  • 11. Data: 2021-09-09 01:12:11
    Temat: Re: Panele od Columbusa - ocena oferty
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 września 2021 o 00:21:38 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    lokalna firma co to 350m2 styro na posadzkach układa w kilka osób ponad miesiąc
    > Byłem w chinskiej hurtowni krajowej i paneli solarncyh są tysiące 2zł / 1W
    >
    > czym większa moc tym cena za 1 W mocniej spada
    >
    > Celem jest 0,30$ / 1 W
    >
    > Czym większa moc, tym większy panel, bo sprawnośc ogniw stała
    > i latwiej o uszkodzenie,. pękanie szkła hartowanego, bo naprężenia latem coraz
    większe, gdy upały tropikalne, podobnie zima, podczas silnych mrozów, szkło hartowane
    lubi pękać.

    > Pękania paneli nie uznaje się za wade techniczną, ani nie obejmuje gwarancja, gdyż
    to uszkodzenie mechaniczne.

    > Można instalować i 1000W panele, tylko po co, gdy się uszkodzi to koszt wymiany 3
    razy większy
    Daj namiary na tą hurtownie.

  • 12. Data: 2021-09-09 10:17:56
    Od: Runt <t...@e...prv>

    W dniu 2021-09-08 o 17:44, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
    > środa, 8 września 2021 o 12:30:04 UTC+2 Roman Tyczka napisał(a):
    /.../

    > Z tą firmą co nie zniknie za trzy lata bo jest dużo i dlatego poważna zajebales jak
    chory w kubeł. Nie takie firmy padały. Można poczytać opinie o tej super firmie
    > https://budujemysami.pl/columbus-energy-opinie/amp/

    i to jest głos w dyskusji. zenus musi miec ostateczną rację!!!
    mędrzec zenuś "zajebał jak chory w kubeł z własnym gównem".

    --
    Runt

  • 13. Data: 2021-09-09 20:20:57
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 08.09.2021 14:38, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Wychodzi 5,5k PLN za 1kWp - raczej sporo.
    > U mnie (okolice Wawy) lokalne firmy chcą 4-4,5kPLN za 1kWp.
    > Przy własnej robocie wychodzi 2-2,5 kPLN za 1kWp.
    >
    > Ja bym tyle nie dał :-)
    >
    > PS. Nie szkoda Ci miejsca na takie moduły? - teraz są moduły o mocy
    > 500-550W.

    Z tego co mi wiadomo, to moduły 500W są duuużo większe fizycznie, więc
    albo o czymś nie wiem, albo zajmą jednak tyle samo lub więcej miejsca.

    --
    pzdr
    Roman

  • 14. Data: 2021-09-09 20:21:58
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 08.09.2021 13:28, Adam wrote:

    > W czerwcu zamontowali mi 15 paneli 6,22 kWp za 21600 brutto

    Jaki region kraju i jaki rodzaj paneli, jeśli wolno spytać?
    I dzięki za te liczby!

    --
    pzdr
    Roman

  • 15. Data: 2021-09-09 20:41:36
    Temat: [OT] Re: Panele od Columbusa - ocena oferty
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.09.2021 o 10:17, Runt pisze:

    Prośbę mam do Ciebie. Nie zmieniaj co chwilę adresu e-mail, bo mi z KFa
    wyłazisz.

    PS. Nie sil się na odpisanie, bo dodaje ten adres .

  • 16. Data: 2021-09-09 20:55:54
    Od: Adam <a...@w...pl>

    W dniu 09.09.2021 o 20:21, Roman Tyczka pisze:

    > Jaki region kraju i jaki rodzaj paneli, jeśli wolno spytać?
    > I dzięki za te liczby!

    15 x Risen 415W + Sofar Solar 5.5 KTL-X
    Firma z Mielca, ale u mnie montowali w Świętokrzyskim

  • 17. Data: 2021-09-09 21:25:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-08 o 22:16, Kris pisze:
> [...]
    firma co to 350m2 styro na posadzkach układa w kilka osób ponad miesiąc

    Dlaczego wszyscy na grupach uważają cię za debila?

    Bo pierdolisz od rzeczy i nie na temat czy też po prostu jesteś debilem?

