  • 11. Data: 2023-05-30 02:16:59
    Temat: Re: Microcar - elektryczny samochód z Chin za 8000 zł to jest to czego potrzebuje Polska
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2023 o 01:48, M M pisze:

    > Na dłuższych trasach OK, na bardzo krótkich diesel niedogrzany

    Elektryk nigdy nie jest dogrzany. Dogrzewanie to następne
    ładowania...czyli element "z dupy" a w zasadzie megachujowy :)

    > - wątpię by ze spalaniem było aż tak dobrze. No i jeszcze niedawno litr ON był po
    8 PLN, teraz taniej ale nie wiadomo czy nie tylko do wyborów.

    Zależy kto wygra. Jeśli PiS, to będzie po 10zł/litr po wyborach, jeśli
    PO to będzie po 6zł /litr.Różnica 4zł/Litr czyni różnicę ale różnica na
    1500km rocznie to sporo dla Kowalskiego. Warto się zastanowić a to tylko
    paliwo...które ma również odniesienie na cenę wszystkiego dostarczanego
    do sklepów, hurtowni, magazynów...transportu, czyli cenę końcową :)...
    inflację, Jak myślisz, dlaczego inflacja nagle spadła, kiedy ON jest po
    6.90 a nie po 8.00? Co napędza głównie inflację opartą w 90% transporcie
    drogowym? Głosuj na PiS :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-05-30 03:18:27
    Od: M M <m...@g...com>

    wtorek, 30 maja 2023 o 02:17:33 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Elektryk nigdy nie jest dogrzany. Dogrzewanie to następne
    > ładowania...czyli element "z dupy" a w zasadzie megachujowy :)
    Chodziło mi o temperaturę silnika, nie wnętrza / siedzenia. Diesel zimny bardziej
    dymi, spala więcej oleju silnikowego. Benzynowy zimny pracuje na bogatej mieszance
    co też nie jest eko. Do takich częstych i krótkich przejazdów najlepszy wydaje się
    właśnie mały elektryk. To powinien być dosłownie Volkswagen czyli samochód dla ludu,
    prosty i tani - tymczasem producenci się prześcigają głównie w drogich SUV-ach.

  • 13. Data: 2023-05-30 07:17:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-05-2023 o 02:16, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Elektryk nigdy nie jest dogrzany.

    Argument mnie powalił.
    W sumie po głąbie niczego innego się nie można spodziewać, więc
    zdziwiony nie jestem.

    Ale może się doczekam informacji, do czego miałby się dogrzewać i po co?

  • 14. Data: 2023-05-30 07:42:25
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.05.2023 o 14:55, a a pisze:
> [...]
    Polska

    > Masz rację.
    >
    > Podobnie było z solarami z Chin.
    > Były dobre i tanie 0,50 $ za 1 W mocy
    >
    > Ale od razu producenci z solarów z Mimiec zwrócili sie do brókselki o ratowanie ich
    biznesów, bo produkowali
    > 2 razy drożej, czyli 1$ za 1 W
    > no i komisarz unijny zapronowal wprowadzenie ceł antydumpingowych na solary z Chin,
    > no i je wprowadzili na 4 lata i Europa miała najdroższe solary na świecie, po to
    aby ratowac monopol mimieckich producentów solarów.

    > No i tak ratowali, że wszystkie mimieckie firmy zbankrutowały i znieśli cła
    antydumpingowe i teraz elastyczne solary
    > 100W + kontroler kosztują 100 $, czyli 1 $ za 1 W.
    >
    > Ale to są te lekkie, elastyczne solary, czyli innowacyjne, a szklane już kosztuja
    zaledwie 0,30 $ za 1 W, czyli grosze, bo i dolar tani.

    > No i mówię unijnemu komisarzowi, żeby nie wprowadzał tych ceł antydumpingowych, bo
    to wbrew interesowi konsumentów, a on się pyta czy reprezentuję unijnych konsumentów,
    > a ja mu na to, że tak, bo w interesie konsumenta jest płacić taniej a nie 100%
    drożej, aby chronić monopole.

    > A on na to że już wszystko zostało postanowione, bo trzeba chronić producentów
    solarów z Mimiec, a oni zbudowali w Europie 100 fabryk w różnych krajach i na każdą
    fabryke dostali po 100 mln. euro unijnej dotacji.

