  • 1. Data: 2021-02-04 22:20:55
    Temat: Monitoring na działkę
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Hej,

    Nie wiem, czy to jest do końca ta grupa, ale chyba najbliższa -- w końcu
    jak się coś buduje, to czasem też się to zabezpiecza.

    Szukam kamery i w sumie trochę się gubię w gąszczu różnych cudactw.
    Potrzebuję kamery (pojedynczej sztuki), która:

    - będzie chodziła po sieci (Wi-Fi albo Ethernet), zasilanie sieciowe lub
    z zasilacza

    - będzie mogła być na dworze, ale pod daszkiem (deszcz nie powinien na nią
    padać, więc nie musi być super szczelna, choć oczywiście nie zaszkodzi)

    - będzie dobrze widziała w nocy (silny oświetlacz podczerwieni,
    ewentualnie mogę dorzucić dodatkowy z czujką ruchu, byle kamera nie
    filtrowała IR i umiała przestawić się w tryb nocny)

    - będzie miała aplikację na telefon (Android), w której będę mógł widzieć,
    co się aktualnie dzieje (podgląd obrazu, zrobienie zdjęcia), i dostać
    powiadomienie, gdy będzie ruch (oraz uzbroić i rozbroić czujnik ruchu w
    kamerze)

    - będzie wysyłała obraz na serwer FTP lub inny dowolny (SFTP, FTPS,
    CIFS, NFS, postawię co będzie trzeba), ale wskazany a nie na serwer
    producenta ("chmurę")

    - zapis dźwięku byłby dodatkowym atutem, ale nie jest bezwzględnie wymagany

    - najlepiej żeby w momencie wykrycia ruchu zaczynała rejestrować i wysyłać
    film (a nie tylko zdjęcia) na FTP w czasie rzeczywistym (jak kamera nie
    będzie miała bufora, to postawię FTP w LAN-ie, jak będzie miała np. kartę
    SD i będzie mogła zapisywać w czasie rzeczywistym i powoli wysyłać przez
    sieć, to postawię zdalnie)

    - zachowa funkcjonalność zapisu na FTP-a nawet gdy serwer producenta
    zdechnie (bo produkt będzie miał już parę lat i chińczyk wyłączy
    wtyczkę) i np. aplikacja na Androida przestanie działać

    - jeśli kamera będzie po prostu zapisywać na kartę SD w momencie wykrycia
    ruchu, ale jednocześnie udostępni jakiś interfejs do tych plików po
    LAN-ie, to też nie problem, oprogramuję sobie to po swojemu

    Istnieje w przyrodzie takie zwierzę, czy trzeba sobie samemu spróbować coś
    wyrzeźbić? Macie doświadczenie?

    --
    Biegnie pies przez pustynie, widzi drzewo i mówi:
    - Jeśli to znowu fatamorgana to mi pęcherz pęknie!

  • 2. Data: 2021-02-05 08:06:37
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.02.2021 22:20, Arnold Ziffel wrote:
    > Istnieje w przyrodzie takie zwierzę, czy trzeba sobie samemu spróbować coś
    > wyrzeźbić? Macie doświadczenie?

    Hkvision, Dahua - choćby taka
    https://allegro.pl/oferta/ipc-hdbw2431e-s-0280b-s2-k
    amera-ip-dahua-kopulowa-9926173856
    spełnia wszystko co wymieniłeś poza audio, ale jak poszukasz na stronie
    producenta to analogiczne modele z audio też są do wyboru.

    Co do doświetlenia przez kamerę - producent podaje "do 30m". Z
    doświadczenia napiszę że lepiej założyć 6-8m. Powyżej jasność i detal
    mocno spada.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2021-02-05 11:58:06
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    Od kilku lat używam czegoś takiego:
    https://sklep-hikvision.pl/kamery-ip/3081-kamera-hik
    vision-ds-2cd2022wd-i.html
    I w zasadzie spełnia chyba wszystkie Twoje wymagania (poza mikrofonem). Tylko że
    wtedy płaciłem około 550 PLN

    Chciałem Cię troszkę "zgasić" w temacie reakcji na zdarzenia. Otóż pierwszą rzeczą,
    którą skonfigurowałem było przysyłanie na @ zdjęć w momencie wykrycia ruchu. No i po
    jednej nocy skrzynkę mi prawie zapchało :). Miałem pierdyliony zdjęć z ćmami i
    muchami, które najwyraźniej lecą do oświetlenia podczerwonego.
    Potwierdzam, że zasięg użyteczny w nocy to te 6-8m

    zdrowie

  • 4. Data: 2021-02-05 13:01:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Feb 2021 21:20:55 +0000 (UTC), a...@h...invalid
    (Arnold Ziffel) wrote:
    > Istnieje w przyrodzie takie zwierzę, czy trzeba sobie samemu
    > spróbować coś
    > wyrzeźbić? Macie doświadczenie?