  • 18. Data: 2021-09-09 21:35:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 9 września 2021 o 21:25:21 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Dlaczego wszyscy na grupach uważają cię za debila?
    >
    > Bo pierdolisz od rzeczy i nie na temat czy też po prostu jesteś debilem?

    Dlaczego jesteś taki chamski?

  • 19. Data: 2021-09-09 21:56:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-07 o 21:24, Roman Tyczka pisze:

    > Dostałem ofertę od Columbusa, mniej więcej tak:
    >
    > Panele: 13 x Sunport half-cut perc MWT 370W = czyli 4,81 kWp
    > Inwerter: Solis-3P5K-4G
    > Gwarancja na montaż i sprzęt: 15 lat
    >
    > Cena wraz z montażem 26,5 tyś.
    >
    > Ciekawą opcją jest to, że po podpisaniu umowy z Columbusem na dostawę
    > energii mam zagwarantowane 100% zwrotu prądu wysłanego do sieci, a nie
    > standardowe 80/20.
    >
    > Co sądzicie o sprzęcie i ofercie?

    Oj to drogo jak cholera, co z resztą zaraz się dowiesz, bo tu są tacy co
    twierdzą, że są firmy, które montują i jeszcze dopłacają, kiedy
    napisałem, że lokalne firmy chciały za 10kWp ponad 50 tys.

    Dziwne, że żaden z tych którzy opowiadają te bajki nie potrafi dać
    namiaru na te firmy, które montują za połowę tej ceny. Jeden to się
    chwalił, że nawet sam montuje w cenie 2,5 tys. za 1kWp, ale jakoś
    dziwnie, kiedy poprosiłem o szczegóły to cena z 2,5 tys. zł za 1kWp
    urosła do ponad 4 tys. zł za 1kWp, a poza tym to on dla takich jak ja to
    by nie montował. Jak widać zwykły mitoman.

    Tylko się niepotrzebnie podjarałem tymi opowieściami o montażu
    instalacji przez firmy w cenie 2,5 tys. zł za 1kWp.

    Ale o dziwo ostatnio dostałem ofertę telefoniczną od kolejnej, lokalnej
    firmy w cenie 3 tys./1kWp (taką kwotą rzucił telemarketer). No i jak
    widać opowiastki mitomana się sprawdziły. Pomyślałem sobie no 10kWp za
    30 tys. zł to zaczyna mieć sens ekonomiczny. Grzechem byłoby nie
    zaprosić przedstawiciela i nie skorzystać z takiej okazji. Ale
    poprosiłem, aby wysłali do mnie kogoś bardziej rozgarniętego w sprawach
    technicznych i aktycznie przyjechał gość z którym mogliśmy nareszcie
    porozmawiać o sprawach technicznych jak równy z równym. Zaczął mnie
    przekonywać, że nawet biorąc kredyt na montaż PV to okres zwrotu
    inwestycji nie przekroczy 7 lat i to by się pokrywało z moimi
    obliczeniami przy cenie 3 tys. zł za 1kWp.

    Teraz zagadka:

    Na ile wyliczył mi ofertę montażu PV o mocy 10kWp?

    Dodam tylko, że dach jest wprost idealny pod PV, ponieważ jedna połówka
    dachu spokojnie pomieści odpowiednią ilość paneli PV dla 10kWp. Dach ten
    tworzy jedną płaszczyznę, bez udziwnień i do tego wręcz idealnie
    nachyloną w kierunku południowym. Nie potrzeba żadnych, dodatkowych
    konstrukcji. Nachylenie dachu małe i spokojnie można po dachu chodzić
    bez zabezpieczeń. Transport paneli na dach łatwy.

  • 20. Data: 2021-09-10 10:16:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 20:20 Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> pisze:

    > Z tego co mi wiadomo, to moduły 500W są duuużo większe fizycznie, więc
    > albo o czymś nie wiem, albo zajmą jednak tyle samo lub więcej miejsca.

    Są większe, ale w modułach 500-550W masz ~230W/m2 a w modułach 370W jest
    ~200W/m2.
    Do tego dochodzi droższa konstrukcja (bo więcej punktów mocowania - bo
    więcej modułów) i większa ilość złączek (MC4, oczek uziemiających itp).
    Czyli zajmują więcej miejsca na dachu i 1kW w tych modułach jest droższy
    od 1kW na modułach 500-550W.

    TG