  • 1. Data: 2021-02-02 22:03:25
    Temat: ledowe źródła światła
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    od wielu lat mam rozproszone światło z pasków led. Tysiące małych diodek
    oświetla mi mieszkanie. W innym mieszkaniu mam wpuszczane "plafony" w
    których źródłem światła jest pasek led owinięty po obwodzie. obstaje
    przy tym, alby diodek było jak najwięcej, i działay na 90 % (lub mniej)
    swojej mocy. dzisiaj kupiłem w leroy marlin wielki plafon 56cm
    moon inspire 350 lm 32w, odpowiednik 228 wat
    Widziałem że świeci biednie (w sensie pojechałem po plafon 40cm, ale
    kupiłem 56cm). Przeszło mi przez myśl, że stoję w obszarze w którym jest
    1500 lamp i żyrandoli, wiec każdy z nich będzie świecił marnie. Ale
    miałem przeczucie i kupiłem większy. Wewnątrz ma kika plastikowych
    modułów po 6 diodek z czego świecą tylko 4. po załączeniu go w domu...
    jest tak samo biednie jak początkowo mi wzrok podpowiadał. światło mało
    miękkie, dzieci krzyknęły - cienie są!. (miękkie ale są). pod plafonem
    troszkę jaśniej, dalej przy ścianach ciemniej. przy czym mówimy o jasnym
    pomieszczeniu 15m2, w którym jest prawie 800 diodek 2835, na nie pełnej
    mocy, około 20-25 wat. Do jakich wiec pomieszczeń są plafony 40cm i
    mniejsze tego producenta? Do schowka na miotły? Deklarowana jasność jest
    całkowicie z dupy. Jakbym tam zaświecił dwie PRLowskie żarówki setki to
    by mi chyba gały wpaliło.
    Reasumując
    1. stanowczo odradzam plafony tego producenta, chyba że... 56cm plafonu
    do małego pokoju, 40cm do kibelka, 30cm do... małego przedpokoju
    2. nie sądziłem że da się spieprzyć rozproszone światło diodowe. Jednak
    się da.
    3. Chciałem sam robić "żyrandole" diodowe o dziwacznych kształtach. ale
    pomyślałem - szkoda życia, i tak tego nikt nie doceni, może i
    zaoszczędzisz 100zł stracisz 10 godzin. idź kup, zapomnij. niestety.
    dzisiaj kupowanie to loteria, a jak chesz mieć na 100% dobrze - zrób to sam

    ToMasz

    https://www.leroymerlin.pl/oswietlenie/oswietlenie-s
    cienne-i-sufitowe/plafony/plafon-moon-56-cm-bialy-le
    d-inspire,p475251,l2647.html?gclid=CjwKCAiAjeSABhAPE
    iwAqfxURWv45XVovpBpypTbLxxb9zYNWKfKmPOcWoimPRNhC9Pm-
    QOC7KtxFxoCA3IQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

  • 2. Data: 2021-02-02 22:47:26
    Temat: Re: ledowe źródła światła
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rvcemt$c4b$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > Do jakich wiec pomieszczeń są plafony 40cm i
    > mniejsze tego producenta? Do schowka na miotły? Deklarowana
    > jasność jest całkowicie z dupy. Jakbym tam zaświecił dwie
    > PRLowskie żarówki setki to by mi chyba gały wpaliło.

    żeby było jasno to ledy nie mogą być zabunkrowane za pokrywą.
    Mam takie w kształcie żarówki i zlewam na ładność.

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 3. Data: 2021-02-02 23:31:30
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 22:03, ToMasz pisze:
> [...]
    d-inspire,p475251,l2647.html?gclid=CjwKCAiAjeSABhAPE
    iwAqfxURWv45XVovpBpypTbLxxb9zYNWKfKmPOcWoimPRNhC9Pm-

    Myślę, że pominiętym tu jak zwykle w specyfikacji (jak w większości
    tańszych konstrukcji), a dość ważnym w odbiorze światła i jego "jakości"
    jest współczynnik odwzorowania kolorów Ra. Ja się staram mieć o możliwie
    jak najwyższym (większość obecnych żarówek mam Ra>97-98), a już na pewno
    90 i powyżej.
    Wszystkie te LEDy z Ra>80, a już w ogóle te z Ra>70 świecą dość
    badziewnie i nawet jak często lumenów mają niby sporo, to i tak wszystko
    jest jakieś takie albo np. zielonkawe, albo jakby niedoświetlone itd.
    W tym wypadku to też może być to.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2021-02-03 02:34:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Feb 2021 22:03:25 +0100, ToMasz napisał(a):

    > plafon 56cm
    > moon inspire 350 lm 32w, odpowiednik 228 wat

    Dziwne, bo u mnie dwie zawieszone na suficie "świetlówki" ledowe 120 cm we
    wspólnej oprawie, dające łącznie 3600 lm, z powodzeniem oświetlają
    24-metrowy garaż o wys. 3 metrów.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2021-02-03 10:46:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-02 22:03, ToMasz wrote:
> [...]
    > mniejsze tego producenta? Do schowka na miotły? Deklarowana jasność jest
    > całkowicie z dupy. Jakbym tam zaświecił dwie PRLowskie żarówki setki to

    ja na szybko kupowałem kilka plafonów struhm (bigben, sola) i o ile
    ciężko powiedzieć że są jakieś wyjątkowe to myślę że można je określić
    jako 'ok'

  • 6. Data: 2021-02-03 12:31:46
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 02.02.2021 o 23:31, Kżyho pisze:

> [...]
    > jest współczynnik odwzorowania kolorów Ra. Ja się staram mieć o możliwie
    > jak najwyższym (większość obecnych żarówek mam Ra>97-98), a już na pewno

    Jakie masz Ledówki o Ra > 90?
    Szukałem kiedyś i były tylko fotograficzne z ceną kilkukrotnie większą
    od normalnych.

    yabba

  • 7. Data: 2021-02-03 13:51:58
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-02-02 o 22:03, ToMasz pisze:
> [...]
    d-inspire,p475251,l2647.html?gclid=CjwKCAiAjeSABhAPE
    iwAqfxURWv45XVovpBpypTbLxxb9zYNWKfKmPOcWoimPRNhC9Pm-

    Coś w tym jest ja wymyśliłem liniowe źródło światła i wyszło na to że
    elektrownię za nasze rachunki nową wybudują.
    https://sklep.neonica.pl/neonica-tasma-led-z-diodami
    -osram-duris-e5-350
    To jest nie prawda (a może jest ale laboratoryjna) 3500 lm z metra!
    Powiem tak w pokoju niecałe 14 m2 potrzeba mniej więcej 6mb, w pokoju 22
    m 10 mb żeby było jasno (tak lubię mieć widno, ale pomontowane są
    ściemniacze żeby w nocy np nie łupało po oczach za mocno)
    Nie mniej wracając qfa ze wszystkiego doktorat trzeba mieć albo biegać
    po znajomych sklepach itp..

    Robak

  • 8. Data: 2021-02-03 16:26:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-03 12:31, yabba wrote:
    > Jakie masz Ledówki o Ra > 90?
    > Szukałem kiedyś i były tylko fotograficzne z ceną kilkukrotnie większą
    > od normalnych.

    no za darmo nie będzie, ale biorąc pod uwagę że przyzwoita ledówka to
    30-40 złotych (taka która chwilę pochodzi latem bo ma jakiś radiator a
    nie obudowę z plastiku, sensowną przetwornicę etc.) to stówa za 18W 97
    cri to chyba nie jest dużo?

    https://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?f=57&t=21873

    niemal (bo w kotłowni mam jakąs 40w na e27) wszystkie żarówki na e27 (i
    7 oczek gu10) mam od niego (a jest tego pod 25 sztuk) i sobie chwalę,
    pierwsze zakupy oidp w 2015 i do teraz jedna sztuka odmówiła
    posłuszeństwa, dioda jest ok ale zasilanie poległo

  • 9. Data: 2021-02-03 19:10:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.02.2021 13:51, Sir_Robak wrote:
    > pomontowane są ściemniacze żeby w nocy np nie łupało po oczach za mocno

    A jak to jest ze ściemniaczami; pasek ledowy musi być specjalnie
    oznaczony że nadaje się pod ściemniasz czy jak? Ściemniacz też specjalny
    do ledów?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-02-03 22:26:12
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-03 19:10, Mateusz Bogusz wrote:
    > A jak to jest ze ściemniaczami; pasek ledowy musi być specjalnie
    > oznaczony że nadaje się pod ściemniasz czy jak? Ściemniacz też specjalny
    > do ledów?

    pasek nie bo to same ledy i rezystory, ale musisz go odpowiednio zasilić