eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFaktury za energię - reklamować? › Re: Faktury za energię - reklamować?
  • Data: 2023-05-31 22:40:37
    Temat: Re: Faktury za energię - reklamować?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wednesday, 31 May 2023 at 18:32:09 UTC+2, M M wrote:
    > środa, 31 maja 2023 o 17:48:50 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > > W dniu .05.2023 o 16:55 M M <m...@g...com> pisze:
    > > Jak masz cień wątpliwości to reklamuj. Ja w PGE reklamowałem już faktury
    > > ze 3-4 razy.
    > > Za każdym razem przyznawali się do pomyłki.
    > > Te reguły do wyliczenia faktur piszą zwykli ludzie, każdy się może pomylić
    > > tym bardziej, że materia nie jest prosta i często zmieniają się zasady
    > > rozliczeń.
    > Tylko ciekawe czemu te pomyłki zwykłych ludzi zwykle są w jedną stronę, na ich
    korzyść... I takie niby przypadkowe pół grosza na kWh łatwe do przeoczenia. Całe
    rozliczenie to kilkadziesiąt pozycji, strona A4 opłat
    sieciowych/mocowych/przejściowych itp.
    > Wniosek o tańszą energię dla firmy najpierw odrzucili jako niepoprawny, po
    reklamacji okazało się że jednak poprawny i właściwie nie wiadomo co było źle (był
    podpisany profilem zaufanym, twierdzili że nie był).
    > Tak jakby z automatu odrzucali licząc na to, że jakiś procent machnie ręką, nie
    złoży reklamacji i już kasa do przodu.
    > W sumie to chyba trzeba się niezależnie opomiarować i kontrolować wszystko, kiedyś
    kontrolowałem tylko czas na ich liczniku dwutaryfowym (sporo się rozjeżdżał, w swojej
    automatyce uwzględniałem poprawkę czasem nawet kilkadziesiąt minut, wyraźnie było
    widać zależność zegara od temperatury bo zimą rozjeżdżał się szybciej) ale teraz jak
    jest "inteligentny" z GSM to powinien mieć zawsze dokładny. Powinien... Ja mam NTP z
    Internetu + lokalny serwer synchronizowany GPS, ale może to skrzywienie bo dostarczam
    Internet i muszę mieć dobre czasy w logach dla policji/prokuratora itp.
    > > Do czasu rozpatrzenia reklamacji nic nie płać.
    > Tylko czy to nie grozi niespodziewanym wyłączeniem/wypowiedzeniem (mogą twierdzić
    że wysłali wezwanie do zapłaty listem zwykłym który nie doszedł) - jak to obecnie
    wygląda proceduralnie?
    > Z innego podwórka lepiej mi znanego (usługi telekomunikacyjne) jest 30 dni na
    rozpatrzenie reklamacji i brak odpowiedzi w terminie uważa się za jej uznanie. Nie
    wiem czy z energią podobnie.


    Tauron dla domu podniósł oplaty ze 150zł na 420 zł miesięcznie, rok do roku,
    a zużycie się nie zmieniło.

    Im się w glowie poprzewracało, a faktura pisana mikrodrukiem zawiera 100 pozycji
    a każdy ma to w doopie,
    liczy się tylko cena kilowatogodziny z wszystkimi dodatkami

    No i przysyłają na innej kartce, że cena 1 kilowatogodziny poniżej 1 zl / 1 kWh
    no to skąd tym dziadom wychodzi wzrost oplat prawie o 300 %

    Jest obawa, że Tauron utracił zdolnośc obslugi klientów indywidualnych i powinien
    wkroczyć zarząd przymusowy
    i przejąc i uprościc fakturowanie rozliczeń według zasady:

    cena 1 kWh x zużycie energii w kWh = oplata

    A jak chcą oferowac 100 taryf jednoczesnie, to niech URE nie czeka, ale wprowadzi
    zarząd komisaryczny natychmiast.

    Firmy mogą liczyć faktury algorytmami i cały miesiąc,
    ale Kowalski ma to w doopie, on patrzy w licznik ile zużył i z tego ma wiedzieć, ile
    zapłaci

    Czyli taryfa ma się nazywać : Kowalski = 0, 80zł/ kWh
    a z algorytmami niech się sami bujają bo cena energii zmienia się co 10 sekund
    a Kowalski ma to w doopie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 31.05.23 22:42 a a
  • 01.06.23 00:00 M M
  • 05.06.23 06:46 Pete
  • 05.06.23 14:41 M M

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki
Advertisement

REKLAMA

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1