  • 11. Data: 2021-06-13 12:59:58
    Temat: Re: Pleśń- dach wiaty
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Chryste ludzie, chcesz mieć gwarancje to zamawiasz wykonawcę
    > wiaty, płacisz za całość i on daje gwarancje. To nie działa tak że
    > to zrobię sam, tamto zrobi mi sąsiad, a tutaj połączymy ze
    > szwagrem. A potem gdy się zawali to wina producenta cementu.

    Mateuszu, pytanie jest naprawde proste.
    Czy taka wychodzaca plesn to wina drewna czy nie?

    Samo wykonanie jest na pewno ok, woda nie podcieka spod papy etc.

    IMO drewno bedace na swiezym powietrzu, nie bedace bezposrednio
    narazone na opady etc nie powinno plesniec. Nawet słabo zakonserwowane.

    Ale nie znam sie na tyle zeby przesadzac.

    Dlatego pytam, skad taka sytuacja.

    Jeżeli wina lezałaby po stronie drewna, to fakt, kto to drewno układał
    nie ma przeciez zadnego znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 12. Data: 2021-06-13 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > A jak to się ma okazać?

    Dlatego pytam madrzejszych :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 13. Data: 2021-06-13 14:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > To chyba jest to samo :) Nikt ci nie powie czy użyłeś
    > zapleśniałego drewna czy też raczej zbyt słabo zaimpregnowałeś.

    Nawet jakbym w ogole nie zaimpregnował to chyba taka plesc nie powinna
    się pojawić?
    Ja rozumiem, gdyby drewno lezało w wodzie, lezało na ziemi, ale
    osłoniete od bezposredniego deszczu, majace całkiem niezłą wentylacje?

    Od kilka lat tezy mi sporo drewna po roznych pracach, przykryte
    rozpadajacą sie plandeka i poza tym ze szarzeje to zadne wykwity sie
    tam nie pojawiaja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 14. Data: 2021-06-13 17:02:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-13 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Dlatego pytam madrzejszych :)

    Akurat ja do tych mądrych w tej dziedzinie się nie zaliczam,
    a już na pierwszy rzut oka widzę, że takie drewno jest niereklamowalne.
    Dlatego pytam jak byś udowodnił, że towar był trefny?

  • 15. Data: 2021-06-14 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Akurat ja do tych mądrych w tej dziedzinie się nie zaliczam,
    > a już na pierwszy rzut oka widzę, że takie drewno jest
    > niereklamowalne. Dlatego pytam jak byś udowodnił, że towar był
    > trefny?

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to "pokazujac rezultat w postaci
    plesni"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 16. Data: 2021-06-14 20:12:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-14 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to "pokazujac rezultat w postaci
    > plesni"?

    A jak myślisz: co odpowiedzą?

  • 17. Data: 2021-06-14 21:43:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > A jak myślisz: co odpowiedzą?

    Pytasz o racjonalną odpowiedź, czy o kryjdupeodpierdolsiepan?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 18. Data: 2021-06-14 22:16:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 14.06.2021 21:43 you wrote:

    > Użytkownik cef c...@i...pl ...
    > Pytasz o racjonalną odpowiedź, czy o kryjdupeodpierdolsiepan?

    Racjonalne to będzie skoro jest pleśń to musi być wilgoć. Ergo sp...ne
    ogrodzie dachu.

    I teraz co zrobisz? Za miliony ekspertyz pięćset?

    P.S.
    I takie też jest moje zdanie.
    Pleśń nie bierze się znikąd. Musi mieć warunki do rozwoju. Bardziej
    sugerowałoby to jednak wady pokrycia.
    No chyba że masz jakiś generator pary w tym miejscu.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2021-06-15 01:11:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.06.2021 o 18:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Od dołu drewno było zabezpieczone impregnatem ale warstwa była bardzo
    > delikatna.
    >
    > W tym roku od spodu na niektorych deskach pojawiła się pleśń.
    > Ogolnie pojawiła się na wielu deskach ale niektore, konkretne są
    > pokryte duzo bardziej niż inne.
    > Tak jakby coś z drewnem było nie ten teges.
    >

    > Myslicie ze rzeczywiscie to moze być wina drewna? Jakas reklamacja?
    >
    > Mysle ze tak czy siak musze ta widoczną pleśń usunąć mechanicznie a
    > nastepnie zaimpregnować porzadniej niz ostatnio.
    > Ale pytanie czy przed impregnacja nie psiknac jakims preparatem grzybo

    Przewietrzenie. Stworzyłeś warunki na pleśń. Szukaj rozwiązania w tym
    kierunku, w sensie jak tego nie robić :) Aha, wypierdalaj :) Jak nie
    zrozumiałeś to powtórzę. Stworzyłeś warunki dla pleśni. Stwórz warunki,
    żeby jej nie mieć :) Internety masz takie same jak ja, więc szukaj.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 20. Data: 2021-06-15 06:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ m...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Jak nie zrozumiałeś to powtórzę. Stworzyłeś warunki dla pleśni.
    > Stwórz warunki, żeby jej nie mieć :) Internety masz takie same jak

    Ale na czym polegają te warunki?
    Wiata jest z dwóch stron otwarta, z pozostałych dwóch jest czesciowo
    zadeskowana (na kazde 8cm deski przypada 2cm przerwy), do tego jest
    dosc wysoka.
    Przechowuje deski w duzo bardziej zamknietych, wilgotnych warunkach i
    na nich plesni nie ma.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU