  • 51. Data: 2021-02-09 00:53:56
    Temat: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Co Ty bredzisz?
    > Spróbuj aceton dolać np. do emalii i malować natryskowo.
    > Albo spróbuj lakier nitro rozcieńczyć benzyną.

    Oczywiście przejaskrawiłem, wyczuwam pewne różnice. Ale ile ludzi maluje
    na co dzień natryskowo? Jak ktoś ma do pomalowania jakąś deskę raz na
    dwa lata, to nie musi się znać co do czego ma domieszać. Tym bardziej,że
    większość farb jest od razu gotowa do użycia.

  • 52. Data: 2021-02-10 00:25:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-09 o 00:53, adam pisze:

    > Oczywiście przejaskrawiłem, wyczuwam pewne różnice. Ale ile ludzi maluje

    Rzadko kiedy to są pewne różnice. To najczęściej zasadnicze różnice.
    Oczywiście - jak się chce wymyć pędzel czy naczynie po pracy, to nie ma
    większego znaczenia - byle mycie było skuteczne.

    > na co dzień natryskowo? Jak ktoś ma do pomalowania jakąś deskę raz na
    > dwa lata, to nie musi się znać co do czego ma domieszać. Tym bardziej,że
    > większość farb jest od razu gotowa do użycia.

    Niestety, znajomy tak się przejechał. I to wrednie przejechał, jako
    firma zresztą. Robił w jakimś domu kultury szlifowanie i malowanie
    parkietu, coś ok. 240 m2. Miał być kupiony rozcieńczalnik, został
    kupiony rozpuszczalnik, teoretycznie to samo. Tyle, że rozpuszczalnik
    miał jeszcze jakieś dodatki acetonu czy toluenu.
    W każdym razie po kilku tygodniach lakier przestał się lubić z podłożem
    - zaczynał odstawać od podłoża.
    Niestety, musiał pracę wykonać powtórnie, już oczywiście na własny koszt.
    Znam jeszcze kilka przypadków, m.in. maska do samochodu: po kilku
    godzinach od malowania zaczęła "puszczać bąbelki". Problem był ze źle
    dobranym odtłuszczaczem. O tyle dziwna sytuacja, że lakier chemoutwardzalny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2021-02-10 10:58:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2021 o 19:13, LordBluzg(R) pisze:

    > Spirytus (denaturat) lub benzyna extrakcyjna. Zawsze działa/
    > naprzemiennie, znaczy jedno albo drugie :)

    Hmm, właśnie dzisiaj miałem sposobność użyć benzyny i denaturatu. Szło
    kiepsko z usunięciem kleju od "szarej taśmy" z kafelków (żona podkleiła
    dywanik, żeby nie "jeździł" a piasek/kurz zrobiły swoje i po pół roku
    trzeba było odkleić). Spróbowałem terpentyny.

    Trafione w punkt :] z zastrzeżeniem że nie każda taśma ma taki sam klej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 54. Data: 2021-02-11 16:10:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-02-10 o 10:58, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > trzeba było odkleić). Spróbowałem terpentyny.
    >
    > Trafione w punkt :] z zastrzeżeniem że nie każda taśma ma taki sam klej.

    Dodaję do listy klejopogromców - obok denaturatu i benzyny ekstrakcyjnej.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 55. Data: 2021-02-13 19:16:35
    Od: Grzegorz Brzeczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 04.02.2021 o 18:45, Krystek pisze:
> [...]
    > jej od przewodu w miejscu taśmy został klej.
    >
    > Czyszczenie wilgotnymi ręcznikami z płynem do mycia naczyń niewiele
    > pomaga. Szmata materiałowa + środek czyszczący typ melczko Cif trochę
    > lepiej działa, ale nadal się klei. Po kontakcie dłoni z klejem ciężko
    > też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    > usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?
    >
    > Jestem zdesperowany i skłonny namoczyć przewód w misce z jakimś
    > roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.
    >
    > Nie omieszkam poinformować sprzedawcy, żeby tak więcej nie robił.

    Terpentyna ?
    G.B.