  • 91. Data: 2021-02-15 08:25:32
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tu masz przykłady rozdzielczości dla kamery CVI (pierwsza z brzegu):
    > https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ahd-hd-cvi-hd-t
    vi-pal-apti-h50pv2-28w-2mpx-5mpx-2-8-mm_l1_p16011.ht
    ml
    wreszcie.
    teraz jeszcze jakieś kamery ukryte, ptz i rejestrator

    pomyśl. weź bardzo dobrą jakościwo kamerę CVI i marną kamrę ip. na serio
    rozmawiamy _tylko_ o jakości? To moze weźmiemy marną kamerę cvi i bardzo
    drogą kamerę IP?
    Zeby rozmowa miała jakiś sens, to porównywane produkty muszą mieć
    wspólny mianownik. zazwyczaj jest nim cena.

    > Jak widać, nie wystarczyło. Może teraz ci się coś rozjaśni ale wątpię.
    wystarczyło. wystarczyło podać linka do produktów w relatywnie niskich
    cenach.

    ToMasz

  • 92. Data: 2021-02-15 10:41:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2021 o 08:25, ToMasz pisze:
    vi-pal-apti-h50pv2-28w-2mpx-5mpx-2-8-mm_l1_p16011.ht
    ml

    > wreszcie.
    > teraz jeszcze jakieś kamery ukryte, ptz i rejestrator

    Że co? Mam Ci podawać linki z tej strony? Bozia raczki urwała?

    > pomyśl. weź bardzo dobrą jakościwo kamerę CVI i marną kamrę ip. na serio
    > rozmawiamy _tylko_ o jakości? To moze weźmiemy marną kamerę cvi i bardzo
    > drogą kamerę IP?

    W jakim celu? Jeśli porównanie cena/jakość ma być porównaniem to MUSI to
    być ten sam produkt, różniący się tylko systemem. Czegoś znów nie rozumiesz?

    > Zeby rozmowa miała jakiś sens, to porównywane produkty muszą mieć
    > wspólny mianownik. zazwyczaj jest nim cena.

    Bredzisz.

    > wystarczyło. wystarczyło podać linka do produktów w relatywnie niskich
    > cenach.

    W jakim celu? Cena produktu nie jest tutaj wejściowym parametrem. To
    parametr wyjściowy.

    Żebyś jeszcze zrozumiał. Kamera CVI podaje obraz do rejestratora i
    wyświetlany jest tam sygnał na monitorze z kamery BEZ
    KOMPRESJI/REKOMPRESJI (bezstratnie) najlepszy.
    Kodowanie i zapis odbywa się w rejestratorze, na samym końcu i zostaje
    jako zapis.

    Sygnał z kamery IP, poddany jest kompresji w kamerze i rekompresowany
    jest w rejestratorze żeby wyświetlić obraz na monitorze i już tutaj są
    straty.

    Nie będę się wdawał w szczegóły samego kodowania do zapisu ale często
    rejestrator robi to lepiej niż kamera IP. Ok, są pewne ograniczenia ale
    nie o tym rozmawiamy. Co ważne, zmiana po jakimś czasie rejestratora
    może mieć wpływ na wszystkie kamery CVI w sensie lepszego zapisu, bo
    rejestrator jest tutaj kluczowy i od jego parametrów jest to zależne.
    W przypadku kamer IP nie zachodzi tutaj możliwość polepszenia zapisu.

    Dla mnie EOT bo widać, że nie ogarniasz a ja Ciebie uczyć nie będę i
    dalsza dyskusja dla mnie jest bezcelowa.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 93. Data: 2021-02-15 13:42:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie zgodzę się, przykładowo mam kamerkę rowerową i w trybie 720@60 kiepsko widać
    numery na tablicach rej., a w trybie 1080@30 o
    niebo lepiej (za to obraz podczas jazdy mało płynny, ale kamery CCTV są nieruchome
    przecież).

    -----

  • 94. Data: 2021-02-15 18:08:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Nie odpisuj. poprostu przeczytaj pierwszy list w tym wątku. facet chce
    monitoring, po sieci, z pełnym wsparciem sieciowym. Być może są kamery
    które bez rejestratora to zrobią, ale nie są to kamery analogowe. Facet
    chce monotoring na działkę. tam nigdy nie będzie monitora w który ktoś
    będzie patrzył. tam nie powinno być rejestratora, który zostanie
    skradziony w 3 minuty po włamaniu.
    PRzyjmijmy że kamera CVI daje lepszy obraz, nawet bo nie jest
    skompersowany. jak on go zobaczy? Zobaczy jak ten obraz skompersuje
    rejestrator i wyśle. Gdzieś tu widzisz zalety CVI? Bo ja nie. natomiast
    cały czas twierdzisz zę kamera CVI ma lepszy obraz. no... a chłopcy mają
    penisy a dziewczynki pochwy. co to ma do rzeczy. Jak zabieramy głos w
    dyskusji, to byłoby dobrze doradzić facetowi jak ma mądrze wydać
    pieniądze. prawda? Więc wskazałeś tanie kamery CVI bo tak. a reszta?
    Gdzie wskazany przez Ciebie produkt spełnia jakikolwiek warunek
    dotyczący wysyłania tego czy owego na konkretny serwer? Może właśnie
    facet pomyślał i chce zrobić kamerę przy furtce, gdzie może ma napiecie,
    ale nie będzie napierdzielał z kablem koncentrycznym tylko użyje wifi?
    Ale CVI nie kompresuje obrazu więc jest lepszy. no i?
    pytam wiec jakie urządzenie go skompersuje a Ty że z jakiej paki masz za
    kogoś szukać? No z takiej że jakiś lord napisał że CVI daje lepszy obraz
    niż IP, ale nie napisał co dalej znim zrobić, żeby filmik z włamania był
    na prywatnym serwerze. Ale że znalazł sie taki ToMasz który nie dowierza
    że CVI moze być lepsze niż IP to jazda - zbutować go. Dobrze, niech Ci
    będzie jest lepsze, ale jaki to ma związek z wątkiem? Ja może napiszę że
    betacam był lepszy niż vhs, ale czy ta informacja komuś się w tym wątku
    przyda? Bo jeśli Twoje informacje mają sie przydać, to JEŚLI uważasz że
    pytający powinien jednak kupić kamery CVI to dokończ i napisz co ma
    jeszcze dokupić aby zobaczyć film na swoim serwerze.
    A jeśli masz w dupie temat wątku i chcesz mnie przekonać jedynie do tego
    że CVI jest lepsze niz IP to Ci się udało. może nawet lepsze niż
    teleskop Hubbla? Kto wie? Tyle że to jest po za moim rejonem zainteresowań.

