  • 1. Data: 2021-02-03 11:59:52
    Temat: Ciemny salon - jak podejsc do oswietlenia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jest sobie bardzo ciemny salon.
    Wymiary 9x4m.
    Po jednej stronie na tym krótszym boku okno wymiarów standardowych, po
    drugiej dwuksrzydłowe drzwi z wyjsciem na ogród, co gorsza znajdujace
    sie pod duzym balkonem czyli tez z bardzo mała ilością swiatła.

    W jaki sposób planowalibyście oswietlic taki pokój?

    Jakis sufit poswietlany z duza iloscią małych reklektorków?

    A moze coś takeigo?
    https://123budujemy.pl/konstrukcja-sufitu-dwupoziomo
    wego-z-
    oswietleniem-led/

    Albo odwrotnie czyli oswietlenie ledami po samym skraju sufitu,
    zamaskowane jakas listwa tego typu:
    https://e-luxuryart.pl/produkt/listwa-oswietleniowa-
    sgl8

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 2. Data: 2021-02-03 12:41:31
    Temat: Re: Ciemny salon - jak podejsc do oswietlenia
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsACC677B018E1Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    user Budzik pisze tak:

    > W jaki sposób planowalibyście oswietlic taki pokój?
    >
    > Jakis sufit poswietlany z duza iloscią małych reklektorków?

> [...]

    To wygląda staroświecko już. Dużo roboty a efekt taki sobie.
    Jak już to bez małych okragłych punktów halogenów.
    Bardzo słabo wyglada w małych pokojach.

    > Albo odwrotnie czyli oswietlenie ledami po samym skraju sufitu,
    > zamaskowane jakas listwa tego typu:
    > https://e-luxuryart.pl/produkt/listwa-oswietleniowa-
    sgl8

    jestem za :)

    Na rozświetlenie pomieszczenia najładniej sprawdza się duzo światła
    skierowanego na biały sufit. Jak wchodzisz do ciemnego pokoju to
    świecąc telefonem na sufit daje najefektywniejsze oświetlenie.

    Ja bym sobie zbudował z listew led takie coś ale listwy świecące także
    na sufit a nie tylko do wewnątrz prostokatów.

    https://www.litfad.com/43-wide-black-3-rectangle-cei
    ling-light-modern-
    led-acrylic-semi-flush-mount-light-in-warm-light-s-1
    09314.html

    https://tinyurl.com/mqy0skqv

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 3. Data: 2021-02-03 13:23:06
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 03 Feb 2021 11:41:31 GMT, PiteR pisze:
    > in <news:XnsACC677B018E1Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    sgl8
    > jestem za :)

    Popieram. Ktoś już stosował to rozwiązanie? Jakieś wady/zalety?

> [...]
    > https://www.litfad.com/43-wide-black-3-rectangle-cei
    ling-light-modern-
    > led-acrylic-semi-flush-mount-light-in-warm-light-s-1

    Tylko nie wiem, czy nie będzie zbyt dużo światła, jeśli ma świecić także
    do wewnątrz. Chyba, że ma to być jedyne oświetlenie i nie będzie
    dodatkowych listew w obrębie pomieszczenia. U mnie by to nie zdało
    egzaminu, bo wtedy znowuż w kątach by było za ciemno.

    k.

  • 4. Data: 2021-02-03 13:38:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 3.02.2021 o 11:59, Budzik napisał:

> [...]
    > sie pod duzym balkonem czyli tez z bardzo mała ilością swiatła.
    >
    > W jaki sposób planowalibyście oswietlic taki pokój?

    Proch został już wymyślony i oświetlenie do salonu także.
    Jeśli zatem duży pokój ma przypominać pierwowzór przynajmniej
    z nazwy, to i oświetlenie powinno być salonowe: na środku duży
    żyrandol, a na ścianach kinkiety - wszystko z dużą ilością
    ledowych żarówek w tradycyjnym kształcie. Mam 35-metrowy salon
    w formie kwadratu mniej więcej - dwa okna plus drzwi balkonowe
    na werandę od strony południowej i okno na ścianie zachodniej.
    Oświetlony ośmioramiennym żyrandolem oraz 6 kinkietami, po trzy
    żarówki w każdym - wszystkie świecznikowe po 6 W. Gdy wszystko
    włączone, jest jasno jak... w salonie i żre w sumie 66 W.

