  • 1. Data: 2021-02-06 22:07:02
    Temat: PC do CWU
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Czołem grupo,

    Mam oferty na takie oto trzy pompki ciepła do CWU:

    De Dietrich Kaliko 300EH
    Kospel HPSW 2/250
    Ariston NuosPlus 250

    Jakieś opinie, doświadczenia, komentarze? Może któraś z nich to jakiś
    totalny złom i trzeba omijać szerokim łukiem.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2021-02-06 23:33:42
    Temat: Re: PC do CWU
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 lutego 2021 o 22:07:04 UTC+1 Jakub Rakus napisał(a):
> [...]
    >
    > Jakieś opinie, doświadczenia, komentarze? Może któraś z nich to jakiś
    > totalny złom i trzeba omijać szerokim łukiem.

    Temat pomp do cwu mnie interesuje. Nie mam żadnej chociaż jakiś czas temu
    eksploatowaniem przerobiony na pompę ciepła do grzania wody przenośny klimatyzator. W
    opisach pomp o jakie pytasz typowe pierdolenie marketoidow. Wszystkie te pompy co
    dałeś są najlepsze. Każda spełni najwyższe wymagania użytkowników. Każda ma jakieś
    unikalne cechy, jedna mikrokanalikowy wymiennik inna skrzydełka w parowniku a w
    następnej jest mało czynnika. Któraś może pracować do -5. Ogólnie chuj mnie obchodzi
    co jest w środku. Ma skutecznie działać. Przecież nie będę się u cioci na imieninach
    chwalił mikrokanalikowym wymiennikiem. Po co mi informacja że może działać do -5
    jeśli nie wiem czy takie działanie mi się opłaca. Na drugim biegunie są dane
    techniczne sprężarek " lodowkowych". W danych technicznych COP co 5 stopni od - 25
    stopni. Jak popatrzeć takie dane techniczne to widać że jakaś sprezarka przy - 25
    przepompowuje mniej ciepła niż by wynikało z poboru prądu. A inna jest trochę na
    plusie. W jednej temperatura jaką można uzyskać na wyjściu może wynosić 65 stopni a w
    innej tylko 45 stopni ale ta druga ma na przykład przy jakimś konkretnym czynniku
    chłodniczym przy zasilaniu -5 stopni COP 4,2.a ta co ma wyższą temperaturę ma COP 3,8
    przy zerze stopni na zasilaniu. Te pompy co o nie pytasz są tak skonstruowane że
    normalnie pobierają ciepło z otoczenia i posiadają opcje doprowadzenia ciepła z
    innego miejsca niż to w którym stoja. Czyli jeśli nie ma stabilnego zewnętrznego
    źródła ciepla to całą zimowa energooszczędność chuj strzela bo wychładza taka pompa
    budynek i trzeba to nadrobić pakując taczkę węgla do pieca. Ja mam sytuację że mam
    nad sobą strych nieuzytkowy co ma pod tysiąc metrów sześciennych objętości. Teraz na
    zewnątrz jest prawie -10 a na strychu +2. Tak jak nie jestem w stanie
    termowentylatorem podnieść temperatury na strychu żeby dało się to zmierzyć tak nie
    jestem również w stanie poprzez pracę pompy ciepła jaka potrzebuje obniżyć w sposób
    dający się zmierzyć domowymi metodami temperaturę na strychu. Powiem Ci na czym
    polega błąd w Twoim pytaniu. Żeby wyrazić jakąś opinie trzeba mieć doświadczenie z
    więcej niż jedną pompa ciepła. Ktos by musiał eksploatować te trzy co dałeś ich
    nazwy. Inaczej ci co będą oceniali te trzy pompy będą pierdoli takie głupoty że
    strach będzie czytać żeby głupota się nie zarazić.

  • 3. Data: 2021-02-07 08:52:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 23:33 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > sobą strych nieuzytkowy co ma pod tysiąc metrów sześciennych objętości.
    > Teraz na zewnątrz jest prawie -10 a na strychu +2.

    Sprawdziłem specyfikację swojej pompy. Przy znamionowym obciążeniu
    wentylator przetacza 100m3 na minutę.
    Jakbyś chciał grzać chałupę powietrzem z tego strychu przy nawet 3 x
    mniejszym urządzeniu to po dobie już będze tam zimniej niż na zewnątrz.

