  • 11. Data: 2021-02-05 16:36:02
    Temat: Re: Monitoring na działkę
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ja używam DS-2DE4A425IW-DE, ma wszystko co wymieniłeś oprócz
    > wbudowanego mikrofonu (można podłączyć zewnętrzny). Nie trzeba do
    > niej dedykowanej aplikacji, TinyCam w pełni ją obsługuje.

    Spojrzałem na cenę i spadłem z krzesła. Co ona takiego ma, że kosztuje
    ponad cztery tysiące?

    --
    Szpital psychiatryczny. Ordynator oprowadza młodego psychiatrę po
    oddziale:

  • 12. Data: 2021-02-05 16:38:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    adam <a...@a...pl> wrote:

    > Też się przymierzam, ale te modele, które podajecie nie są tanie. Czy w
    > dobie tanich kamerek prawie do wszystkiego nic nie nada się do tych
    > celów?

    Też chciałbym jak najtaniej ale stwierdziłem, że te 600-700 zł jednorazowo
    mogę wydać (więcej to już trochę za dużo, choć i tak dojdzie trochę
    pieniędzy na resztę infrastruktury, bo na razie nie mam tam nic) i mieć
    niezawodny monitoring, niż kupić coś za 150 zł i bać się, że zawiedzie w
    kluczowym momencie (albo że w nocy zamiast złodziejskiej gęby nagra się
    biała plama).

    --
    - Masz sześć jabłek, połowę dajesz Ani. Ile ci zostało?
    - Pięć i pół.

  • 13. Data: 2021-02-05 16:39:56
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Czesio Wesoły <z...@g...com> wrote:

    > Bo to są panie dedykowane kamery do monitoringu. I to w cale nie z górnej półki.
    Jak chcesz jakąś taniochę, to może takie cuś:
    > https://allegro.pl/oferta/kamera-ip-xiaomi-mi-home-s
    ecurity-camera-360-1080p-9637702025

    Wydaje się OK (jak na kamerę wewnętrzną) oprócz tego, że chyba wszystko
    idzie przez chmurę producenta?

    --
    Na medycynie odbywaly się cwiczenia z mikroskopem. Studenci mieli
    obserwowac probki wlasnej sliny. Dowcipnisie podmienili jakiejs

  • 14. Data: 2021-02-05 16:41:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Nie patrz na ceny podawane w sieci, te kamery są dostępne u
    > instalatorów za 50% oficjalnej ceny.

    Np. ta od Mateusza?

    https://allegro.pl/oferta/ipc-hdbw2431e-s-0280b-s2-k
    amera-ip-dahua-kopulowa-9926173856

    To jest już cena po obniżce i mniej się nie da, czy masz jakiś namiar?

    --
    Wpada bandzior z brzytwa do sklepu na wsi i juz od drzwi drze morde:
    - Babo! - dawaj qrwa kase!

  • 15. Data: 2021-02-05 16:43:23
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Czesio Wesoły <z...@g...com> wrote:

    > Od kilku lat używam czegoś takiego:
    > https://sklep-hikvision.pl/kamery-ip/3081-kamera-hik
    vision-ds-2cd2022wd-i.html
    > I w zasadzie spełnia chyba wszystkie Twoje wymagania (poza mikrofonem).
    > Tylko że wtedy płaciłem około 550 PLN

    Trochę droższa niż ta od Mateusza... pytanie co ma więcej.

    > Chciałem Cię troszkę "zgasić" w temacie reakcji na zdarzenia. Otóż
    > pierwszą rzeczą, którą skonfigurowałem było przysyłanie na @ zdjęć w
    > momencie wykrycia ruchu. No i po jednej nocy skrzynkę mi prawie zapchało
    > :). Miałem pierdyliony zdjęć z ćmami i muchami, które najwyraźniej lecą
    > do oświetlenia podczerwonego.

    To nawet na ćmę reaguje? :) Nie można jakoś ustawić czułości? U mnie
    jeszcze dochodzą koty.

    > Potwierdzam, że zasięg użyteczny w nocy to te 6-8m

    To spokojnie wystarczy.

    --
    Pewien profesor mowi do studentow:
    - Prosze zadawac pytania. Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie

  • 16. Data: 2021-02-05 16:55:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-02-05 o 16:34, Arnold Ziffel pisze:

    > Własna jak własna... ROD (ogródki działkowe).

    Prawie też założyłem, ale na zimę prąd zaczęli wyłączać... ja jebię...
    A plan był taki: kupiona używana kamera BCS DMIP1130 DWDR za 100 zeta,
    zasilanie POE lokalne, most WiFi do domu po Ubiquiti NanoStation M5 za
    kolejne 100 zeta, a w domu rejestrator QVR Pro/Surveillance Station na
    posiadanym QNAP (coby się nie nudził) który to mam sporo fajnych funkcji
    typu własny serwer, podgląd, itp, itd.
    No i banglało przez chwilę jak prąd był ;)

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2021-02-05 16:56:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Arnold Ziffel pisze:

> [...]
    > oddziale:
    > - Tutaj jest sala Napoleonów, a tutaj - mechaników samochodowych...

    Znajomy (młody) lekarz psychiatra, jak poszedł na staż do szpitala,
    to mu się ordynator przedstawił: Napoleon. Pan profesor rzeczywiście
    ma tak na imię.

    Jarek

    --
    trzydziestoletni taksówkarz z Pittsburga
    strzelał do tłumu na głównej ulicy

  • 18. Data: 2021-02-05 17:06:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2021 15:43:23 +0000 (UTC), Arnold Ziffel napisał(a):

    > To nawet na ćmę reaguje? :) Nie można jakoś ustawić czułości? U mnie
    > jeszcze dochodzą koty.

    Analizator obrazu łapie wszysko powyżej ustawionego progu. Jak ćma
    przeleci 10 cm od obiektywu to jej nie odfiltrujesz. Rozwiązaniem jest
    umieszczenie oświetlenia w pewnym oddaleniu od kamery.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 19. Data: 2021-02-05 17:07:19
    Od: Czesio Wesoły <z...@g...com>

    > To nawet na ćmę reaguje? :) Nie można jakoś ustawić czułości? U mnie
    > jeszcze dochodzą koty.

    w panelu konfiguracyjnym można określić strefy obejmowane obiektywem gdzie ma być
    badanych ruch, a także jak duża część kadru musi się zmienić aby wyzwolić zdarzenie.
    No ale jak ci ćma wleci w sam obiektyw albo podfrunie obok to praktycznie zasłania
    cały kadr i ...pstryk... pędzi do ciebie kolejne zdjęcie. Natomiast jeśli chodzi o
    zwierzęta wielkości kota będące 2 m od obiektywu, to można tak wystroić że kamera nie
    zareaguje.

  • 20. Data: 2021-02-05 17:10:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.02.2021 16:43, Arnold Ziffel wrote:
    > To nawet na ćmę reaguje?:) Nie można jakoś ustawić czułości? U mnie
    > jeszcze dochodzą koty.

    Ćma leci do oświetlenia podczerwonego kamery i odbija się od niej więc
    na nagranym obrazie jest to Godzilla latająca przed kamerą ;-)

    Ale jak masz budżet z gumy i chcesz bardziej pro, to załóż zewnętrzne
    oświetlenie odsunięte od kamery, a w kamerze wyłącz diody IR (da się w
    ustawieniach) - gdy IR zaczną mi siadać w kamerach, to tak właśnie zrobię.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz