eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Ogrzewanie domu, mieszkania heliostatami zainstalowanymi na sąsiednich budynkach, przekierowującycch promieniowanie słoneczne w okna.

  • 1. Data: 2023-05-13 23:05:03
    Temat: Ogrzewanie domu, mieszkania heliostatami zainstalowanymi na sąsiednich budynkach, przekierowującycch promieniowanie słoneczne w okna.
    Od: a a <m...@g...com>

    Ogrzewanie domu, mieszkania heliostatami zainstalowanymi na sąsiednich budynkach,
    przekierowujących promieniowanie słoneczne w okna.

    Zasada jest prosta, gdy słońce świeci w okna, to w mieszkaniu, pokoju, domu, jest
    cieplej.

    W Bielsku Białej zbudowano galerię handlową, która zasłoniła kilka kamienic, a w nich
    mieszkania lokatorskie.

    Przepisy wymagają doświetlenia okien mieszkania przez kilka godzin, bo inaczej by
    powstawały studnie, sutereny, oficyny, bez dostępu do światła dziennego.

    No i wykonałem projekt polegający na takiej lokalizacji ruchomych zwierciadeł na
    obiektach galerii handlowej, aby przekierowały promienie słoneczne w okna mieszkań
    kamienicy.

    Jest to genialne rozwiązanie doświetlenia mieszkań w zasłoniętej kamienicy, ale
    kolega chce abym wykorzystał technologię heliostatów do ogrzewania poddasza
    kamienicy, które kupił z przeznaczeniem na mieszkanie.

    W kamienicy dostępne jest jedynie ogrzewanie, a to jest bardzo drogie.

    Zatem zaproponowałem mu doświetlenie okien mieszkania na poddaszu heliostatami, ale z
    funkcją nagrzewania.

    Heliostaty mogą składać się z płaskich luster, ale także z luster parabolicznych,
    aby generować większą. skoncentrowaną energię, skierowaną w okna mieszkania.

    Interesuje mnie, czy ktoś używał takiego doświetlania mieszkania, domu z dodatkową
    funkcją ogrzewania (dogrzewania) ?

    Koszty operacyjne są znikome , jedynie ruch zwierciadeł, a energia cieplna
    promieniowania słonecznego jest za frico.