  • 1. Data: 2021-02-04 18:45:10
    Temat: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Kupowałem przez Internet kabel elektryczny, zwany też przewodem, cięty
    na metry. Odebrałem towar a zwinięty przewód o długości, jaką
    zamawiałem, był związany taśmą pakową. Po rozcięciu taśmy i odklejeniu
    jej od przewodu w miejscu taśmy został klej.

    Czyszczenie wilgotnymi ręcznikami z płynem do mycia naczyń niewiele
    pomaga. Szmata materiałowa + środek czyszczący typ melczko Cif trochę
    lepiej działa, ale nadal się klei. Po kontakcie dłoni z klejem ciężko
    też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?

    Jestem zdesperowany i skłonny namoczyć przewód w misce z jakimś
    roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.

    Nie omieszkam poinformować sprzedawcy, żeby tak więcej nie robił.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2021-02-04 18:48:25
    Temat: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krystek,

> [...]
    > zamawiałem, był związany taśmą pakową. Po rozcięciu taśmy i odklejeniu
    > jej od przewodu w miejscu taśmy został klej.

    [...]

    > też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    > usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?

    Kiedy właśnie ten środek powinien zadziałać...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2021-02-04 18:50:52
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.

    Ja zmywam metanolem lub propanolem. Czasem schodzi łatwo, czasem trzeba
    się trochę natrudzić.

  • 4. Data: 2021-02-04 18:59:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/02/2021 18:45, Krystek wrote:
    > w łatwy sposób mogło usunąć klej.

    Zapsikać "Label Off", najtańszy jaki znam to firmy Barlon. Ma zawierać
    limonen, łatwo poznasz, intensywnie pachnie cytrusami. Psikasz,
    odczekujesz, ścierasz.

  • 5. Data: 2021-02-04 19:03:58
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 04.02.2021 o 18:45, Krystek pisze:
> [...]
    > roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.
    >
    > Nie omieszkam poinformować sprzedawcy, żeby tak więcej nie robił.

    Spróbuj ręcznikiem papierowym nasączonym olejem, może to klej
    rozpuszczalny w tłuszczach. Potem olej już bez problemu usuniesz np.
    przy pomocy płynu do mycia naczyń.

    Ewa

  • 6. Data: 2021-02-04 19:05:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    > [...]
    >
    > Kiedy właśnie ten środek powinien zadziałać...
    >
    > [...]

    Jak to mówią po pierwsze primo: tani nie jest, po drugie - śmierdzi jak
    sk.... - tam chyba aceton jest albo coś w ten deseń. Wali jak
    rozpuszczalnik do farb.

    Może są jakieś domowe sposoby na usunięcie tego kleju...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2021-02-04 19:13:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.
    >
    > Nie omieszkam poinformować sprzedawcy, żeby tak więcej nie robił.

    Spirytus (denaturat) lub benzyna extrakcyjna. Zawsze działa/
    naprzemiennie, znaczy jedno albo drugie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 8. Data: 2021-02-04 19:50:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-02-04 o 18:50, stary grzyb pisze:

    > Ja zmywam metanolem lub propanolem. Czasem schodzi łatwo, czasem trzeba
    > się trochę natrudzić.

    Nigdy nie miałem do czynienia z metanolem, tzn. nigdy nie kupowałem i
    nie stosowałem i tak teraz szukając zerkam na różne oferty w Internecie
    to widzę, że to produkt reglamentowany. Nie dla zwykłego Kowalskiego. Da
    się kupić bez problemu?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2021-02-04 20:09:28
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 04.02.2021 o 19:05, Krystek pisze:

    > Jak to mówią po pierwsze primo: tani nie jest, po drugie - śmierdzi jak
    > sk.... - tam chyba aceton jest albo coś w ten deseń. Wali jak
    > rozpuszczalnik do farb.

    Jeśli miałby zadziałać aceton, to pożycz od żony zmywacz do paznokci.

    --

    Ewa

  • 10. Data: 2021-02-04 20:46:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 4.02.2021 o 20:09, FEniks napisała:

    > Jeśli miałby zadziałać aceton, to pożycz od żony zmywacz do paznokci.

    Chyba nie malujesz paznokci. Teraz zmywacze nie zawierają acetonu.
    Mam kobiety w domu malujące też paznokcie, to wiem.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/eaeb1be76d3de.jpg.html