  • 1. Data: 2018-06-12 20:47:53
    Temat: Projektor ciag dalszy.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwa lata uplynely jak kupilem projektor. Taniego chinczyka o rozdzielczosci hd.
    Przepracowal ok 10000 godzin, moze z tysiac mniej, szczegol bez znaczenia. Robi za
    telewizor. Przez dwa lata nie popsul sie, lampa swieci jak nowa. Ale przyjarala sie
    troche matryca. Nie jest to uciazliwe uszkodzenie. Widac je tylko jak jest duza
    plaszczyzna w jasnym kolorze. Nowa matryca podobno 250 zlotych, ale nie chce mi sie
    naprawiac. Sprobowalem za niewielkie pieniadze jak sie sprawdza projektor robiacy za
    telewizor i juz wiem ze nigdy wiecej telewizora, chyba ze w kuchni na lodowce.
    Wstepnie wytypowalem BenQ TH 534 cena 2300 lampa 10000 godzin (eco) nowa lampa ~680
    zlotych. Optoma HD27e cena 2500 lampa 10000 godzin (eco) nowa lampa 800 oryginal 400
    zamiennik. Epson ETH650 cena 2200 lampa 7500 godzin (eco) nowa lampa 450. Epson ma
    jeszcze wifi. Wszystkie te projektory maja rozdzielczosc podstawowa 1920 x1080. Ma
    ktos moze ktorys z tych modeli albo podobny FullHD i moglby sie podzielic wrazeniami?
    Moze jakis inny z zakresu do 2500+. Pasuje mi epson bo ma wifi. Jak juz zasmakowalem
    projektora z androidem to glupio bylo by z tego rezygnowac, zwlaszcza ze sie w takiej
    wersji sprawdzil. Ktos, cos?

  • 2. Data: 2018-06-12 22:00:50
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 20:47:54 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    androidem to glupio bylo by z tego rezygnowac, zwlaszcza ze sie w takiej wersji
    sprawdzil. Ktos, cos?

    cos tylko takiego ze liczyłem na mundial w 4K, ale jednak nie będzie w naziemnej.
    Mundial interesuje mnie średnio, ale chcialbym jakosc obrazu przetestowac. A co do
    czesci zamiennych - ostatnio przy zmianie smartfona zaczelo mnie interesowac jako
    istotny wskaźnik "ile kosztuje wymiana zbitego ekranu".

    Moze doczekasz sygnału i projektora w 4K :)

    b.

  • 3. Data: 2018-06-12 22:15:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Juz sa projektory 4k. Jeszcze troche drogawe. Na czyms musze doczekac do sygnalu 4k.

  • 4. Data: 2018-06-12 23:20:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ktos, cos?
    tak. ja. najpierw pytanie. czy działała Ci (czy możesz sprawdzić, jest
    za darmo 14 dni) Ipla? Mnie na nadroidzie ipla co prawda działa, ale
    menu i materiał filmowy mają selektywnie w dupie orientacje ekranu. mało
    tego, wiekszość materiałów (szczególnie to co teraz "leci" w tv) nie
    jest wyświetlana wcale. brakuje drm czy czegoś tam podobnego, ale TYLKO
    po podłączeniu do projektora. na telefonie/tablecie działa.
    Powiedz mi proszę, czy z _paru metrów_ zobaczysz full hd/zwykłe hd? Bo
    ja mam 800x600 i widzę jedynie wtedy, gdy komputer średnio radzi sobie z
    jedną rozdzielczością na 2 różnych moniotrach. jak już jest "full
    screen" - obraz jest żyleta. mimo że jak przyłożę nos do ściany to mogę
    palcem liczyć piksele.

    Wiem że nie odpowiadam na żadne z Twoich pytań. ale ja się z tą iplą
    trochę nadziałem. nawet jak ipli nie oglądasz, dobrze sprawdź czy sprzęt
    za 2.5koła mający wifi, albo inne wodotryski, obsługuje je tak jak Ty
    chcesz, a nie jak fabryka(projektant) sobie ubzdurała.

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-06-12 23:51:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2018 11:47:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Dwa lata uplynely jak kupilem projektor.

    Nie kumam dlaczego uważasz projektor za lepszy niż zwykły OTV. Powiesz
    coś na ten temat?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-06-13 00:14:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > jedną rozdzielczością na 2 różnych moniotrach. jak już jest "full
    > screen" - obraz jest żyleta. mimo że jak przyłożę nos do ściany to mogę

    Przecież jak masz 800x600 to dowolna większa rozdzielczość jaką podasz
    na wejście i tak będzie przeskalowana do tej matrycy. Mówiąc inaczej nie
    zrobaczysz specjalnie żadnej różnicy między 1280x720 czy 1920x1080
    (hdready i fullhd)

  • 7. Data: 2018-06-13 00:18:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie kumam dlaczego uważasz projektor za lepszy niż zwykły OTV. Powiesz
    > coś na ten temat?

    Bo w pewnych okolicznościach naprawde jest. Nie zdaje to jedynie
    egzaminu, jeśli masz jasne pomieszczenie (południowe okna albo
    zajebiaszczo dużo luxów od żarówek).
    Przy czym obraz przyzwoicie widać nawet w dzień.

    Natomiast pod kątem emisjii światła nic nie zastąpi starego dobrego OTV,
    bo obraz z projektora to odbity a z OTV emitowany. Za to rozmiar obrazu
    i jakość wieczorem gdy jest ciemniej rekompensuje wiele.

    Prawdę mówiąc jak będę kasiasty to też projektor jako telewizor nabędę
    (jeden już zajeździłem).

  • 8. Data: 2018-06-13 00:48:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poruszamy sie w zakresie odczuc subiektywnych. Lubie kino. Czesto chodze do kina.
    Ekran telewizora w dopuszczalnej dla mnie cenie jest zbyt maly. Poza tym nke jestem
    juz mlody. Z wiekiem siadaj oczy. Z cirka jebalt pieciu metrow na ekranie o
    szerokosci ponad trzy metry widze wiecej niz na mniejszym ekranie z mniejszej
    odleglosci. Nie bez znaczenia dla moich oczu jest to ze ogladam w swietle odbitym.
    Ekran nie wytwarza swiatla ale odbija zrobione gdzies indziej. Oczy sa zrobione do
    patrzenia w swietle odbitym. Swiecaca w oczy plaszczyzna ekranu wyposazona w wysoko
    wydajne diody raczej zdrowa dla oczu nie jest, przynajmniej tak mi sie wydaje. Uwazam
    i moja praktyka to potwierdza ze przy duzym ekranie efekty dzwiekowe sa duzo lepsze.
    Nie mam zadnego super zestawu wzmacniaczy i glosnikow. Raczej o prymitywizm to co mam
    haczy. Mam trzy glosniki. Dwa szerokopasmowe sa na brzegach ekranu a niskotonowy na
    srodku pod ekranem. Jak jedzie samochod to z zamknietymi oczami moge okreslic w
    ktorym miejscu sie znajduje. Podobnie jak rozmawia kilka osob. Na probe podlaczylem
    zestaw pieciu glosnikow. Nic lepiej nie bylo a zuzywaly wiecej pradu. W nieduzym
    pomieszczeniu odbicia dzwieku przy trzech glosnikach zupelnie dobrze robia tlo za
    plecami. Jest bardziej naturalne niz stworzone sztucznie. Kolejny dla mnie plus to ze
    kot ktory mial w dupie zwykly telewizor stal sie telewidzem. Lubi programy
    przyrodnicze. Siada i oglada. Jak go jakis program o ptaszkach albo rybkach
    zainteresuje to caly obejrzy. Wie ze to lipa bo sprawdzil ale i tak oglada. Jasny
    projektor nie wymagajacy podbijajacego swiatlo ekranu ma duzy kat widzenia. Nie ma
    czegos takiego ze jak patrzy sie w osi okranu +- iles tam stopni to jest ok a potem
    zaczyna byc gorzej. Przy projektorze w kazdym miejscu jest tak samo. Podstawa przy
    rozmiarze ekranu jaki mam jest dobry sygnal. Nie mam kablowki ani satelity itp. Bo
    nie potrzebuje czterystu kanalow z ktorych i tak bym ogladal te co sa w telewizji z
    antena, moze ze cztery by sie przydaly. Ale dla czterech wydac ze czterdziesci
    zlotych to nie po mojemu. Na kablowkach jest wiecej programow w hd. Inna sprawa ze
    czesto program w sd potrafi byc w lepszej jakosci niz w hd. Na telewizorze tego nie
    widzialem a ekran projektora w tej materii jest bezlitosny.

  • 9. Data: 2018-06-13 01:01:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys probowalem na probe netfixa. Chcieli imie matki, ojca i syna i ducha swietego.
    Niech spierdalaja. Teraz mam tak ze z tabletu udostepniam net do projektora bo jest z
    androidem. Kulawy ten android ale do netu wystarcza. I dlatego wytypowalem jeden
    projektor z wifi zeby bez zadnych kabli z tabletu miec obraz na duzym ekranie. Przy
    moim sposobie uzytkowania jest spora szansa ze zarzne kazdy projektor przed koncem
    gwarancji.

  • 10. Data: 2018-06-13 01:16:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    poszukaj informacji o Kodi na raspberry pi 3