  • 21. Data: 2018-05-30 13:53:34
    Temat: Re: No Kogutek/Zenek zobaczę co Twoje rady warte;)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez przesady ze zadnego. Ze znanych mi tworzyw to tylko teflon jest niemalowalny
    chociaz sa doniesienia ze tez gdzies w swiecie daja rade go pomalowac. Wielu tworzyw
    nie da sie pomalowac w warunkach domowych. Ale wiekszosc termoplastycznych sie da.
    Nie da sie trwale pomalowac polietylenu i polipropylenu ale polistyren ABS czy PCV
    bez problemu sie maluje. Polistyren, ABS i PCV to termoplasty.

  • 22. Data: 2018-05-30 14:38:02
    Od: anhin <a...@o...pl>

> [...]
    Nie da sie trwale pomalowac polietylenu i polipropylenu ale polistyren ABS czy PCV
    bez problemu sie maluje. Polistyren, ABS i PCV to termoplasty.

    w warunkach laboratoryjnych/przemysłowych hi-tech da się pomalować
    wszystko. Nawet polietylen akwarelką, jeśli sie odpowiednio aktywuje
    powierzchnię ;-) Ja pisałem o warunkach domowych, w których można co
    najwyżej użyć primera, co i tak nie gwarantuje sukcesu. Co do
    polistyrenu, daje się malować, pod warunkiem że farba zawiera
    _niewielkie_ ilości rozpuszczalnika nadgryzającego powierzchnię, ale tak
    uzyskana powłoka i tak jest nietrwała. PCV w ogóle daje się dość łatwo
    malować jeśli nie jest bardzo gładki, ale też nietrwale, ABS da się
    malować jeśli będzie mocno zmatowiony i nadtrawiony, ale w warunkach
    domowych to dość trudne. I tak dalej. Ogólnie -farby i lakiery
    epoksydowe są super, ale niestety nie są uniwersalne. Trzeba uważać,
    robić próby i nie przeceniać ich możliwości.

    ---
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 23. Data: 2018-05-30 16:11:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Troche mylisz. Do kazdego malowalnego w warunkach domowych tworzywa jest dostepna
    farba do tego tworzywa. Jak ktos chce malowac PCV to musi kupic farbe do PCV bo zadna
    inna trwale i estetycznie nie pomaluje. Jak ktos chce trwale pomalowac polistyren to
    farba na polistyren a nie jakas pierwsza z brzegu z marketu. Farby do tworzyw
    sztucznych kupuje sie w hurtowniach z farbami dla poligrafii. Do malowania walkiem
    albo pedzlem farby sitodrukowe beda bardzo dobre.

  • 24. Data: 2018-05-30 16:22:22
    Od: anhin <a...@o...pl>

    och, przepraszam za nieporozumienie. Nie wiem czemu byłem przekonany że
    cały czas rozmawiamy o farbach epoksydowych.

    ---