    Ja używam DS-2DE4A425IW-DE, ma wszystko co wymieniłeś oprócz
    wbudowanego mikrofonu (można podłączyć zewnętrzny). Nie trzeba do
    niej dedykowanej aplikacji, TinyCam w pełni ją obsługuje.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2021-02-05 13:41:39
    Od: adam <a...@a...pl>

    Też się przymierzam, ale te modele, które podajecie nie są tanie. Czy w
    dobie tanich kamerek prawie do wszystkiego nic nie nada się do tych celów?

  • 6. Data: 2021-02-05 14:30:51
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    Bo to są panie dedykowane kamery do monitoringu. I to w cale nie z górnej półki. Jak
    chcesz jakąś taniochę, to może takie cuś:
    https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-xiaomi-mi-home-s
    ecurity-camera-360-1080p-9637702025
    kupiłem kiedyś do obserwowania piesków jak zostawały same w domu i o dziwo nawet
    działa. Ale czy na zewnątrz sobie poradzi? Na pewno musiałaby być pod dachem. Ale jak
    z odpornością na mrozy, wilgoć - tego nie wiem

  • 7. Data: 2021-02-05 14:59:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Audio nielegalne IMHO, no ale jeśli to własna działka?

    -----

  • 8. Data: 2021-02-05 15:47:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 5 Feb 2021 13:41:39 +0100, adam <a...@a...pl> wrote:
    > Też się przymierzam, ale te modele, które podajecie nie są tanie.
    > Czy w
    > dobie tanich kamerek prawie do wszystkiego nic nie nada się do tych
    > celów?

    Nie patrz na ceny podawane w sieci, te kamery są dostępne u
    instalatorów za 50% oficjalnej ceny.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2021-02-05 16:28:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Hkvision, Dahua - choćby taka
    > https://allegro.pl/oferta/ipc-hdbw2431e-s-0280b-s2-k
    amera-ip-dahua-kopulowa-9926173856

    Ta mi się ze wszystkich proponowanych najbardziej podoba.

    Aplikacja gDMSS Plus może działać na kilku urządzeniach na raz (telefon i
    tablet)? Tzn. niekoniecznie w jednym momencie, ale być zainstalowana i
    używana naprzemiennie?

    W opiniach do apki ludzie piszą rzeczy straszne i przedziwne, generalnie
    że nie działa dobrze:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mm
    .android.direct.gdmssphone&hl=pl&gl=US&showAllReview
    s=true

    Potwierdzasz to? Jak ci się używa tej aplikacji, da się używać czy jest
    totalnie zbugowana?

    Ta kamera udostępnia jakieś usługi w LAN-ie? Piszą, że można się dostać
    przeglądarką, ale wpisujesz w przeglądarce IP kamery, czy jest jakiś
    trzeci serwer, przez który to przechodzi?

    Można się na nią zalogować i przeglądać pliki na karcie SD?

    Jak wysyła maila, to z obrazkiem, gdy był ruch, tak? Można zmienić tak,
    żeby wysyłał kilka obrazków na raz (zrobionych co określony czas, np.
    sekundę albo kilka)? Boję się, że wyśle mi gębę złodzieja, jak złodziej
    będzie daleko, a gdy podejdzie bliżej, to już nie.

    Można skonfigurować próg (czułość) czujnika ruchu?

    Ona nagrywa na FTP-a cały czas, czy tylko gdy jest ruch (i np. od tej pory
    kilka minut)? To (czas nagrywania po wykryciu ruchu) jest konfigurowalne?

    Ma jakiś bufor, żeby powoli pchać do FTP-a przez sieć komórkową, czy
    trzeba jej postawić szybki FTP w LAN-ie (i dopiero z niego sobie powoli
    kopiować do właściwej lokalizacji)? Ile MB zajmuje minuta nagrania w
    najwyższej jakości? Nie mam na działce Internetu więc będę musiał
    posiłkować się siecią komórkową (kupię jakiś router z modemem, operatora
    jeszcze nie wybrałem).

    W tej ofercie na Allegro jest po 578 zł a na Ceneo zaczyna się od 758 zł.
    Nie wiesz, czemu tak?

    > spełnia wszystko co wymieniłeś poza audio, ale jak poszukasz na stronie
    > producenta to analogiczne modele z audio też są do wyboru.

    Audio nie jest dla mnie krytyczne :)

    > Co do doświetlenia przez kamerę - producent podaje "do 30m". Z
    > doświadczenia napiszę że lepiej założyć 6-8m. Powyżej jasność i detal
    > mocno spada.

    To w sam raz, kamera będzie miała 10 m do furtki.

    --
    W poczekalni u psychiatry wariaci wyzywają się wzajemnie:
    - Świr, świr.

  • 10. Data: 2021-02-05 16:34:11
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:

    > Audio nielegalne IMHO, no ale jeśli to własna działka?

    Własna jak własna... ROD (ogródki działkowe).

    --
    - Skad wracasz taki wesoly?
    - Z dworca, odprowadzalem tesciowa...