  • Data: 2017-09-30 09:15:09
    Temat: Re: Drzwi wejściowe - wybór materiału
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Sep 2017 13:46:18 -0700, cetmis wrote:
    > Zastanawiałem się nad ościeżnicą z drzewa, ale nie jest zabezpieczona od
    > zewnątrz i boje się że za 20 lat drzwi będą się trzymać, za to
    > ościeżnica się rozleci (mam drzwi i dostawkę z boku i góry).

    Z mojego bardzo skromnego doświadczenia z drzwiami (i ościeżnicami)
    drewnianymi wynikałoby że:
    - jak z drewna iglastego = problemy, choćby nie wiem jak zabezpieczone
    - jak z drewna egzotycznego = trzyma się, nie wygina, nie gnije

    Obecnie mam drzwi wejściowe z litego mahoniu (entandrophragma utile),
    ościeżnica tak samo, i wszystko gra. Ustawione są na południowy wschód,
    więc latem słońce nieraz je praży, a zimą dostają śniegiem, deszczem i
    gradem.

    Przy czym w pełni zgadzam się z tym co napisał sczygiel: nic nie jest
    wieczne, tak czy inaczej drzwi w końcu wymienisz. Ważne by się podobało,
    póki stoi.

    Mateusz