    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: ledowe źródła światła
    Date: Tue, 2 Feb 2021 22:03:25 +0100

    witam
    od wielu lat mam rozproszone światło z pasków led. Tysiące małych diodek
    oświetla mi mieszkanie. W innym mieszkaniu mam wpuszczane "plafony" w
    których źródłem światła jest pasek led owinięty po obwodzie. obstaje
    przy tym, alby diodek było jak najwięcej, i działay na 90 % (lub mniej)
    swojej mocy. dzisiaj kupiłem w leroy marlin wielki plafon 56cm
    moon inspire 350 lm 32w, odpowiednik 228 wat
    Widziałem że świeci biednie (w sensie pojechałem po plafon 40cm, ale
    kupiłem 56cm). Przeszło mi przez myśl, że stoję w obszarze w którym jest
    1500 lamp i żyrandoli, wiec każdy z nich będzie świecił marnie. Ale
    miałem przeczucie i kupiłem większy. Wewnątrz ma kika plastikowych
    modułów po 6 diodek z czego świecą tylko 4. po załączeniu go w domu...
    jest tak samo biednie jak początkowo mi wzrok podpowiadał. światło mało
    miękkie, dzieci krzyknęły - cienie są!. (miękkie ale są). pod plafonem
    troszkę jaśniej, dalej przy ścianach ciemniej. przy czym mówimy o jasnym
    pomieszczeniu 15m2, w którym jest prawie 800 diodek 2835, na nie pełnej
    mocy, około 20-25 wat. Do jakich wiec pomieszczeń są plafony 40cm i
    mniejsze tego producenta? Do schowka na miotły? Deklarowana jasność jest
    całkowicie z dupy. Jakbym tam zaświecił dwie PRLowskie żarówki setki to
    by mi chyba gały wpaliło.
    Reasumując
    1. stanowczo odradzam plafony tego producenta, chyba że... 56cm plafonu
    do małego pokoju, 40cm do kibelka, 30cm do... małego przedpokoju
    2. nie sądziłem że da się spieprzyć rozproszone światło diodowe. Jednak
    się da.
    3. Chciałem sam robić "żyrandole" diodowe o dziwacznych kształtach. ale
    pomyślałem - szkoda życia, i tak tego nikt nie doceni, może i
    zaoszczędzisz 100zł stracisz 10 godzin. idź kup, zapomnij. niestety.
    dzisiaj kupowanie to loteria, a jak chesz mieć na 100% dobrze - zrób to sam

    ToMasz

    https://www.leroymerlin.pl/oswietlenie/oswietlenie-s
    cienne-i-sufitowe/plafony/plafon-moon-56-cm-bialy-le
    d-inspire,p475251,l2647.html?gclid=CjwKCAiAjeSABhAPE
    iwAqfxURWv45XVovpBpypTbLxxb9zYNWKfKmPOcWoimPRNhC9Pm-
    QOC7KtxFxoCA3IQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds