  • 11. Data: 2023-01-12 21:50:17
    Temat: Re: Pręty w kształcie S na starych murach ceglanych
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-12 o 20:25, Kris pisze:

    > Nie ma mteraz fotek ale mam poniemiecka nieruchomość i tam jest kilka stodol i obór
    z cegły za "niemca" budowanych.
    > Tam właśnie w murach jest zakotwiona taka eska z pręta.
    > Zenek wyżej pisze po co to i mi wychodzi że ma racje.
    > Mury spięte taka eska.
    Jakie mury?
    Jeśli mur jest ze szczeliną9ocieplenie) to drut jest między murami, z
    zewnątrz prawie go nie widać, a taka S z drutu to co najwyżej za ozdobę
    może robić, dlatego pisałem o teownikach, podobnych używano w różnych
    odmianach stropu Kleina.

    > Przy okazji zrobię fotkę.
    To zrób.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2023-01-12 21:58:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.01.2023 o 08:28, Marek pisze:
    > "pręty kotwiące,
    A tutaj m.in. w kształtach innych liter:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Anker_%28Bauwesen%29
    Jacek

  • 13. Data: 2023-01-12 23:47:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dawniej były budynki z cegły i niskie i się ankrowalo na terenach gorniczyc h,
    czyli skręcało śrubami.

    chyba chlewiki
    > Ale jak widac pęknięcie pionowe, dlugie, to tylko do wyburzenia, bo przyczyna
    znajduje się pod fundamentami.

    > Kolega mieszka w bloku 4. piętrowym na terenach szkod górniczych
    ale to nie jest niemiecki budynek, bo robili 3 piętra. Jak robili 4
    piętra, to raczej nie był to "budynek" tylko zajebisty reprezentacyjny
    gmach. 3 piętra, przy pomieszceniach 3m lub więcej wysokości - to
    wystarczająco dużo schodów.
    > I jak blok się przechylił to zrobił wylewki, plytki, aby życ jak człowiek w domu a
    nie majtek na pochyłym pokladzie statku
    > z zaburzeniami b łędnika.
    Coś nie bardzo wierzę w to co piszesz. nie żeby nigdy się to nie
    wydarzyło, ale 4 piętra, na śląsku, nie rozleciał się tylko przechylił?
    Jak on te podłogi drewniane prostował?
    > I mieszkal tak wiele lat, aż spółdzielnia znalazla firme i zaczęła bloki prostować
    > i teraz on ma krzywy poklad, a sąsiedzi proste.
    > \
    > Ale kto wie, czy to przetrwa na lata i kto w koncu zwycięży.
    >
    > Wielka plyta dobrze uzbrojona zakotwiona, łącza zespawane, to się trzyma, ale
    naprężenia w fundamentów sie ujawnią pęknięciami fundamentów i przeciekiem wód
    gruntowych do piwnic,
    > a wtedy uciekać kto może bo nikt mieszkania w uszkodzonym bloku nie kupi.
    jasne. tak. a potem są filmiki jak w wielkiej płycie możesz sobie rękę
    włożyć pomiędzy płyty. i oczywiście w wielkiej płycie podogi trzymają
    poziom. jasne. tu mi kaktus wyrósł

    ToMasz

  • 14. Data: 2023-01-13 02:20:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 12 stycznia 2023 o 23:47:21 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > jasne. tak. a potem są filmiki jak w wielkiej płycie możesz sobie rękę
    > włożyć pomiędzy płyty. i oczywiście w wielkiej płycie podogi trzymają

    Z kim gadasz?

  • 15. Data: 2023-01-13 02:40:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 12 January 2023 at 23:47:21 UTC+1, ToMasz wrote:

> [...]
    > jasne. tak. a potem są filmiki jak w wielkiej płycie możesz sobie rękę
    > włożyć pomiędzy płyty. i oczywiście w wielkiej płycie podogi trzymają

    ankrowanie przedwojennych budynków z cegly na terenach gorniczych to standard
    pojedx i sam zobacz , albo wlącz Street View w Google i przejedź się po osiedlach.

    Podłogi trzymają poziom, gdyz budowane było poziomo.
    Jest takie urządzenie , zwane poziomicą laserową i łatwo samodzielnie sprawdzić

    w internecie są filmiki, że Zenek nie jadł od miesiąca a codziennie sra
    Ale z tego nic nie wynika.

    On ma problem naukowy do rozwiązania.
    Czy budynek 4-pietrowy blok, po wyprostowaniu, nie zacznie się odchylac w drugą
    strone za 5 lat.

    Bo grunt się obsunął pod fundamentem, ale to jest proces trwający lata, gdy
    wydobywano węgiel na zawał
    i pod spodem pusty chodnik 5 metrowy czy wyższy , po wybraniu pokladu.

    I nawet jak sie to rozkłada na wysokośc slupa gruntu 500-700 metrów
    to na powierzchni niezabudowanej się ujawni, jako zapadlisko, ale pod budynkiem moze
    pracowac i 50 lat.

    A jak potrafisz hodowac kaktusy na dłoni to rób pokazy w cyrku

  • 16. Data: 2023-01-13 02:41:12
    Od: a a <m...@g...com>

    > Z kim gadasz
    z tym zjadasz

  • 17. Data: 2023-01-13 07:51:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 12 stycznia 2023 o 21:50:23 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > W dniu 2023-01-12 o 20:25, Kris pisze:
    >.
    > Jakie mury?
    > Jeśli mur jest ze szczeliną9ocieplenie)

    Rosa;). Poniemieckie stodoły z ociepleniem;)))

    > To zrób.

    Bluzg wyżej/niżej dał linka.
    Ankry to się nazywa

  • 18. Data: 2023-01-13 08:34:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-13 o 07:51, Kris pisze:

    > Rosa;). Poniemieckie stodoły z ociepleniem;)))
    Czyli tak jak pisałem, szpilka łącząca dwa mury ze szczelina w środku,
    powinno byc ich więcej bo jedna to mało.

    > Bluzg wyżej/niżej dał linka.
    > Ankry to się nazywa
    Ankry to jeszcze coś innego.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2023-01-13 09:57:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 13 stycznia 2023 o 08:34:59 UTC+1 Janusz napisał(a):
> [...]

    Nie zrozumiałeś.
    Niemce nie takie głupie żeby stodoły z ociepleniem budować
    Zwykle mury grubości na cegłę

    > Ankry to jeszcze coś innego.
    To co jest w tych murach to właśnie ankry
    Wyżej ktoś tam fotki podlinkowane.

  • 20. Data: 2023-01-13 12:37:40
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 13 January 2023 at 09:57:31 UTC+1, Kris wrote:

    > Nie zrozumiałeś.
    > Niemce nie takie głupie żeby stodoły z ociepleniem budować
    > Zwykle mury grubości na cegłę

    > To co jest w tych murach to właśnie ankry
    > Wyżej ktoś tam fotki podlinkowane.
    To S-ka to zapasowy uchwyt do ranny, przybity do ściany aby się nie zgubil i każdy
    wiedział, że jest