  • Data: 2021-10-12 14:54:03
    Temat: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 12 October 2021 at 14:09:21 UTC+2, Mateusz Viste wrote:

    > Zakładając, że woda wodociągowa ma 10 stopni, a docelowa temperatura
    > wynosi 60 stopni, to szybko licząc dla 3 kW wychodzi mi nie godzina,
    > tylko raczej coś koło 4h grzania.
    > Dla zagrzania 200l wody o 40C mocą 500W potrzeba co najmniej 19h... a
    > przecież w ciągu dnia słońce tyle nie świeci.
    >

    > Mateusz
    W tym celu wynalazłem i opatentowałem bojlery o zmiennej ilości wody, które
    rozwiązują ten problem

    Moduł AI odczytuje prognozę pogody, mierzy temperaturę powietrza, mierzy intensywnośc
    promieniowania słońca, wczytuje datę , godzinę i dopompowuje wode do bojlera gdy jej
    temperatura przekracza ustalone minimum.

    I jak zimą niebo zachmurzone, solar pracuje na 15% mocy nominalnej, to zmniejsza
    i.lośc wody w bojlerze z 200 litrów do 20 litrów, a potem ilośc zwiększa, gdy woda
    się zagrzeje do 50 C

    Zatem, gdy prognoza słoneczna, to od razu napełnia bojler 200 litrami wody, bo wie,
    że zagrzeje za 1 dzień

    Dodatkowo podłączony jest 2-gi bojlwer nadmiarowy do gromadzenia gorącej wody, gdy z
    niej niekorzystamy latem, a solary włączone podczas urlopu

    To było moje rozwiązanie problemu gotowania się glikolu w kolektorach solarnych latem
    i rozrywania instalacji, gdy nie było odbioru gorącej wody z bojlera latem

    W UK zbudowali przemysłowy akumulator ciepla pod stadionem, gromadzący gorąca wode z
    kolektorów solarnych latem, do zużycia zimą.