  • 1. Data: 2020-02-08 11:34:06
    Temat: PV pesymistycznie.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    3kWp.

    Energia w okolicy poczatku roku:
    a) najlepsza: 8kWh (słońce cały dzień)
    b) najgorsza: 0.2kWh (ciezkie chmury cay dzien)
    c) średnia dzienna z 2 tyg: 1.5kWh.

    Czyli jakieś 1zł dziennie i rozrzut 40x.

    Ale ale ... ja nie o tym. Rozmowę zasłyszałem z monterem: "Paaanie, masz
    pan 10kWp, jak słońce zajdzie za chmury to przecież dalej widno jest
    nie? To co się Pan przejmujesz, bedzie działać".

    Jestem ciekaw ile ludzi za kilka miesięcy strzeli sobie w łeb jak się
    okaże że produkowali 3zł dzienne a ich nowe "maty grzewcze" konsumują po
    20zł ;)

  • 2. Data: 2020-02-08 13:07:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jest tak jak napisałeś. Rocznie instalacja da tyle kilowatogodzin ile ma watow.
    Oczywiście wszyscy z jakiś bliżej nie znanej mi przyczyny podają ilość netto. Tyle
    ile wyprodukowala. Powinni podawać brutto. Czyli po odjęciu dwudziestu procent dla
    sieci i odjęciu opłat jakie ponoszą z tytułu robienia prądu. Przed chwilą sprawdzilem
    ile jest akcyzy w prądzie. Niby cztery grosze w kilowatogodzinie to dużo nie jest.
    Ale jak instalacja da rocznie 10000 kilowatogodzin to się czterysta złotych rocznie
    robi. Akcyza musi być zapłacona od całego wyprodukowanego prądu a nie tylko, jak by
    sobie jakiś naiwniak wymyślił, od tego wpuszczonego do sieci.

  • 3. Data: 2020-02-08 13:34:19
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lutego 2020 13:07:26 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    >Akcyza musi być zapłacona od całego wyprodukowanego prądu a nie tylko, jak by sobie
    jakiś naiwniak wymyślił, od tego wpuszczonego do sieci.

    a skąd sie bierze informacja ile wyprodukowal w sumie skoro przez licznik idzie tylko
    nadwyżka?

    b.

  • 4. Data: 2020-02-08 14:00:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 13:07, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie jest tak jak napisałeś.

    Oczywiście że nie, na emeryturze jest inna fizyka.

    > Rocznie instalacja da tyle kilowatogodzin ile ma watow.

    Łomatko, litości. W nocy też? Odróżniasz kW, kWh i kWp czy dla Ciebie to
    jedno i to samo?

  • 5. Data: 2020-02-08 14:01:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 13:34, Budyń wrote:
    > a skąd sie bierze informacja ile wyprodukowal w sumie skoro przez licznik idzie
    tylko nadwyżka?

    Z falownika. RS485 i takie tam ...

  • 6. Data: 2020-02-08 14:03:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lutego 2020 14:01:19 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Z falownika. RS485 i takie tam ...

    nic z tego - to wie tylko użytkownik, a nie energetyka naliczająca akcyze

    b.

  • 7. Data: 2020-02-08 14:05:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lutego 2020 14:00:00 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Oczywiście że nie, na emeryturze jest inna fizyka.

    > Łomatko, litości. W nocy też? Odróżniasz kW, kWh i kWp czy dla Ciebie to
    > jedno i to samo?

    to sobie poszukaj roczne uzyski z wata zainstalowanego i przepros zenka :)

    b.

  • 8. Data: 2020-02-08 14:11:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 14:03, Budyń wrote:
    > nic z tego - to wie tylko użytkownik, a nie energetyka naliczająca akcyze

    Na szczęscie to bez znaczenia, elektrownia naliczy w tym roku akacyzę od
    pozostałych 17zł więc zaboli.

    Istotne jest to że bez nabicia kredytu latem taka instalacja naciąga
    frajerów którzy na zeszłą jesień, zachęceni programem "mój prąd" i
    bredzeniem firm instalaujacych, przeszli na grzanie prądem na zimę. I
    już albo dostali albo dostaną pierwsze rachunki. Milutko zderzyć się z
    rzeczywistością po policzeniu ilości zer w kwocie :)

    Teraz pytanie ile potrwa eldorado z 0.8 kredytu. Znając obecą władzę -
    chyba nie za długo :)

  • 9. Data: 2020-02-08 14:15:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 14:05, Budyń wrote:
    > to sobie poszukaj roczne uzyski z wata zainstalowanego i przepros zenka :)

    A gdzie ja pisałem *gdziekolwiek* o uzysku ROCZNYM? Napisałem o uzysku z
    jednego dnia i tym że między dwoma (odległmymi o kilkadzisiąg godzin w
    najgorszym okresie roku) mamy ponad 40 razy gorzej i to na tle bredzenia
    instalatorów którzy naciągają w tym kraju masę frajerów na instalacje PV.

    Zenek wpadł, jak zwykle, z buciorami, nawrzeszczał swoje banały i
    trzasnął drzwiami nie więdząc o co w ogóle chodzi.

  • 10. Data: 2020-02-08 14:18:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sądzisz że się będę lepiej czuł jak mnie kretyn przeprosi?