    TG

  • 4. Data: 2021-02-07 10:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > Jakbyś chciał grzać chałupę powietrzem z tego strychu przy nawet 3
    > x mniejszym urządzeniu to po dobie już będze tam zimniej niż na

    Niekoniecznie.
    Bo moze strych jest wspolny z innymi sasiadami i sasiedzi beda go grzac
    przez sufit a pompa bedzie to ciepło zabierała? W koncu z jakiegos
    powodu jest tam cieplej niz na dworze, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 5. Data: 2021-02-07 13:57:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 10:00:03 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
    > którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin
    Dlaczego wprost nie napisałeś że będę kradł ciepło które sąsiedzi wyrzucają. Otóż nie
    będę albo będę w stopniu niemierzalnym. Sąsiad poszedł po rozum do głowy, czego i
    Tobie życzę, i mnie zmałpował. Ma tak jak ja ok 30 centymetrów wełny mineralnej nad
    sufitem. Jeśli już kogoś okradam to sąsiada co mieszka piętro niżej. Jego mieszkanie
    ma pod 3 metry wysokości. Żeby na poziomie na którym żyje miał 20 stopni to pod
    sufitem ma ok trzydziestu. Tak kiedyś mówił bo zmierzył. Jak wyłączę wszystko to przy
    -10 będę miał ok czternascie stopni. Sprawdzone w realu.

  • 6. Data: 2021-02-07 16:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > żyje miał 20 stopni to pod sufitem ma ok trzydziestu. Tak kiedyś
    > mówił bo zmierzył. Jak wyłączę wszystko to przy -10 będę miał ok

    Ja tam nie wiem skąd to cieło to i nie bede uprawiał zadnych
    insynuacji. Wiem, wiem, to twoj sposób rozmowy i rozumiem twoje
    zdziwienie.
    Jak napiszesz skad to ciepło na poddaszu sie bierze to bedziemy
    wiedziec kto za nie płaci.

    BTW zakład o niezaszczepionych z grupy 0 cały czas otwarty.
    Wystarczy tylko ze postanowisz sprawdzic własne insynuacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 7. Data: 2021-02-07 20:01:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 17:00:01 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
    > jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.
    Ze słońca się bierze. Strych to nic innego jak kolektor słoneczny o bardzo dużej
    powierzchni. Dzisiaj przy -8 na termometrze za oknem w dzień na strychu było +6.
    Teraz jest +1. Jaka wielokrotność mojej stawki proponujesz żeby mnie zachęcić żebym
    się założył? Jesteś pewny wygranej to każda wielokrotność jest dla ciebie dobra bo
    przegrać nie możesz. Pamiętaj że nie ja proponowałem zakład tylko Ty.

  • 8. Data: 2021-02-08 08:03:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.02.2021 20:01, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    przegrać nie możesz. Pamiętaj że nie ja proponowałem zakład tylko Ty.

    U mnie na strychu -6C przy -9C na zewnątrz mimo 320m2 dachu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-02-08 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ze słońca się bierze. Strych to nic innego jak kolektor słoneczny
    > o bardzo dużej powierzchni. Dzisiaj przy -8 na termometrze za
    > oknem w dzień na strychu było +6. Teraz jest +1.

    Nie uwazasz ze to troche dziwne? Gdyby tak bylo to kazdy stawiałby
    pompe ciepła własnie w tym miejscu i czerpał z darmowego zrodła energi.
    Jednoczesnie zakładasz ze izolacja miedzy poddaszem a pietrem jest w
    100% skuteczna co tez brzmi conajmniej naiwnie.
    Ale jestem ciekaw opinii innych - czy rzeczywiście w zimie mozna na
    poddaszu osiagnac 15 stopni wyzsza temperature niz na zewnatrz dlatego
    ze słonce swieci na dach?

> [...]
    > się założył? Jesteś pewny wygranej to każda wielokrotność jest dla
    > ciebie dobra bo przegrać nie możesz. Pamiętaj że nie ja

    Dla mnie sprawa jest prosta i honorowa - skoro oskarzyłes mnie o
    kłamstwo to musiałes być pewny tego co mówisz. Zatem uważam ze kazdy z
    nas jest pewny w 100% swojej racji. Inaczej musiałbym nazwać cie kłamcą
    i oszczercą i wtedy mogłbym ci zaproponować stawkę w której twoja
    prawdomownosc oceniałbym nizej.
    Ale jeżeli cenisz swoja rację nizej to daj znac jakaby to musiałaby
    stawka zebym mogł sprawdzic w zakładzie twoje kłamstwo.
    Na razie wyglada to na szukanie powodu dlaczego tej sprawy nie
    sprawdzic (stawka, rodo srodo), co jasno dowodzi ze po raz kolejny
    wyszedł z ciebie bałuciarz ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 10. Data: 2021-02-08 13:06:05
    Od: budynPL <b...@g...com>

    poniedziałek, 8 lutego 2021 o 12:59:58 UTC+1 Budzik napisał(a):
    > Ale jestem ciekaw opinii innych - czy rzeczywiście w zimie mozna na
    > poddaszu osiagnac 15 stopni wyzsza temperature niz na zewnatrz dlatego
    > ze słonce swieci na dach?

    oczywiście, że mozna. Ile w tym jest energii to troche inna sprawa.

    b.