    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 12 Feb 2021 08:07:18 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ciemny salon - jak podejsc do oswietlenia
    From: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 11 lutego 2021 o 18:06:11 UTC-6 Kżyho napisał(a):
> [...]
    mimo ze przedmioty w nim nie sa tak mocno oswietlone.

    ilosci fotonow na przedmioty w pomieszczeniu to mozesz to zrobic nawet reflektorkami.

    gore - na sufit. a cienie powinny byc od spodu (tak jest naturalnie i oko tego nie
    wykrywa jako ciemnosc)

    reflektorki beda imho bardziej upierdliwe niz zarowka pod sufitem bo bedziesz ich
    potrzebowal mase i beda raczej umieszczone u gory oswietlajac dolna czesc
    pomieszczenia. Mozna tu nieco oszukac montujac jakies kinkiety oswietlajace sufit ale
    to znowu spowoduje wiecej zamieszania.

    dobrym rozwiazaniem (od dawna stosowane i dziala naprawde dobrze) a zeby to samo
    osiagnac trzeba pierdylion reflektorkow, kinkietow, odpowiednio umieszczonych i
    skierowanych.

    trzeba lampke na blat roboczy tu i owdzie (kuchnia, pracownia) podczas gdy
    rozwiazanie z reflektorkami mocno zalezy od usytuowania mebli w pomieszczeniu.
    > Chodziło mi o użycie czegoś w ten deseń zgodnie z rozkładem, jaki tam w
    > którymś z wcześniejszych postów pokazałem schematycznie.
    > https://lajtit.pl/pl/p/Wpust-wpuszczany-LED-satynowy
    -Rabalux-Lois-5575/92077

    > To ma być główne światło robiące jasność, jak będzie taka potrzeba. Od
    > ewentualnego "klimatu" mam tam inne oświetlenia.

    Feler z takimi jest taki ze to wiele nie zmienia w aspekcie jasnosci sufitu.
    Jak nie dasz ich jeden przy drugim to i tak sufit sie bedzie odcinal od reszty i
    nadal bedziesz miec wrazenie "jaskini"

    Jak chcesz w ten sposob to musisz miec cos takiego:
    https://www.light-house.pl/lampy-sufitowe/11124-big-
    size-square-30x90-ev-led-ww-natynkowy-plafon-lampa-s
    ufitowa-aquaform-40319ev-01.html
    30x90cm tyle ze akurat tu cena zabija.
    Ale jak sobie zrobisz takie oswietlenie (nawet na swietlowkach cieplych) i dasz
    szeroki pas w tym pokoju (taki na oko 1x7m w postaci takiego plafonu to dostaniesz to
    uczucie jasnosci, nawet jak tam nie bedzie jakiejs strasznej mocy w tym oswietleniu.

    Jak mozesz to potestuj sobie oswietlenia dookolne i kierunkowe, chocby na tyczce na
    doslownie 15 minut, zobaczysz o co biega i bedziesz wiedzial co tak naprawde ci
    trzeba.

    Ostatnio widzialem jakies jutuby o udawanych oknach piwnicznych. Znaczy sie takie
    ledowe duze plafony na scianie udajace okno.

    To ma sens i robi to wrazenie jasnosci nawet jak tam lumenow wiele nie ma. Mysle ze
    w twoim przypadku kiedy pomieszczenie ma te 9m a okna za duzo nie dostarczaja
    jasnosci to naprawde takie rozwiazanie ma sens.