    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydrofor, ale inaczej - Wzmacniacz ciśnienia wody
    Date: Sun, 13 Sep 2009 12:34:21 +0200

    Verox <a...@b...veroxsystems.com> wrote:

    > Zastanawiam się czy nie ma dostępnego jakiegoś urządzenia, które
    > mógłbym zamontować sobie na poddaszu (piętro nademną), które
    > będzie
    > mi stabilizowało, a tak naprawdę wzmacniało ciśnienie wody. Jest
    > coś
    > takiego ? Jeśli zrobie to na własny koszt spółdzielnia nie powinna
    > robić problemów, a ja wreszcie będe miał spokój z wodą.

    Właśnie hydrofor. Sam zbiornik, podłączony do instalacji przez zawór
    zwrotny, "nabijany" normalnym ciśnieniem wody w czasie, kiedy żaden
    z sąsiadów akurat się nie myje/zmywa/bógwiecojeszczerobizwodą. A
    cała Twoja instalacja musiałaby być podłączona za tym hydroforem.
    Wielkość zbiornika... jeśli przerwy są krótkie, to i 50l sporo da,
    jeśli potrafią być dłuższe (np w wieczornej porze prysznicowego
    szczytu), to i 150-200l nie będzie za dużo.
    Cała rzecz nietrudna do zrobienia nawet samemu, jeśli potrafisz się
    choć trochę w hydraulikę bawić, ale mogą być problemy formalne:
    - montaż samego zbiornika na poddaszu. To poddasze jest twoje? Strop
    tamże wytrzyma 100-300kg nacisku?
    - zbiornik oczywiście instalujesz za licznikiem wody.
    - no i wreszcie sama spółdzielnia oraz sąsiedzi. To, że Ty nie masz
    wody nikogo nie obchodziło, ale fakt, że zainstalujesz na własny
    koszt jakiś wynalazek, aby sobie tą wodę zapewnić będzie obchodziło
    już wszystkich, zapewniam cię. Do spółdzielni posypią się skargi i
    anonimy, że sufit w mieszkaniu położonym klatkę obok i trzy piętra
    niżej się przez ten zbiornik porysował, że wody nie ma u innych
    mieszkańców górnych pięter, bo Ty tą wode odpompowujesz, że ją
    kradniesz, że kury się nie niosą... więc w twoim dobrze pojętym
    interesie radziłbym zrobić normalny projekt budowlany i zgłosić go w
    spółdzielni, jeśli trzeba zaopiniować w jakimś biurze
    konstrukcyjnym, po prostu dopełnić wszelkich formalności, jakie ci
    tylko do głowy przyjdą.

    J. (który mieszkał jakiś czas na 12tym piętrze i rozumie problem, a
    przez sąsiadów i spółdzielnię był nękany o antenę CB zainstalowaną
    na dachu i tu też ma doświadczenia)