    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    <s37361$rv9$1@dont-email.me> <60572329$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <6057578b$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <qa46xpxl10nx$.dlg@myjk.org> <60576e0e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <2d9tm2k5kt7z$.dlg@myjk.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1vjlyjwo9cdml$.dlg@myjk.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@m...org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1nlb44wtvcual$.dlg@myjk.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5hz6cxrl9m3$.dlg@myjk.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <wti7jkj3kpom$.dlg@myjk.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@m...org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <60609264$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6060b236$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 28 Mar 2021 20:38:58 +0200

    Pani Ewa napisała:

    > O te osady biologiczne chyba chodziło, z tego co pamiętam.

    Być może pamiętam rzeczy jeszcze wcześniejsze. W warszawskiej sieci
    ciepłowniczej w ciągu dwóch tygodni następowała całkowita wymiana wody
    obiegu pierwotnego. Gdzieś się ona rozchodziła, trochę na zwenątrz,
    trochę do kranów, wciąż trzeba było uzupełniać. Ciepła kranówa miała
    swój zapach, bardziej chemiczny niż biologiczny. Być może jakieś środki
    antykorozyjne. Dzisiaj wszystko bardziej szczelne, a do pierwotnego
    obiegu dodają barwnik. Mimo tego w ciepłownianej części Warszawy nie
    korzystam z ciepłej wody do celów spożywczych. I nie wnikam, czy bardziej
    z powodu chemii, czy bakteri.

    > Też mi się zdaje, że ciepła woda stojąca w takim zbiorniku lub termie,
    > jest świetną pożywką dla różnych żyjątek.

    Zawsze mnie zastanawiało, co takie żyjątko żre, bo przecież nie samą wodę.
    Ale coś musi, bo potrafi się w takiej termie zadomowić, i jeszcze rodzinę
    tam założyć. Dla symetrii trzeba do tego dodać rdzę i pokłady różnych
    szlamów, które w takim odstojniku się gromadzą.

    Jarek

    --
    A ja szukam kranu, który na jakimś piętrze zawsze jest niedokręcony, wysadzam
    tamtędy nos i oglądam ciemność pokoi, gdzie żyją stworzenia nie mogące łazić po