    > No i po kilku latach, wszystkie te fabryki upadły, a cła untydumpingowe zostały
    zniesione
    > i można kupić elastyczne solary 100 W + kontroler za 100 $ a nie za 200 $
    >
    > I oni już kombinują aby te elektryczne maluchy po 2200 $ kosztowały 100% drożej w
    Europie

    > a powinni sprowadzić je dla każdego, kto przeszedł covida, aby wyjeżdzał na tereny
    zielone, aby odzyskał zdrowie.

    Pewnie że mam. Bez wdawania się w szczegóły tysięcy poszczególnych
    spraw, władcy Polski z jakichś im tylko znanych powodów mocno się
    angażują w to aby przeciętnego Polaka nie było stać na np. lokal
    mieszkalny  czy nowy wóz za gotówkę.

  • 15. Data: 2023-05-30 09:43:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.05.2023 o 03:18, M M pisze:
    > Chodziło mi o temperaturę silnika, nie wnętrza / siedzenia.

    Zimą też?

    > Diesel zimny bardziej dymi, spala więcej oleju silnikowego. Benzynowy zimny
    pracuje na bogatej mieszance co też nie jest eko.

    Skoro cały przemysł europejski, łącznie z samochodami (wszystkie kraje
    naraz) to 7% produkcji CO2 to same samochody wypadają chyba w 1% co
    prątkowcy nazywają nie eko :) Osobiście mam w dupie niedogrzany silnik i
    w niczym mi to nie przeszkadza a prątkowcy niech sobie plują. To
    złośliwe, atakujące kurwy :)

> [...]
    tani - tymczasem producenci się prześcigają głównie w drogich SUV-ach.

    Tak nawiasem, tam gdzie mieszkam (obecnie nieduże miasteczko) jest chyba
    z 10 Microcarów ale takie małe diesle. Zawsze się zastanawiałem, czy mu
    silnik z ramy nie wyskoczy bo pracuje jak mały traktor. Ludziki się tym
    odpychaja a na samo wspomnienie, że może to być elektryk pukają się w
    czoło. Pali to chyba 3l/100 jest tanie w zakupie i eksploatacji.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-05-30 10:57:39
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 29.05.2023 o 18:18, M M napisał:
> [...]
    > mały elektryk. To powinien być dosłownie Volkswagen czyli samochód
    > dla ludu, prosty i tani - tymczasem producenci się prześcigają

    Małe popierdółki też istnieją: Citroen AMI, Renault Twizy... Nie wiem
    tylko, dla kogo to, z taką ceną. Dwuosobowe AMI jadące max 45 km/h
    kosztuje więcej od benzynowej Loganki. A do tej ostatniej mogę
    zapakować całą rodzinę + do bagażnika jeszcze spokojnie dwie owce wejdą.
    Trzy jak się nogą dopchnie.

    Po tych popierdółkach na rynku jest długo długo nic, a potem Dacia
    Spring. Niby fajna, ale tylko 4 os... no i cena zabija pomysł: 20 tys.
    EUR. To jednak wolę swoją spalinową Logankę, a za różnicę w cenie mam
    na 10 lat paliwa.

    Skąd te ceny? Nadal hype, moda i żerowanie na fali eko, czy faktycznie
    nie da się zbudować rodzinnego elektryka w normalnej cenie?

    Mateusz

  • 17. Data: 2023-05-30 16:49:51
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 30 May 2023 at 09:46:30 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > odpychaja a na samo wspomnienie, że może to być elektryk pukają się w
    > czoło. Pali to chyba 3l/100 jest tanie w zakupie i eksploatacji.
    według producen ta microcarów
    to sa dwusuwy a nie diesle i dlatego tak głosno stukają bo nie mają homologacji, bo
    nie spelniają normy emisji hałasu, ani spalin, bo żaden dwusuw samochodowy nie
    spelnia unijnych norm emisji spalin

    Ale to chinski biznes ulokowany we Francji z silnikami od kosiarek do trawy.

    Za rok to zutylizują, bo smrodzi i hałasuje

    A ja mówię o elektrykach 4-kołowych z Chin za 8000 zł i to o żadnych wózkach
    inwalidzkich

    Tutaj obrazki prototypów
    polsko-chińskiej Izery z Jaworzna

    https://polish.automaticelectriccar.com/test/automat
    icelectriccar.com/photo/pl20788606-remark.jpg

    Gratulacje