  • 11. Data: 2021-02-04 21:02:48
    Temat: Re: Taśma pakowa - czym usunąć klej?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-02-04 o 18:45, Krystek pisze:
> [...]
    > jej od przewodu w miejscu taśmy został klej.
    >
    > Czyszczenie wilgotnymi ręcznikami z płynem do mycia naczyń niewiele
    > pomaga. Szmata materiałowa + środek czyszczący typ melczko Cif trochę
    > lepiej działa, ale nadal się klei. Po kontakcie dłoni z klejem ciężko
    > też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    > usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?
    >
    > Jestem zdesperowany i skłonny namoczyć przewód w misce z jakimś
    > roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.
    >
    > Nie omieszkam poinformować sprzedawcy, żeby tak więcej nie robił.

    Nalepki z plastikowych pudełek odlepiam suszarką do włosów.
    Ale jak już taśmy nie ma i został sam klej to ta metoda chyba nie pomoże.
    P.G.

  • 12. Data: 2021-02-04 22:10:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Nalepki z plastikowych pudełek odlepiam suszarką do włosów.
    > Ale jak już taśmy nie ma i został sam klej to ta metoda chyba nie pomoże.
    > P.G.

    Ja robię tak.
    Staram się odklejać możliwie spokojnie, powoli, wtedy zazwyczaj klej
    zostaje na etykiecie, ale jak jakieś fragmenty zostaną na przedmiocie,
    to naklejam to co odkleiłem na to co pozostało. Jest szansa, że klej z
    odklejonej taśmy złapie mocniej to co pozostało i odklei. Zazwyczaj
    udaje się tak kilkoma podejściami zrobić na cacy.
    Ciągnąć odklejając prostopadle, a nie wzdłuż etykiety oczywiście.

    Tutaj niestety klej już ruszony, więc bez szans tą metodą.
    Metoda zawodzi też, gdy ewidentnie klej złapał mocniej detal niż etykietę :(

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2021-02-04 22:11:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    In pl.misc.budowanie Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

> [...]
    > też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    > usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?

    1. Izopropanol
    2. Benzyna ekstrakcyjna

    Próbowałbym w tej kolejności.

    --
    Słoń i mrówka przechodzą przez most.. Most się zerwał..
    Mrówka mówi do słonia: A mówiłam żebyśmy przechodzili osobno..

  • 14. Data: 2021-02-04 22:29:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601c32a6$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    user Krystek pisze tak:

> [...]
    > też odszorować palce. Czy ktoś zna jakiś patent - pomijając środek do
    > usuwania naklejek - na usunięcie tego g...?

    Zależy jaki kolor kabla i czy ma pozostać ładny. Te środki mogą
    spowodować, że kabel zrobi się matowy i wiecznie lepiący. Najlepiej
    ściera się to g. brute force papierem toaletowym albo piaskiem
    (w rękawiczkach).

    --
    Piter

  • 15. Data: 2021-02-04 22:44:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krystek,

    [...]

    > Jak to mówią po pierwsze primo: tani nie jest, po drugie - śmierdzi jak
    > sk.... - tam chyba aceton jest albo coś w ten deseń. Wali jak
    > rozpuszczalnik do farb.

    Nie mam pojęcia, czego używasz - znane mi albo są bez zapachu albo
    pachną pomarańczami.

    > Może są jakieś domowe sposoby na usunięcie tego kleju...

    Tłuszcz już podawano.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2021-02-05 00:59:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-04, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jestem zdesperowany i skłonny namoczyć przewód w misce z jakimś
    > roztworem, o ile znacie coś, co by w łatwy sposób mogło usunąć klej.

    W 99% przypadków izopropanol lub etanol (denaturat) wystarczą. Na ogół
    będziesz musiał trochę popocierać nasączoną nimi szmatką, może nawet
    zostawić opatulone na parę minut, ale finalnie zejdzie. Czym łatwiej się
    upaćkało od tasmy tym na ogół łatwiej schodzi.

