  • 1. Data: 2021-09-07 21:24:25
    Temat: Panele od Columbusa - ocena oferty
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Dostałem ofertę od Columbusa, mniej więcej tak:

    Panele: 13 x Sunport half-cut perc MWT 370W = czyli 4,81 kWp
    Inwerter: Solis-3P5K-4G
    Gwarancja na montaż i sprzęt: 15 lat

    Cena wraz z montażem 26,5 tyś.

    Ciekawą opcją jest to, że po podpisaniu umowy z Columbusem na dostawę
    energii mam zagwarantowane 100% zwrotu prądu wysłanego do sieci, a nie
    standardowe 80/20.

    Co sądzicie o sprzęcie i ofercie?

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2021-09-07 22:35:47
    Temat: Re: Panele od Columbusa - ocena oferty
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/09/2021 21:24, Roman Tyczka wrote:
    > Dostałem ofertę od Columbusa, mniej więcej tak:
    > Panele: 13 x Sunport half-cut perc MWT 370W = czyli 4,81 kWp
    > Inwerter: Solis-3P5K-4G
    > Gwarancja na montaż i sprzęt: 15 lat
    > Cena wraz z montażem 26,5 tyś.

    https://sklep.asat.pl/moduly-fotowoltaiczne

    Potrzebne 14 modułów 340W = 8400zł.
    Falownik Huawei ~5000zł.
    Razem 13.5tyś (brutto).

    Montaż - nie wiem. Da się samemu. Osprzęt nie wiem (ale możesz poszukać
    w asacie, ponadto są rózne techniki). Gwaranacja - nie wiem czy to
    argument, pewnie są wykluczenia i może być mało sensowna.

    Czyli można ostro przycebulaczyć robiąc to za 60-70% tej kwoty.

    Dodatkowo różne dotacje (sprawdź w gminie/powiecie/mieście) ale wymagają
    pieczątek firmy. Dodatkowo dokumentacja.

    Trudno powiedzieć. Majsterkowicz może sam za niższą kwotę, ale to tylko
    taki mało sensowny argument.

    > Ciekawą opcją jest to, że po podpisaniu umowy z Columbusem na dostawę
    > energii mam zagwarantowane 100% zwrotu prądu wysłanego do sieci, a nie
    > standardowe 80/20.

    Pytanie po ile mają prad. Zazwyczaj będziesz miał gorszą stawkę.

  • 3. Data: 2021-09-08 12:30:02
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 07.09.2021 22:35, heby wrote:

    > https://sklep.asat.pl/moduly-fotowoltaiczne
    [...]

    > Trudno powiedzieć. Majsterkowicz może sam za niższą kwotę, ale to tylko
    > taki mało sensowny argument.

    Dzięki, wiem, że montaż we własnym zakresie jest tańszy, ale ja nie
    rozważam takiej opcji, bardziej pytam o to czy ta cena jest
    konkurencyjna względem rynku obecnie.

    Warto też dodać, że Columbus jest poważną i dużą firmą, nie ma ryzyka,
    że zniknie za 3 lata i szukaj wiatru w polu.

    --
    pzdr
    Roman

  • 4. Data: 2021-09-08 13:28:00
    Od: Adam <a...@w...pl>

    W dniu 07.09.2021 o 21:24, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    >
    > Ciekawą opcją jest to, że po podpisaniu umowy z Columbusem na dostawę
    > energii mam zagwarantowane 100% zwrotu prądu wysłanego do sieci, a nie

    W czerwcu zamontowali mi 15 paneli 6,22 kWp za 21600 brutto

  • 5. Data: 2021-09-08 14:38:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 21:24 Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> pisze:

> [...]
    >
    > Ciekawą opcją jest to, że po podpisaniu umowy z Columbusem na dostawę
    > energii mam zagwarantowane 100% zwrotu prądu wysłanego do sieci, a nie

    Wychodzi 5,5k PLN za 1kWp - raczej sporo.
    U mnie (okolice Wawy) lokalne firmy chcą 4-4,5kPLN za 1kWp.
    Przy własnej robocie wychodzi 2-2,5 kPLN za 1kWp.

    Ja bym tyle nie dał :-)

    PS. Nie szkoda Ci miejsca na takie moduły? - teraz są moduły o mocy
    500-550W.

    TG

  • 6. Data: 2021-09-08 16:05:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.09.2021 14:38, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > PS. Nie szkoda Ci miejsca na takie moduły? - teraz są moduły o mocy
    > 500-550W.

    Jak poczeka jeszcze rok, to będzie szkoda miejsca na moduły 500W ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2021-09-08 16:21:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 8 Sep 2021 12:30:02 +0200, Roman Tyczka

    > Dzięki, wiem, że montaż we własnym zakresie jest tańszy, ale ja nie
    > rozważam takiej opcji, bardziej pytam o to czy ta cena jest
    > konkurencyjna względem rynku obecnie.

    Pokaż chociaż dach... chociaż po komponentach wnoszę, że prosty.

    > Warto też dodać, że Columbus jest poważną i dużą firmą, nie ma ryzyka,
    > że zniknie za 3 lata i szukaj wiatru w polu.

    Poczytaj sobie jakie ludzie mają przeprawy z Columbusem. To, owszem, duża
    firma, ale ludzi do instalacji mają z łapanki. Doprosić sięinterwencję czy
    gwarancję wyegzekwować to święto. A duża firma możie pieprznąć równie
    szybko co mała. Poza tym te ich ceny... Szukaj lokalnie, lepiej mniejszą
    firmę wziąć, która pracuje jedną stałą ekipą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2021-09-08 17:44:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 8 września 2021 o 12:30:04 UTC+2 Roman Tyczka napisał(a):

> [...]
    >
    > Warto też dodać, że Columbus jest poważną i dużą firmą, nie ma ryzyka,
    > że zniknie za 3 lata i szukaj wiatru w polu.

    Z tą firmą co nie zniknie za trzy lata bo jest dużo i dlatego poważna zajebales jak
    chory w kubeł. Nie takie firmy padały. Można poczytać opinie o tej super firmie
    https://budujemysami.pl/columbus-energy-opinie/amp/

  • 9. Data: 2021-09-08 22:16:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 8 września 2021 o 16:21:48 UTC+2 Myjk napisał(a):
    .
> [...]
    > szybko co mała. Poza tym te ich ceny... Szukaj lokalnie, lepiej mniejszą
    > firmę wziąć, która pracuje jedną stałą ekipą.

    Niby racja
    Ale z historii grupy wynika że w okolicach świętej wieży jest doświadczona, lokalna
    firma co to 350m2 styro na posadzkach układa w kilka osób ponad miesiąc

  • 10. Data: 2021-09-09 00:21:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 September 2021 at 22:16:50 UTC+2, Kris wrote:
> [...]
    firma co to 350m2 styro na posadzkach układa w kilka osób ponad miesiąc
    Byłem w chinskiej hurtowni krajowej i paneli solarncyh są tysiące 2zł / 1W

    czym większa moc tym cena za 1 W mocniej spada

    Celem jest 0,30$ / 1 W

    Czym większa moc, tym większy panel, bo sprawnośc ogniw stała
    i latwiej o uszkodzenie,. pękanie szkła hartowanego, bo naprężenia latem coraz
    większe, gdy upały tropikalne, podobnie zima, podczas silnych mrozów, szkło hartowane
    lubi pękać.

    Pękania paneli nie uznaje się za wade techniczną, ani nie obejmuje gwarancja, gdyż to
    uszkodzenie mechaniczne.

    Można instalować i 1000W panele, tylko po co, gdy się uszkodzi to koszt wymiany 3
    razy większy