    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciemny salon - jak podejsc do oswietlenia
    Date: Wed, 3 Feb 2021 23:22:01 +0100

    W dniu 03.02.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Jest sobie bardzo ciemny salon.
    > Wymiary 9x4m.
    > Po jednej stronie na tym krótszym boku okno wymiarów standardowych, po
    > drugiej dwuksrzydłowe drzwi z wyjsciem na ogród, co gorsza znajdujace
    > sie pod duzym balkonem czyli tez z bardzo mała ilością swiatła.
    >
    > W jaki sposób planowalibyście oswietlic taki pokój?

    LOL :)
    Dokładnie się nad czymś takim właśnie głowię i... mam salono-kuchnię
    4,20x9,70 dokładnie z takimi warunkami, jak Twoje :D

    Ja póki co kombinowałem tak, że na jednym końcu gdzie mam kuchnię, daje
    4 okrągłe panele LED w linii, równolegle do tej krótszej ściany, żeby mi
    oświetlały nad blatem przez całą szerokość, a potem już mniej więcej
    równomiernie również takie panele, ale w dwóch rzędach, równoległych do
    długich ścian, połączone w 3 sekcje-"kwadraty" po 4 panele.

    Mniej więcej tak:

    O O O O O O

    O O O O O O

    Panele planowałem jakieś większe niż te małe halogenki typowe, czyli coś
    z przekroju 15-30 cm średnicy. Tu właśnie jeszcze nie do końca mam
    przekonanie jakie powinienem wziąć, żeby to światło faktycznie dobrze
    oświetliło całość.

    Oprócz tego mam jeszcze jakieś inne wspomagające bardziej miejscowo
    lampy, bardziej klimatyczne też. Te konkretne panele miałyby służyć
    stricte jako pełne, porządne oświetlenie całości, jak akurat potrzeba.

    Pzdr
    --
    /__/_* /