    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Pręty w kształcie S na starych murach ceglanych
    Date: Thu, 12 Jan 2023 08:28:10 +0100

    Do czego to służy? To jakiś element wzmacniający mur? Zapytałem
    chatGPT ale za pierwszym razem stwierdziła, że to tzw. "pręty
    kotwiące, które służą do przenoszenia ciężaru ściany na fundamenty".
    Wiedząc, że często chatGPT zmyśla zapytałem "Czy aby na pewno?" to
    wtedy przeprosiła, że jej poprzednia odpowiedź jest błędna i to są
    tzw. "pręty rozciągające służące do zwiększenia sztywności murów i
    zapobiegające przed pękaniem i odspajaniem się cegieł."
    Jaka w końcu jest prawda?

    --
    Marek