  • 1. Data: 2022-01-09 20:56:13
    Temat: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: Majka <k...@g...com>

    Cześć.
    Jaka jest różnica między płytami indukcyjnymi do kuchni?
    Są płyty z podłączeniem tylko 230V.
    Są takie na 400V /siła/.
    Oraz takie z obiema możliwościami jednocześnie.

    U mnie w kuchni jest 400V (w ścianie mam wg elektryka trzy fazy, 3x230V).
    Którą kupić?

    Czy ta płyta z podłączeniem tylko 230V jest gorsza? Jakie są jej wady? Nie "uciągnie"
    trzech lub czterech pół ind. włączonych jednocześnie? Będą się grzać przewody w
    ścianie? Przewód w ścianie ulegnie uszkodzeniu? (to moje gdybania, nie wiem, czy
    słuszne, czy błądzę).
    Jaka jest przewaga podłączenia 400V?

    Majka

  • 2. Data: 2022-01-09 21:03:19
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 20:56:15 UTC+1 Majka napisał(a):

    > Jaka jest przewaga podłączenia 400V?

    Ja mam piekarnik na 400V, wg mnie lepszy wybór niż taki na 2 x 230.
    Przy zasilaniu międzyfazowym (400V) 2 te fazy są równo obciążone. Przy 2 x 230 jest
    dzielone, typu 2 palniki na jednej, 2 na drugiej (w piekarniku np. grzałka dolna +
    termoobieg / grzałka górna...), więc obciąża czasem 1 fazę większym prądem niż taki
    odpowiednik na 400...
    Wada: nie zadziała z agregatem 1 fazowym ;) w razie W...

    No i należy przed zakupem sprawdzić bilans mocy - ile bierze... co jeszcze jest
    podpięte i może równocześnie pracować...

  • 3. Data: 2022-01-09 22:14:09
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 09.01.2022 o 20:56, Majka pisze:
> [...]
    przewody w ścianie? Przewód w ścianie ulegnie uszkodzeniu? (to moje gdybania, nie

    Tylko na 230V wymaga przewodu przynajmniej 4mm2 i zabezpieczenia 32A bo
    standardowe 16A to mało dla uciągnięcia

    Są takie tylko 230V? Bo z reguły to czasami jak widzę to są zwarte dwie
    fazy na kostce i wystarczy zworkę usunąć.

    Płyty chyba w 99% są dwufazowe. Z jednej fazy jest zasilana jedna
    połowa, z drugiej druga połowa płyty. Dlatego wymagane jest podłączenie
    również przewodu N.

    Poczytaj na szybko znalezione:
    https://elektrykadlakazdego.pl/podlaczenie-plyty-ind
    ukcyjnej/

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-01-09 22:31:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.01.2022 o 20:56, Majka pisze:

    > Jaka jest przewaga podłączenia 400V?

    Płyta indukcyjna może działać na wszystkich polach/palnikach z większą
    mocą jednocześnie. Płyta podłączona pod jedną fazę nie pozwoli na taki
    luksus.
    Jak masz w domu 3 fazy, to nie ma nad czym się zastanawiać i brać płytę
    na 400V.

  • 5. Data: 2022-01-09 22:31:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-01-2022 o 22:14, Irokez pisze:

    > Tylko na 230V wymaga przewodu przynajmniej 4mm2 i zabezpieczenia 32A bo
    > standardowe 16A to mało dla uciągnięcia

    Weźmie tyle ile jej zaplanowano i raczej nie będzie to 32A (o ile to
    płyta z euroepejskiej dystrybucji).
    Prędzej przytnie moc palników.

  • 6. Data: 2022-01-09 22:45:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 9 stycznia 2022 o 22:31:37 UTC+1 Cavallino napisał(a):

    > Weźmie tyle ile jej zaplanowano i raczej nie będzie to 32A (o ile to
    > płyta z euroepejskiej dystrybucji).
    > Prędzej przytnie moc palników.

    raczej bezpiecznik wywali ;)

    w mojej da się ustawić max moc:

    z instrukcji:

    "Funkcja Power Management. Ograniczenie całkowitej mocy płyty grzewczej
    Dostępne ustawienia zależne są os mocy maksymalnej płyty grzewczej.

    Nieaktywne. Maksymalna moc płyty grzewczej. */**
    1000 W - minimalna moc.
    1500 W
    3000 W - zalecane przy 13 amperach.
    3500 W - zalecane przy 16 amperach.
    4000 W
    4500 W - zalecane przy 20 amperach"

  • 7. Data: 2022-01-09 22:50:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 9 January 2022 at 22:45:48 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    > Dostępne ustawienia zależne są os mocy maksymalnej płyty grzewczej.
    >
    > Nieaktywne. Maksymalna moc płyty grzewczej. */**
    Jak plyta indykcyjna dużej mocy to laduje komórkę zdalnie, bez ladowarki i na duża
    odleglośc.

    Wystarczy nawinac pętlę kilka zwojow i podlaczyć do miernika (AC)

    Dlatego kobiety w ciązy i planujące urodzic dzieci, nigdy nie wchodza do kuchni gdy
    wlaczona indukcja.

  • 8. Data: 2022-01-09 23:58:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 9 Jan 2022 11:56:13 -0800 (PST), Majka
    <k...@g...com> wrote:
    > Czy ta płyta z podłączeniem tylko 230V jest gorsza? Jakie s
    > ą jej wady? Nie "uciągnie" trzech lub czterech pół ind.
    > włączonych jednocześnie? Będą się grzać

    Mam Bosha, jest podłączona pod 400V. Jest 5 pól: centralne i po dwa z
    każdego boku. Pola z lewej od centralnego wraz centralnym włączone na
    raz wyraźnie modulują moc. Jeśli mamy np. na centralnym moc na 9 (z
    zakresu 1-9) i wstawiamy coś dodatkowo na pola z lewej to na chwilę
    pole centralne jest odłączane, moc idzie na nowo włączone pole (z
    lewej), moc wraca do centralnego i tak słychać jak przełącza. W
    efekcie nie ma ciągłości mocy tylko jest takie przełączanie
    ("modulacja"). Ale ten efekt nie dotyczy pól z prawej, te z prawej
    wraz z centralnym mogą być wszystkie na pełnej mocy ciągłej (nawet z
    boost) i na nich nie występuje ta idiotyczna "modulacja".

    --
    Marek

  • 9. Data: 2022-01-10 05:46:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.01.2022 o 22:31, nadir pisze:
> [...]
    > luksus.
    > Jak masz w domu 3 fazy, to nie ma nad czym się zastanawiać i brać płytę
    Nic dodać, nic ująć.
    Jacek

  • 10. Data: 2022-01-10 16:54:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Płyta indukcyjna może działać na wszystkich polach/palnikach z większą
    > mocą jednocześnie. Płyta podłączona pod jedną fazę nie pozwoli na taki
    > luksus.

    Masz jakiś dowód na to twierdzenie?
    Bo według mnie pleciesz Pan kompletnie bzdury.
    Jak najbardziej po jednej fazie płyta indukcyjna pójdzie na pełnym
    gwizdku z wszystkich pół bo ona o tym nie wie, że jest podłączona po
    jednej fazie. Jest głupia.
    Warunek, pozwolić musi na to instalacja, bo ona jest tu ograniczeniem.
    Nie płyta.

    --
    Irokez