    > Dla mnie EOT bo widać, że nie ogarniasz a ja Ciebie uczyć nie będę i
    > dalsza dyskusja dla mnie jest bezcelowa.
    uczyć - nie musisz. trzymać się tematu, powinieneś. Ale co do jednego
    masz racje. dalsza dyskusja jest bezcelowa
    ToMasz

  • 95. Data: 2021-02-15 18:18:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mógłbyś  podpowiedzieć jakieś kamery, które byłby z nim kompatybilne ale
    > tańsze?
    szukałem co "przyjmuje" od kamer ten nvr, ale nie znalazłem. powinien
    onvif, i każda kamera zgodna z tym standardem powinna działać. sprawdź w
    menu NVR jak "gadają" kamery z rejestratorem, i poszukaj tanich kamer
    które umieją w ten sposób "gadać"
    ToMasz

  • 96. Data: 2021-02-15 18:49:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 18:18 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > onvif, i każda kamera zgodna z tym standardem powinna działać. sprawdź w
    > menu NVR jak "gadają" kamery z rejestratorem, i poszukaj tanich kamer

    Chodzi Ci o protokół? - teraz na wszystkich kamerach mam protokół
    HIKVISION, ale mogę zdefiniować własny. Mam do wyboru RTSP/AUTO,UDP,RTP
    over RTSP do tego podaję port.
    Zapodaj jakiś model z którego jesteś zadowolony, zaryzykuję, kupię i
    zobaczę jak działa.
    Chcę coś zmienić bo mam dużo fałszywych alarmów, nie nagrywam ciągle -
    tylko po wyzwoleniu zdarzenia.
    Te kamery, których używam mają wykrywanie przekroczenia linii,
    wejścia/opuszczenia strefy, mogę definiować rozmiar obiektu, który wyzwala
    nagrywanie (i jeszcze parę inny wyzwalaczy) a i tak latające robactwo w
    nocy, mgła, śnieg powodują fałszywe alarmy. Da się coś w ogóle z tym
    zrobić?

    TG

  • 97. Data: 2021-02-15 19:55:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.02.2021 18:49, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    > wyzwala nagrywanie (i jeszcze parę inny wyzwalaczy) a i tak latające
    > robactwo w nocy, mgła, śnieg powodują fałszywe alarmy. Da się coś w

    Sam jestem ciekaw, ale tak jak kiedyś ktoś dobrze tutaj napisał - że
    ściana ma spełniać funkcję konstrukcyjną dobrze, a nie brać udział w
    ociepleniu - tak monitoring spełnia dobrze funkcję analizy post factum.

    Albo kamera niestety w pomieszczeniu - przez zamknięte okno nie wlecą
    owady ani śnieg.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 98. Data: 2021-02-15 20:06:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ociepleniu - tak monitoring spełnia dobrze funkcję analizy post factum.
    >
    > Albo kamera niestety w pomieszczeniu - przez zamknięte okno nie wlecą

    To nie tak. Problem leży w alarmie detekcji. Należy użyć "detekcji
    twarzy" czy "przekroczenia" jako alarmu i wyłączyć detekcję ruchu jako
    alarm. To upraszcza sprawę :)

  • 99. Data: 2021-02-16 02:23:48
    Od: yabba <...@...pl>

    > Mam taki rejestrator:
    > https://ivel.pl/p10252,rejestrator-cyfrowy-sieciowy-
    ip-do-monitoringu-sklepu-biura-hwn-4216mh-16p-hikvis
    ion-hiwatch.html?src=mon&gclid=EAIaIQobChMIp4yM3NTp7
    gIV2NrVCh0eGgYeEAAYASAAEgJ3cvD_BwE

    > i podpięte do niego 6 kamer hik
    >
    > https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-kamera-hikvision
    -ds-2cd2045fwd-i-2-8mm-4-8158947186

    > Mógłbyś  podpowiedzieć jakieś kamery, które byłby z nim kompatybilne ale
    > tańsze?

    Zostań przy kamerach Hikvision. Jest standard Onvif, ale są drobne
    różnice w implemantacjach tego standardu i są problemy ze współpracą
    sprzętu od różnych producentów. Może nie działać nagrywanie po detekcji
    ruchu, nie będzie działać regulacja ustawień kamer z poziomu menu
    rejestratora itp.

    yabba

  • 100. Data: 2021-02-16 02:26:30
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > wyzwala nagrywanie (i jeszcze parę inny wyzwalaczy) a i tak latające
    > robactwo w nocy, mgła, śnieg powodują fałszywe alarmy. Da się coś w

    Da się. Czujka ruchu PIR lub dualna podłączona pod wejście kamery lub
    rejestratora wyzwala zapis.

    yabba