odszukałem stare notatki. Płaciłem 3000zł w sumie materiał i robocizną(bez
    piekarnika, zlewu i kuchenki
    6 metrów bieżących szafek i szuflad + jedna wysoka szafka w której
    zabudowałem piekarnik + 2 szafki wiszące.
    Robił mi to na zamówienie w ramach fuchy pracownik dużego zakładu
    stolarskiego produkujacego własnie takie meble

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-02-05 13:06:43
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    > Co znaczy "zbyt drogie"? Dlaczego?
    > I jakie to "najorsze" pomieszczenie?

    Witam !
    Ja jednak dam granitowe, mam tu za miedza dobreg producenta uznanego na cala
    Polske.
    Wiem, ze 2100 za 2 blaty to moze troche ale jednak wezme.
    Moi znajomi maja granity i rewelka, jedynie uderzenie mlotkiem moze je tak
    naprawde uszkodzic.
    A drudzy maja z plyty laminowanej blaty i po 6 latach sie starly do "białeg"
    podkladu - mozna wymienic ale ja tam raczej stay w uszuciach jestem...;).

    Pozdr.
    konrad

  • 18. Data: 2010-02-05 14:22:03
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 5 Lut, 14:02, "Łukasz C." <a...@r...to> wrote:

    > Niby w jakim sensie lepsza?

    bo laminat jest grubszy a co zatym idzie trwalszy. Niektore laminaty
    sa jak papier. Trzeba uwazac.

> [...]
    > dlaczego do porównania bierzesz teak (nie wyróżnia się niczym szczególnym w
    > tej materii). Takie porównanie zupełnie niczego nie wnosi.

    Twardosc plyty laminowanej jest tym samym co twardosc stali. Im wiecej
    tym lepiej. Niektorzy robia blaty drewniane i kryja lakierem. Z tego
    co mozna poczytac w sieci to twardosc drewna z lakierm jest slabsza
    niz dobrej plyty laminowanej.
    Druga sprawa to scieralnosc. Zwyklym testem jest np ruszanie myszki na
    blacie meblowym. Dobra plyta wytrzyma 10 lata, slaba z plytka faktura
    tylko 3 lata. /Testy mozna zobaczyc sobie w pracy pod myszka/

    > Co znaczy "zbyt drogie"? Dlaczego?
    > I jakie to "najorsze" pomieszczenie?

    Kuchnia jest najbardziej eksploatowanym pomieszczeniem w domu, pozniej
    lazienka. Jesli ktos jest sam i uzywa kuchni dla przygotowania herbaty
    to inna bajka. Natomiast jesli jest rodzina np 2+3 gdzie dzieci sa rok
    po roku to przez pierwsze lata kuchnia jest niszczona doszczetnie. Np
    Szafki otwierane w cyklu 60 razy na h sa po pewnym czasie
    zmasakrowane.

> [...]
    >
    > Bzdura. W restauracjach takie a nie inne rozwiązania wynikają z różnych
    > priorytetów, potrzeb i wymogów niż w zwyczajnej kuchni.

    priorytet to trwalosc i czystosc. Reszta jest nieistotna. Dlatego sa
    kuchnie z nierdzewki. W domu niektorzy tez siedza w kuchni 12 h/dobe a
    czasami nawet wiecej aby przygotowywac karme dla rodziny.
    Odnosnie blatu granitowego. Jak tluklem w swieta 6 karpi dla rodziny /
    odcinanie lba nozem i walenie mlotkiem w noz/ to majac blaty z granitu
    kazde uderzenie byloby dla mnie cierpieniem.
    Jesli ktos sie decyduje na blat graniotwy to trzeba przewidziec
    solidne podparcie oraz miec na uwadze eksloatacje typu pozostawienie
    ostwartego flamastra.

  • 19. Data: 2010-02-05 14:49:00
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik quent napisał:
> [...]
    > szafek o przeróżnym przeznaczeniu i funkcji.
    > Czy "przerabiał" ktoś z Was kiedyś takie meble z IKEA?

    Siema
    Tak, zaprojektowałem w IkeaHomePlanner, zapisałem na ich serwerze,
    pojechałem do sklepu, pani z obsługi zrobiła z tego zamówienie (lista
    towarów, z którego regału itp, itd). Meble stoją zmontowane, i uważam,
    że nie odstają jakością od kupowanych na wymiar. Instrukcje napisane
    praktycznie dla debili, więc jak się widziało kiedykolwiek wkrętarkę
    złożenie szafki zajmuje z 15 minut. Jak nie chcesz możesz zamówić
    transport i montaż. Wszystko do siebie pasuje. Jestem pod wrażeniem.
    Żonie się podoba. Koleżanka i siostra używają od ponad roku i nie
    narzekają. A i jeszcze gdyby ewentualnie coś się dzieje, to serwis
    podobno przyjeżdża i naprawia/wymienia. Jeśli nie przeszkadza Ci, że
    szafki są białe i mają ponawiercane dziurki to uważam meble z Ikea za
    całkiem rozsądny pomysł. Jedynie blat zamówiłbym (zamówiłem) osobno w
    firmie z blatami.

    pzdr.
    rafał

  • 20. Data: 2010-02-05 15:03:58
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 5 Lut, 11:04, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Wlasnie spinam temat kuchenny i powiem, ze u mnie cennik jest glownie z tzw.
    > metra.

    czyli?

> [...]
    > przede wszystkim najlepszy projekt i wszystkie domykacze, uchwyty jakie chce

    ale benchmarkiem jest ten sam projekt u roznych a nie rozne projekty..

    > Niestety meble zwlaszcza do kuchni kosztuja.

    a tam, średnia półka gotowce + zmiana domykaczy/doposazenie i blat
    ciety z jednego dwustronnego kawalka 120x410x38mm i kuchnia 4m
    dlugosci miesci sie w 3-4 tysiach meble razem z wiszacymi

    sam blat bez ciecia to 500pln ( http://www.forplyt.pl )

    troche pracy wlasnej przy instalowaniu agd i zlewu i wlasnoreczne
    skrecanie dziurka w dziurke

    sa na nozkach i na cokolach

    potem leci teoretycznie styl a'la IKEA ~ zaleznie od kombinacji, mozna
    potestowac na ich planerze jak nizej kolega pisal quent
    planujesz, testujesz, pokazujesz kobicie
    i potem drukujesz i jedziesz do magazynu na konkretne półki i
    zabierasz gotowce

    ogolnie gotowce maja standardowe szerokosci 15/20/30/40/50/60/80 i
    zawsze cos wymyslisz by nie zostaly wolne centymetry

    ale co kto lubi ;-)

    uchwyty to 2-3pln sztuka, no chyba ze platyna

    kiedys, kiedys sie bawilem tak, ze najpierw stawialem zmywarke i
    lodowke, dokupywalem szafke piekarnikowa i sprawdzalem ustawienia
    i dopiero potem dochodzily po miesiacu/dwoch pozostale meble i
    blaty :-)

    juz lepiej chyba w AGD dolozyc albo w mechaniczna ;-)

    pzdr
    z.