    Takie rzeczy jak zmywacze do paznokci, aceton mają spore szanse
    uszkodzić powierzchniowo ten kabel. Benzyna ekstrakcyjna powinna byc ok,
    ale bezpieczniej ww. alkohole.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-02-05 01:55:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

> [...]
    >
    > Takie rzeczy jak zmywacze do paznokci, aceton mają spore szanse
    > uszkodzić powierzchniowo ten kabel. Benzyna ekstrakcyjna powinna byc ok,

    Dziękuję wszystkim za wszystkie wymienione w tym wątku porady / sposoby.
    W tzw. międzyczasie udało mi się zorganizować biały denaturat oraz
    alkohol - jakąś trefną wódę, której nikt nie chciał pić, bo
    podejrzewali, że coś z nią jest nie tak, więc popróbuję tymi środkami.

    Jeszcze gdzieś się wala sto lat temu przyniesiona resztka
    rozpuszczalnika do wyrobów chlorokauczukowych, więc może też popróbuję i
    tym jeśli powyższe metody zawiodą. W benzynę ekstrakcyjną będę musiał
    się zaopatrzyć, by mieć na zaś.

    A jako ostateczną ostateczność zostawię ten środek do usuwania naklejek,
    ale nie cierpię go używać, bo naprawdę głowa zaczyna boleć (zresztą ten
    chlorokauczukowy też wali w banię) po kilku minutach od uwolnienia z
    butelki. To jest taki środek, tego producenta -
    <https://oro.pl/wokol-i-w-domu/preparat-do-usuwania-
    naklejek-i-resztek-kleju-5-l.html>,
    tylko w butelce ze spryskiwaczem.

    Ta firma produkuje sporo różnej chemii do konkretnych zastosowań -
    <https://oro.pl/oferta/preparaty-specjalistyczne>

    Jest jeszcze inna wersja tego środka - w butelce ze spryskiwaczem -
    <https://oro.pl/wokol-i-w-domu/ip-585-preparat-do-us
    uwania-naklejek-500ml.html>,
    która rozprowadza substancję w postaci piany. U mnie jest zwykły płyn,
    bez piany po psiknięciu. Czyściłem nim drzwi, na których była - nomen
    omen - przyklejona taśma pakunkowa, ale wynik był średni i resztki kleju
    nadal są; po dotknięciu w miejscu gdzie była taśma lepi się. Wtedy dałem
    sobie spokój, ale skoro teraz mam nowe środki to może i powalczę z drzwiami.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 18. Data: 2021-02-05 07:00:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Krystek.
    On 04.02.2021 19:50 you wrote:

    > Nigdy nie miałem do czynienia z metanolem, tzn. nigdy nie kupowałem
    > i nie stosowałem i tak teraz szukając zerkam na różne oferty w
    > Internecie to widzę, że to produkt reglamentowany. Nie dla zwykłego
    > Kowalskiego. Da się kupić bez problemu?

    Zdaje się, że nie można go sprzedawać osobom fizycznym.
    Gdybyś miał firmę to tak.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2021-02-05 07:31:36
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.02.2021 o 19:05, Krystek pisze:

    > Jak to mówią po pierwsze primo: tani nie jest, po drugie - śmierdzi jak
    > sk.... - tam chyba aceton jest albo coś w ten deseń. Wali jak
    > rozpuszczalnik do farb.

    Na rynku jest wiele preparatów to tego celu i wiele z nich nie ma
    zapachu lub ma bardzo delikatny.
    Na acetonie to nie może być bo wiele naklejek jest na powierzchni z
    różnych tworzyw sztucznych i mógłby je uszkodzić.

    > Może są jakieś domowe sposoby na usunięcie tego kleju...

    Domowy sprawdzony - pronto czyszczenia do mebli - spryskać, poczekać
    kilka minut i zetrzeć klej.

    PS. Tych środków do mebli jest wiele typów, nie gwarantuję, że ten,
    który użyjesz się sprawdzi.

    --
    Czarek

  • 20. Data: 2021-02-05 09:35:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > rozpuszczalnik do farb.
    >
    > Może są jakieś domowe sposoby na usunięcie tego kleju...

    czyli nie jesteś zdesperowany
    mieszanki typu label killer są najsensowniejsze, ale foliowych
    fragmentów taśmy nie przeżre. Natomiast sam klej zwykle daje radę. Poza
    tym moje pachną całkiem ładnie ;)