  • 1. Data: 2021-09-06 22:18:09
    Temat: sprzęgło z wkładką przepływów - optymalne podłączenie
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Czołem,

    Mam sprzęgło hydrauliczne na dwa obiegi z tzw. wkładką przepływów.
    Zastanawiam się jak najlepiej podłączyć te obiegi: grzejniki (70%) i
    podłogówkę (30%). Na obwodzie grzejników tylko pompa, na podłogówce
    mieszacz + pompa. Grzejniki dobrane na 55/45/20. Kocioł kondensacyjny.

    Patrząc na sprzęgło z boku jest coś takiego:

    ____
    1 -<-| :|-|-<- kocioł
    2 ->-| || |
    | || |
    3 -<-| :| |
    4 ->-|____|->- kocioł

    Wkładka to te dwie "linie" na środku, po prostu rurka z wyciętymi
    otworami na wysokości króćców 1 i 3, kończy się na wysokości króćca 3.
    Rurka połączona bezpośrednio z króćcem zasilającym od strony kotła.

    Jak będzie lepiej?
    1. grzejniki zasilanie 1 i powrót 4, podłoga zasilanie 3 i powrót 2
    2. grzejniki zasilanie 1 i powrót 2, podłoga zasilanie 3 i powrót 4

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2021-09-06 22:38:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-09-06 o 22:18, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > 1. grzejniki zasilanie 1 i powrót 4, podłoga zasilanie 3 i powrót 2
    > 2. grzejniki zasilanie 1 i powrót 2, podłoga zasilanie 3 i powrót 4

    1 i 2 - obieg pierwszy

    3 i 4 - obieg drugi.

    Jak byś miał zwykłe sprzęgło, bez wkładki przepływów to najlepiej 1 i 2
    - grzejniki, a 3 i 4 podłogówki.

    W przypadku sprzęgła z wkładką nie ma znaczenia jak podłączysz obiegi,
    bo zadaniem wkładek jest zwiększenie mieszania się wody. Podłączaj tak
    jak Ci najbardziej pasuje.