  • 1. Data: 2021-02-07 18:13:44
    Temat: Opinia strażaków dot. instalacji PV
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    Na czym to polega? Jakie trzeba mieć warunki techniczne? Gdzie się idzie
    po papier?

  • 2. Data: 2021-02-07 18:44:30
    Temat: Re: Opinia strażaków dot. instalacji PV
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 18:13:47 UTC+1 KIKI napisał(a):
    > Na czym to polega? Jakie trzeba mieć warunki techniczne? Gdzie się idzie
    > po papier?

    wysłałem skan projektu instalacji, facet się podpisał na schemacie i przyjął kase.
    Potem zgłosiłem strażakom wybudowanie instalacji, dopytywali o szczegóły to
    dostali też skan projektu i parę fotek.

    b.

  • 3. Data: 2021-02-07 20:14:44
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 07.02.2021 18:44, budynPL wrote:

    > wysłałem skan projektu instalacji, facet się podpisał na schemacie i przyjął kase.
    > Potem zgłosiłem strażakom wybudowanie instalacji, dopytywali o szczegóły to
    > dostali też skan projektu i parę fotek.

    Ale jakiemu facetowi wysłałeś? Kim ma być ten ktoś? Ile za to bierze i w
    jakim celu? Czy mówisz o schemacie elektrycznym czy rysunek konstrukcyjny?

    A to zgłoszenie strażakom to gdzie? Do ochotniczej lokalnej? Czy coś to
    kosztuje? A co to mają być za warunki i fotki czego?

  • 4. Data: 2021-02-07 20:29:35
    Od: budynPL <b...@g...com>

    rzeczoznawca pożarowy, np https://rzeczoznawcappoz-online.pl

    > Ile za to bierze

    do 500stów

    >i w jakim celu?

    w celu zarabiania na życie, taka jego praca

    >Czy mówisz o schemacie elektrycznym czy rysunek konstrukcyjny?

    mówie o projekcie instalacji PV. Ja sobie napisałem sam, bom elektryk.
    Projekt z mocnym narzutem na te pożarowe sprawy.

    > A to zgłoszenie strażakom to gdzie? Do ochotniczej lokalnej?

    do powiatowej komendy

    Czy coś to
    > kosztuje?

    nie

    >A co to mają być za warunki i fotki czego?

    chcieli wiedzieć jak moja instalacja wygląda - gdyby się jarało to będą wiedzieć jak
    reagować.

    https://globenergia.pl/ochrona-przeciwpozarowa-insta
    lacji-pv-ponad-65-kw-z-kim-uzgadniac-i-gdzie-zglasza
    c/

    b.

  • 5. Data: 2021-02-07 21:23:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-07 o 20:29, budynPL pisze:

    > rzeczoznawca pożarowy, np https://rzeczoznawcappoz-online.pl

    > do 500stów

    o kurwa... nowa Dacia Duster
    Opłaca się w ogóle w takim razie legalna instalacja paneli?

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2021-02-07 21:33:15
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 7 lutego 2021 o 21:23:58 UTC+1 Irokez napisał(a):

    > o kurwa... nowa Dacia Duster
    > Opłaca się w ogóle w takim razie legalna instalacja paneli?

    aaa, no tak. do 500 :)

    b.

  • 7. Data: 2021-02-07 23:06:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Feb 2021 21:23:56 +0100, Irokez

    > o kurwa... nowa Dacia Duster

    ROTFL Ty się nie śmiej, moi staruszkowie jutro właśnie
    jadą do salonu kupić Dustera.

    > Opłaca się w ogóle w takim razie legalna instalacja paneli?

    Opłaca się. Przecież to "tylko" 500 zł, zwróci się w 2-3 miesiące. Inna
    sprawa że to jest bezsensowny wymóg, znowu pompowanie kasy kolejnej kaście.
    No bo czym się różni instalacja 6kW od 7 czy nawet 10kW? Pod względem
    pożarowym, niczym. Jedna i druga tak samo skutecznie zjara dom, jeśli
    będzie faktycznie przyczyną pożaru.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2021-02-08 19:21:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.02.2021 o 23:06, Myjk pisze:

    > ROTFL Ty się nie śmiej, moi staruszkowie jutro właśnie
    > jadą do salonu kupić Dustera.

    Elektrycznego?