eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniesprzęgło z wkładką przepływów - optymalne podłączenie › Re: sprzęgło z wkładką przepływów - optymalne podłączenie
    Subject: Re: sprzęgło z wkładką przepływów - optymalne podłączenie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 6 Sep 2021 22:38:29 +0200

    W dniu 2021-09-06 o 22:18, Jakub Rakus pisze:
    > Czołem,
    >
    > Mam sprzęgło hydrauliczne na dwa obiegi z tzw. wkładką przepływów.
    > Zastanawiam się jak najlepiej podłączyć te obiegi: grzejniki (70%) i
    > podłogówkę (30%). Na obwodzie grzejników tylko pompa, na podłogówce
    > mieszacz + pompa. Grzejniki dobrane na 55/45/20. Kocioł kondensacyjny.
    >
    > Patrząc na sprzęgło z boku jest coś takiego:
    >
    >        ____
    >  1 -<-| :|-|-<- kocioł
    >  2 ->-| || |
    >       | || |
    >  4 ->-|____|->- kocioł

> [...]
    1 i 2 - obieg pierwszy

    3 i 4 - obieg drugi.

    Jak byś miał zwykłe sprzęgło, bez wkładki przepływów to najlepiej 1 i 2
    - grzejniki, a 3 i 4 podłogówki.

    W przypadku sprzęgła z wkładką nie ma znaczenia jak podłączysz obiegi,
    bo zadaniem wkładek jest zwiększenie mieszania się wody. Podłączaj tak
    jak Ci najbardziej pasuje.