  • 5. Data: 2021-02-03 19:00:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.02.2021 11:59, Budzik wrote:
> [...]
    >
    > W jaki sposób planowalibyście oswietlic taki pokój?
    >
    > Jakis sufit poswietlany z duza iloscią małych reklektorków?

    Skoro pomieszczenie trochę większe, a spraw akustycznych jeszcze pewnie
    też nie przerabiałeś, to może takie panele + led na około -
    https://knauf.pl/sufit-podwieszany-z-plyty-knauf-cle
    aneo-akustik

    Na taki salo można ze dwie-trzy takie wyspy i z duży prawdopodobieństwem
    inne światła będą do celów estetycznych.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2021-02-03 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Na taki salo można ze dwie-trzy takie wyspy i z duży
    > prawdopodobieństwem inne światła będą do celów estetycznych.

    Ciekawa rzecz, dziekuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 7. Data: 2021-02-03 23:22:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 03.02.2021 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > sie pod duzym balkonem czyli tez z bardzo mała ilością swiatła.
    >
    > W jaki sposób planowalibyście oswietlic taki pokój?

    LOL :)
    Dokładnie się nad czymś takim właśnie głowię i... mam salono-kuchnię
    4,20x9,70 dokładnie z takimi warunkami, jak Twoje :D

    Ja póki co kombinowałem tak, że na jednym końcu gdzie mam kuchnię, daje
    4 okrągłe panele LED w linii, równolegle do tej krótszej ściany, żeby mi
    oświetlały nad blatem przez całą szerokość, a potem już mniej więcej
    równomiernie również takie panele, ale w dwóch rzędach, równoległych do
    długich ścian, połączone w 3 sekcje-"kwadraty" po 4 panele.

    Mniej więcej tak:

    O O O O O O

    O O O O O O

    Panele planowałem jakieś większe niż te małe halogenki typowe, czyli coś
    z przekroju 15-30 cm średnicy. Tu właśnie jeszcze nie do końca mam
    przekonanie jakie powinienem wziąć, żeby to światło faktycznie dobrze
    oświetliło całość.

    Oprócz tego mam jeszcze jakieś inne wspomagające bardziej miejscowo
    lampy, bardziej klimatyczne też. Te konkretne panele miałyby służyć
    stricte jako pełne, porządne oświetlenie całości, jak akurat potrzeba.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2021-02-03 23:28:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    wego-z-
    > oswietleniem-led/
    >

    > Albo odwrotnie czyli oswietlenie ledami po samym skraju sufitu,
    w zasadzie to ta sama konstrukcja. nie oświetlisz dobrze takiego
    pomieszczenia. światło będzie przyjemne, miękkie bez cieniowe, ale za
    słabe. oczywiście jak tam dasz 500 wat diodek- to tak, ale ja biorę pod
    uwagę "normalne" zużycie energii na oświetlenie
    sufit z płyt kg i w to wpakowane plafoniki, w ilości - jaką będziesz
    chciał i w kształcie okrągłym lub kwadratowym. jak chesz nietypowo -
    listwy aluminowe pomiędzy płytami kg. podziel to na kwadraty co 2m, co
    1m - jak chcesz. do listw paski diodowe. będziesz miał święty spokój z
    pękaniem płyt.
    Reasumując: diody, mieszane zimne i ciepłe, jak najwięcej źródeł
    światła, ale jeśli ma to być ekonomiczne - diody będą musiały swiecić na
    podłogę, nie na sufit
    Poczytaj mój wątek o ledowych źródłach światła

    ToMasz

  • 9. Data: 2021-02-04 00:11:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    >
    > Na taki salo można ze dwie-trzy takie wyspy i z duży prawdopodobieństwem
    > inne światła będą do celów estetycznych.

    Cleaneo Akustik fajna sprawa, ale ma jedną wadę dość sporą... cena ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 10. Data: 2021-02-04 09:22:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.02.2021 00:11, Kżyho wrote:
    > Cleaneo Akustik fajna sprawa, ale ma jedną wadę dość sporą... cena ;)

    Ja się nie upieram przy Knaufie, może znacie inne innych producentów z
    podobnym jakościowo produktem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz