    From: Sir_Robak <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ledowe źródła światła
    Date: Wed, 3 Feb 2021 13:51:58 +0100

    W dniu 2021-02-02 o 22:03, ToMasz pisze:
    > witam
    > od wielu lat mam rozproszone światło z pasków led. Tysiące małych diodek
    > oświetla mi mieszkanie. W innym mieszkaniu mam wpuszczane "plafony" w
    > których źródłem światła jest pasek led owinięty po obwodzie. obstaje
    > przy tym, alby diodek było jak najwięcej, i działay na 90 % (lub mniej)
    > swojej mocy. dzisiaj kupiłem w leroy marlin wielki plafon 56cm
    > moon inspire 350 lm 32w, odpowiednik 228 wat
    > Widziałem że świeci biednie  (w sensie pojechałem po plafon 40cm, ale
    > kupiłem 56cm). Przeszło mi przez myśl, że stoję w obszarze w którym jest
> [...]
    cienne-i-sufitowe/plafony/plafon-moon-56-cm-bialy-le
    d-inspire,p475251,l2647.html?gclid=CjwKCAiAjeSABhAPE
    iwAqfxURWv45XVovpBpypTbLxxb9zYNWKfKmPOcWoimPRNhC9Pm-
    QOC7KtxFxoCA3IQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    Coś w tym jest ja wymyśliłem liniowe źródło światła i wyszło na to że
    elektrownię za nasze rachunki nową wybudują.
    https://sklep.neonica.pl/neonica-tasma-led-z-diodami
    -osram-duris-e5-350
    To jest nie prawda (a może jest ale laboratoryjna) 3500 lm z metra!
    Powiem tak w pokoju niecałe 14 m2 potrzeba mniej więcej 6mb, w pokoju 22
    m 10 mb żeby było jasno (tak lubię mieć widno, ale pomontowane są
    ściemniacze żeby w nocy np nie łupało po oczach za mocno)
    Nie mniej wracając qfa ze wszystkiego doktorat trzeba mieć albo biegać
    po znajomych sklepach itp..

    Robak