    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: I znowu PV - górny śląsk - cena montażu
    Date: Wed, 29 Sep 2021 09:24:10 +0200
    <sicjsi$slt$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <1...@g...com>
    <8...@m...org> <o...@l...harvard.local>
    <h9bcwgg8lxt4$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <1...@m...org>
    <6...@g...com>
    <13gky7c3rn48g$.dlg@myjk.org>
    <c...@g...com>
    <e...@m...org>
    <1...@g...com>

    W dniu 2021-09-29 o 01:00, uciu pisze:

    > Ogólnie sie pokomplikowało...
    > Gościu co oferował instalke na 34 na goodwee sie nie odzywa, nie odpisuje, nie
    odbiera telefonów....może się przeliczył i szuka jelenia na swoje graty???

    > Dziś był facet z sąsiedztwa....300m ode mnie jest instalator. On preferuje tylko
    SE, ale może mi też zrobić na Huawei lub Froniusie (tylko na tym).
    > Patrząc na realizacje i opinie większość to SE i 100% zadowolonych ludzi.
    > https://pv-instalacje-fotowoltaiczne.business.site/?
    utm_source=gmb&utm_medium=referral
    > Z gadki kumaty, w średnim wieku z doświadczeniem bo elektryk i od 26lat robie
    instalacje (PV od 3).
    > No ale wg jego wycena przy SE wyjdzie 46000 za 9,75 kWp lub 49000 za
    10,5kWp....moduły tylko longi, zabezpieczenie tylko phoenix, uziom do takiej
    instalacji 16m - ponoć lepiej bo mam 10 i ponoć za mało (tzn na styk ale lepiej dać
    wiecej). Mówił też o słabym zabezpieczeniu w mojej szafie i to tez by wymienił na
    firmowe...
    > Ale cena w porównaniu do 34000 kosmos ale przekonuje mnie, że warto. Ze większość
    instalacji robi na SE, u siebie na stojakach na glebie też ma SE.
    > Mówił i pokazywł podglądy w domach klientów na każde panele, wspominał o
    bezpiecznym napięciu itp

    > Zobacz też jak bedziez miał chwile bo przekonuje mnie bym dał wiecej paneli na
    zachód 14 szt niż na wchód 12szt (no chyba ze wezmę 10,5kWp to po równo).
    > Podrzucił wykresy z designera.
    > Jak ja sobie robiłem na
    > https://pvwatts.nrel.gov/
    > lub
    > https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/#PVP
    > to wychodzi mi inaczej - by dać wiecej na wschód, tak optymalnie 70% na wschód i
    30% na zachód.
    Może i kumaty ale co do wschód-zachód się myli, zrób jak Ci ze strony
    wychodzi.

    > W dodatku dziś od 17,45 na dach wlazł cień - brzozy zasłaniaja słońce.
    To tym bardziej daj więcej na wschód.

    --
    Janusz